Jobba i Chile?

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Hej, bröder och systrar!
En av mina absolut närmaste vänner som just nu jobbar i närheten av München har blivit erbjuden ett jobb i Chile.
Det är vid det stora observatoriet som är ganska välkänt.
Jobbet är nog i sig ganska bra, bra lön och 8 dagars jobb, 6 dagars helg.
Naturligtvis är det ju en stor omställning om det skulle vara så att han får/tar jobbet.
Är det någon som har varit i Chile som vet något om landet?
Hur det är att jobba där?
Brewdarna? ;)

All info är mottages tacksamt, känns som ett bra erbjudande, men samtidigt lite skrämmande...

Chile är ett vackert kuperat land tycker jag. Som svensk så är nog Chile och Kanada två av de länder med klimat liknande Sverige. Ang brudarna så ska man tänka på vad man säger, ty i Chile är det inte ovanligt med många som kan svenska och väl känner till Sverige. :D

Jag har dock inte jobbat i Chile, bara varit där i jobbet.

Last edited:
Jag kan snacka med farsgubben. Han har både jobbat där och har kollegor som arbetar där idag.

Vill minnas att farsan gillade att jobba där, men då kan han ganska bra Spanska och har även jobbat många år i Mexico.

Polaren har unge med en chilenska och har precis skaffat en ny chilensk tjej efter att ha varit där på semester några gånger.
Enligt honom så är det riktigt bra partyställen där nere "café" där nere betyder bar med sexiga tjejer i underkläder som serverar.
Lättraggat för alla européer förutom spanjackerna :D
Smutsigt, det är ju trots allt sydamerika.
Betydligt högre våldsstatistik än i München, inte ovanligt med vapen etc.
Finns ju en anledning till varför en det vanliga matbutiker är patrullerade av beväpnade vakter...
Om inte jobbet fixar boende åt honom så säg åt honom att vara jävligt vaksam så att han inte blir blåst och får pynta dubbel hyra, kan vara värt att anlita mäklare.

Han bör köpa en gammal amerikanare ganska så omgående och ta med sig den som flyttgods sen, de kostar gratis där nere och det finns gott om dem men importtreglerna tydligen inte de lättaste men som flyttgods ska det inte vara några problem. På det viset kan han tjäna en hacka.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg