Jobba i danmark. Vad tänka på? Försäkringar?

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Tjejen har fått jobb på en restaurang i Köpenhamn. Men i danmarks måste man tydligen fixa det mesta själv vad gäller skatter, försäkringar, fack, a-kassa osv.

Vad bör hon tänka på? Hon har fixat ett danskt personnummer. Men vilka försäkringar måste man ha? Ngn olycksfallförsäkring som gäller i danmark/på jobb? Svensk eller dansk a-kassa?

Ös på med all nyttig info nu!:tummenupp

Tjejen har fått jobb på en restaurang i Köpenhamn. Men i danmarks måste man tydligen fixa det mesta själv vad gäller skatter, försäkringar, fack, a-kassa osv.

Vad bör hon tänka på? Hon har fixat ett danskt personnummer. Men vilka försäkringar måste man ha? Ngn olycksfallförsäkring som gäller i danmark/på jobb? Svensk eller dansk a-kassa?

Ös på med all nyttig info nu!:tummenupp

Här verkar de mesta stå
http://www.oresunddirekt.com/newforum.aspx?type=forum&id=39044&lang=1014

Perfekt. Tack!

Man bör tänka på att danskar inte är som alla andra ....................................:mattias :tummenner

Man bör tänka på att danskar inte är som alla andra ...:mattias :tummenner

Visst men skillnaden är att i CPH är det pisslätt att få jobb och danskarna betaler betydligt bättre, då får man stå ut med att de säger halvfjers och dricker starköl till lunch.

Visst men skillnaden är att i CPH är det pisslätt att få jobb och danskarna betaler betydligt bättre, då får man stå ut med att de säger halvfjers och dricker starköl till lunch.

Jag ser inte det negativa i det där...? :öl

Det negativa med att jobba i Dk ær att man måste betala deras høga skatt =( Innan jag børjade jobba hær så tyckte jag att vi hade høg skatt dær hemma, men ni e lyckligt lottade som bara har 30%, hehe. Men som någon annan skrev innan så betalar dom ju mer - så det går ju kanske jæmt ut.
En trevlig grej med att jobba i dk e ju att det finns vansinnigt mkt vackra fruntimmer....hehe men det e kanske inte [Tim]´s flickvæn så intresserad i.

Før øvrigt med skatten så e det bæsta att prata med Øresund-direkt, fixa dansk personnummer och det dær. Frågorna om facket har jag inte koll på. E inte medlem i sån skit! Arbetsgivarna gør ju som dom vill hær endå. Gillar dom inte en så sæger dom bara upp en. (Borde det inte vara så i Sv oxå?)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg