Jobba i dublin?:D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Sökte jobb på manpower som elektriker, tror jag råka fylla i nått fel.
Fick det här mailet.:D

Hi

I am Sam from Manpower Dublin; I would like to know if you are still looking for job? I've got your details from Manpower Sweden and I would like to have chat with you about different open position available as technical support or customer service for Swedish speaker position. We provide relocation package and we help you to move in Dublin. I think the salary might be in your salary expectation and still it could give you a great abroad experience with a great company (IBM)

Please let me know if you want heard more about the job and give me your availabilities I will be able to call you and we will talk further. You have to know that we have a couple of different position available some of them are out of office hour so you will be pay more and some of them are also more technical.

Also if you could send me your CV, please

Hum telefonist i dublin va precis vad jag sökte.:D :yoparty

Hej Prulle..jag åkte till Dublin direkt efter gymnasiet och skulle vara där i högst ett år...som blev ÅTTA år. Du kommer att gilla Irland. Jag jobbade också som telefonist ett tag. dock tycker jag att du skall söka något pubjobb istället o leva med irländare.
Dublin är skiten men det är dyrt som fan!
jag är tjenis med alla hojmänniskor i Dublin (som är värda att känna) skall du dit måste du hojta så fixar jag allt vad jag bara kan åt dig :)

Hej Prulle..jag åkte till Dublin direkt efter gymnasiet och skulle vara där i högst ett år...som blev ÅTTA år. Du kommer att gilla Irland. Jag jobbade också som telefonist ett tag. dock tycker jag att du skall söka något pubjobb istället o leva med irländare.
Dublin är skiten men det är dyrt som fan!
jag är tjenis med alla hojmänniskor i Dublin (som är värda att känna) skall du dit måste du hojta så fixar jag allt vad jag bara kan åt dig :)

Hehe ja får jag jobb som elektriker och får ut lärlingstid där så åker jag imorn helt klart!

Ganska sopig engelska för att vara från ett engelsk-talande land...

Jag skulle kollat det där både en och två gånger innan jag packade väskan. Helst också med IBM så att du vet att det faktiskt finns ett jobb för dig där, så att du inte hamnar på en pub och får skrubba irländska spyor.

Irländare är grisiga, smutsiga och högljudda sluskar. Blev jag tvungen att välja skulle jag nog till och med hellre bo i Sverige... :)

Ganska sopig engelska för att vara från ett engelsk-talande land...

Jag skulle kollat det där både en och två gånger innan jag packade väskan. Helst också med IBM så att du vet att det faktiskt finns ett jobb för dig där, så att du inte hamnar på en pub och får skrubba irländska spyor.

Irländare är grisiga, smutsiga och högljudda sluskar. Blev jag tvungen att välja skulle jag nog till och med hellre bo i Sverige... :)

Vi har nog stött på olika irländare. White trash borde väl vara rikligare förekommande där du befinner dej nu.

Vi har nog stött på olika irländare. White trash borde väl vara rikligare förekommande där du befinner dej nu.

White trash finns överallt!
Irländarna är inget underbart folk alls. Lika skitiga som alla andra när man skrapat bort lackeringen. Men det är en upplevelse att bo bland dom och lära sig språket (som är den finaste engelskan man kan prata :mallig)

Edit: de var meningen att quota Lugn egentligen..sorry :))

Irländare är inte white trash som jag tolkar det, utan mer åt grottmänniskohållet. Lite som om evolutionen saktat ned i just den DNA-stegen.

Äckligt.

Irländare är inte white trash som jag tolkar det, utan mer åt grottmänniskohållet. Lite som om evolutionen saktat ned i just den DNA-stegen.

Äckligt.

Dom är ju ö-bor..någon gång tar parningsmöjligheterna slut och då...blir det som på Irland och i England *fniss*
Närå..dom är lite bakom oss i utvecklingen på Irland..men vaffan dom var ju i stortsett ett uland tills för 15 år sedan. Ge dom en chans att komma ifatt

IBM i Dublin är så väl mer eller mindre befolkat av nordbor? Sen har dom ju brist stor brist på arbetskraft i Irland, lätt att få jobb m.a.o. Själv gillar jag inte Dublin, men jag har inte varit där så mycket heller...

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna