Jobba i Turkiet

Turkiet?! Vem f*n vill bo, jobba eller ens befinna sig i T u r k i e t ?! :7peta

Ta dig samman.

Då skulle det vara jääävligt bra betalt om jag skulle bosätta mig där för ett jobb....
Skulle inte ens åka dit på semester om jag blev bjuden....
Så bra tycker jag om Turkiet

Nej fy. Var där för några år sedan. I en vecka. Som aldrig höll på att ta slut. Det var ett frosseri i dålig mat och otrevliga människor. Nej. Inte igen.

Tja jag vet inte, de turkar jag träffat genom jobb och privat är generellt...eh..dumma i huvudet.
(Endast en personlig uppfattning.)

Interceptor skrev:
Är det någon här på SH som har erfarenhet av att bo och jobba i Turkiet?

Nej, men kolla på den turkiska motsvarigheten till sporthoj.com. Där borde det finnas massa folk som har erfarenhet av det fast tvärtom, alltså som bor och jobbar i Sverige. I och för sig...jobbar vettifan...? :va :hihi :pannkyss

Linnea84 skrev:
Nej, men kolla på den turkiska motsvarigheten till sporthoj.com. Där borde det finnas massa folk som har erfarenhet av det fast tvärtom, alltså som bor och jobbar i Sverige. I och för sig...jobbar vettifan...? :va :hihi :pannkyss

www.sportSUV.tu ?

Kolla efter trådar i stil med; "Leva och bo gratis i Sverige"

(Skämt, dårå)

Var på semester där en vecka. Orkar inte beskriva men det var nya bottenrekord varje dag. För å va lite snäll kan jag säga att det var i Alanya, kanske är dom vettigare utanför turistorterna.

Jag som trodde att det inte fanns några turkar kvar i Turkiet, det känns ju ibland som att alla är på semester i Sverige. Ja det borde ju va semester för dom jobbar ju inte och att gå runt med en cigg i mungipan hela dagarna borde ju vara semester.

Interceptor skrev:
Är det någon här på SH som har erfarenhet av att bo och jobba i Turkiet?
Måste erkänna att folkvet var trevligt, maten förbannat bra och allt annat bra med.. lite varmt bara.. antingen har jag låg förväntnings faktor eller så var jag i ett annat turkiet:P

Åk hellre till Grekland eller Italien, alla gånger. Då kan du dessutom äta god mat och människorna är trevliga.

Zee skrev:
Åk hellre till Grekland eller Italien, alla gånger. Då kan du dessutom äta god mat och människorna är trevliga.

Då måste det vara riktigt illa i Turkiet med tanke på hur grekerna är :död
3 ställen jag inte kommer besöka i semester-syfte iaf (förhoppningsvis inget annat syfte heller): Grekland, Turkiet och Egyptien.

Dee_cati skrev:
3 ställen jag inte kommer besöka i semester-syfte iaf (förhoppningsvis inget annat syfte heller): Grekland, Turkiet och Egyptien.

Vart har du varit i Grekland?

Dee_cati skrev:
I grekland var folk riktigt trevliga och kanongod mat. När jag var där för många år sen iallafall.

Antalya & Alanya är typ de sämsta ställena man kan åka till i Turkiet, nja, kanske Side skall läggas till på den listan.

Åk hellre till Bodrum eller Marmaris.

Maten tycker jag är bra i Turkiet, speciellt om man vågar prova lite turkisk Meze.

Så här skall man semestra i Turkiet.
03.jpg

Nåväl Interceptor, vad hade du tänkt att jobba med/som i Turkiet?

Zee skrev:
Vart har du varit i Grekland?

Mykonos och Zakynthos, trodde jag hade varit där 3ggr men det var visst bara två :3freak Men det räcker för mig då det var otrevligt folk båda gångerna (visst, inte alla) och maten är väl inte direkt att jubla över. De kryddar maten sämre än vad de gjorde i skolan, enda som var riktigt gott är ju såklart tzatzikin *stavning*
Egyptien har jag inte varit i men det behövs inte för att jag ska veta att jag inte kommer sätta min fot där. Möjligtvis en weekend bara för att se pryamiderna men då måste man bo någon annanstans och äta likaså.

Dee_cati skrev:
Mykonos och Zakynthos, trodde jag hade varit där 3ggr men det var visst bara två :3freak Men det räcker för mig då det var otrevligt folk båda gångerna (visst, inte alla) och maten är väl inte direkt att jubla över. De kryddar maten sämre än vad de gjorde i skolan, enda som var riktigt gott är ju såklart tzatzikin *stavning*

Eftersom Mykonos är en av de absolut exklusivaste öarna har jag svårt att tro att det skulle suga på något sätt. Kanske hade du otur eller? :va

Zakynthos har jag vatt på ett par gånger och tricket är att inte käka på de dyra restaurangerna i centrum för de har sämst mat. ta en liten familjekrog utanför stan istället så får du riktig grekisk mat och så sparar du en slant dessutom. Detta gäller iofs alla exploaterade turistmål.

Och gillar du inte riktig grekisk mat så är du den förste jag får höra det från.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back