Jobba i Turkiet

Gillar inte turkar särskilt mycket, men jag hade det bra de 2 ggr jag var i turkland...

Maten var helt ok och servicen god.

Turkisk bad är inte helt fel...

Men jag vill trots det inte att turkland ska in i EU!!! :machinegu

Fredr28 skrev:
Antalya & Alanya är typ de sämsta ställena man kan åka till i Turkiet, nja, kanske Side skall läggas till på den listan.

Åk hellre till Bodrum eller Marmaris.

Maten tycker jag är bra i Turkiet, speciellt om man vågar prova lite turkisk Meze.

Så här skall man semestra i Turkiet.
03.jpg

Nåväl Interceptor, vad hade du tänkt att jobba med/som i Turkiet?

Har fått erbjudande att starta ny serviceorganisation inom robotautomation.

Men som det verkar nu så lutar det åt ett "Nej tack!"

Alla som svarat verkar inte ha så mycket goda erfarenheter av Turkiet och dess invånare så jag avstår troligen från erbjudandet.

Jag kommer att tillbringa sommaren med en R1'a mellan benen istället... :hihi

Last edited:
Interceptor skrev:
Har fått erbjudande att starta ny serviceorganisation inom robotautomation.

Men som det verkar nu så lutar det åt ett "Nej tack!"

Alla som svarat verkar inte ha så mycket goda erfarenheter av Turkiet och dess invånare så jag avstår troligen från erbjudandet.

Jag kommer att tillbringa sommaren med en R1'a mellan benen istället... :hihi

Så jag antar att placeringen skulle ha varit Istanbul eller Ankara då.
Det bästa är alltid att skaffa erfarenheter själv, Alanya är inte direkt representativt för Turkiet.

Men en sak är säker, de kör som dårar i Turkiet, på hoj lever man farligt där.
Har "billuffat" och åkt buss från söder till norr i Turkiet ett par gånger.

Zee skrev:
Eftersom Mykonos är en av de absolut exklusivaste öarna har jag svårt att tro att det skulle suga på något sätt. Kanske hade du otur eller? :va

Zakynthos har jag vatt på ett par gånger och tricket är att inte käka på de dyra restaurangerna i centrum för de har sämst mat. ta en liten familjekrog utanför stan istället så får du riktig grekisk mat och så sparar du en slant dessutom. Detta gäller iofs alla exploaterade turistmål.

Och gillar du inte riktig grekisk mat så är du den förste jag får höra det från.

Zakynthos var ju ok på det viset att det var ju fin stad och jäkligt lyxigt hotell vi bodde på, men fortfarande så är det ju folket som är problemet. Överlag så är de så jävla otrevliga, eller är det för att jag är otrevlig mot dem :gnissla
Maten i grekland är så fruktansvärt överreklamerad så det är skrämmande! Fullkomligt ätbart men mer är det inte, och då har jag ätit mycket grekisk mat både där och här hemma i Sverige.
Tacka vet jag Thailand, där är de trevliga och lagar ruskigt god mat, och det är exotiskt.

Fredr28 skrev:
Så jag antar att placeringen skulle ha varit Istanbul eller Ankara då.
Det bästa är alltid att skaffa erfarenheter själv, Alanya är inte direkt representativt för Turkiet.

Men en sak är säker, de kör som dårar i Turkiet, på hoj lever man farligt där.
Har "billuffat" och åkt buss från söder till norr i Turkiet ett par gånger.

Surt att skaffa erfarenheten genom att låsa upp sig på kontrakt ett år, det kan bli en svårlöst historia om man nu inte skulle trivas.

Troligen blir jag stationerad i Istanbul om jag nu åker.

Interceptor skrev:
Surt att skaffa erfarenheten genom att låsa upp sig på kontrakt ett år, det kan bli en svårlöst historia om man nu inte skulle trivas.

Troligen blir jag stationerad i Istanbul om jag nu åker.
Bara att prova, kul erfarenhet... och blir det inte det kan du klaga på att du inte klarar värmen och måste bli omplacerad.

Folk här verkar bara ha erfarenheter från charterställen, och de är inte direkt representativa för resten av ett såpass stort land. Som utlänning blir man bemött på ett helt annat sätt när man kommer utanför turiststråken eller in i de större städerna. Om du inte beter dig som en turist alltså...

Det är inte var dag man får ett sånt erbjudande. Jag hade tackat ja.

McB skrev:
Folk här verkar bara ha erfarenheter från charterställen, och de är inte direkt representativa för resten av ett såpass stort land. Som utlänning blir man bemött på ett helt annat sätt när man kommer utanför turiststråken eller in i de större städerna. Om du inte beter dig som en turist alltså...

Det är inte var dag man får ett sånt erbjudande. Jag hade tackat ja.

Helt sant.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back