Jobb som budmupp

Tyckte det sög faktiskt. Jobbade 10h om dan, om inte mer. Sen dör man ju av stolarna! Inte sköna för 5 öre! Fast ibland var det bra iof, men njaa....

KIRE skrev:
Hur mkt brukar man tjäna rent generellt?
Oftast kör man ju på Provision när man kör bud.. dom som kör bud på mitt jobb, ligger runt 18-21000 före skatt. Fast då är det ingen Lunch+magsår, så att säga:)

NISSE JÄRNET: 10tim om dan och 10k efter skatt!! Dags att :fatta! :kulspruta chefen

:)

Last edited:
Efter nästan 16år så börjar man tröttna... Vi har även cauförer anstälda & det kan va ett elände i bland. Men kom upp Johny till STHLM & prova :tummenupp Vill du ha Comis nr så fixar jag det om du inte pmar han själv...

//Simon

BadToy! gött gött.. har hans nummer så ska slå han en pingla idag (fredag juh) ... skickade SMS igår (Torsdag)... men han svarade inte. Har haft problem tidigare med min tele att SMS inte når fram.. men hoppas han svarar iaf.

Köra budbil verkar så skönt, bara cruise runt o lyssna på musik.
Jag sitter ganska mycket i reception o på ett ställe brukar det komma stressade mcbud o lämna paket... Nu ser dom mest blöta ut men dom jag har frågat tycker att det är ett roligt jobb.

Jag skulle vilja bli mcbud, men blir dumförklarad så fort jag tänker tanken högt.. :3freak

Anneli skrev:
Jag skulle vilja bli mcbud, men blir dumförklarad så fort jag tänker tanken högt.. :3freak

Det gör inget, de har nog såna där ekonomisändningar också som gärna får ta en vecka från Kungsholmen till Hötorget - det kan du greja storartat! ;)

Tycker de är prima vara att köra budbil. Fast stället jag jobbade för sist var väl de värsta man kan jobba för. Skitdåliga bilar (sunkiga 745'or, VW Caddy, Skodor, osv) och allmänt jävligt sopigt ställe som egentligen inte riktigt brydde sig om varken de anställda eller de som de levererar till...

Men hade de bara funkat annars är de kul o få köra bil i jobbet o träffa folk.

Gammalt inlägg jag vet men jg kunde inte låta bli att svara :)

Swedie: Transport har ganska dålig lön, dom flesta brukar ha en lön på ca 90, 95kr/h, med dålig OB och övertid!
Det där jag läste om att ""det är skönt, man lyssnar bara på musik" kan inte vara mer feeeeeeel :huvet
Jag jobbade 13h men körde bara 460km, på en hel dag... resten är bara packa, lasta på/av, springa upp och ner från trappor, slåss med andra bilister, bråka med farbror batong som mer än gärna vill ta styrlappen bara för att "dom där jävla APP* tror att dom är nått"

*Adena Pickos Puckorna

I början är det lungt för man är ju rookie, då skickar dom iväg dig på långkörningar typ Gbg-Umeå med ETT paket, men när du börjar lära dig stan och städer i största almänhet så börjar helvetet; Hämta där lämna där, där där där där där där där där där och där! :confused: Man blir helt galen!
Sen så är det skit bilar, Iveco, Mercedes Vito, Ford Express, VW och en massa skit!

Så sitt du framför datorn, öppna en kall läsk, och ta det luuungt! :) Lovar att det är bättre!

Mvh
Ett f.d APP

starta eget istället :tummenupp

varför låta kapitalet lägga beslag på ens arbetsinsats? ;)

Jag har startat eget, och sen är det inte så att jag behöver jobb för pengar utan det är så att jag behöver nått vettigt att göra under dagarna och få tillbaka rätt dygnsrytm... den är inge vidare just nu. Iofs har jag jobbat typ konstant i 6 dagar nu.. suck

Robban W skrev:
Att arbeta handlar om att lida.
Det sade min morfar också när han levde. Man fick absolut inte säga att man trivdes på ett jobb och att vara arbetslös var så lågt man nånsin kunde sjunka. Man skulle dra sitt strå till stacken under stor möda och dra in så mycket pengar som möjligt till familjen. Fascinerande hur stark arbetarrörelsen var bara ett par generationer tillbaka. Själv önskar jag att man iaf hade lite av den arbetsmoralen.

Swedie:
Intressant, vad sysslar företaget med? Det är alltid trevligt att vara egen...
Om du bara tänkt köra lite för skoj skull kan det rekomnderas! Det är kul som tusan att bråka med andra bilister :)

Mvh

Espen

jag har dock kommit på lite bättre tankar ;) Jag får inte ha för mycket .. öh. kriminell bakgrund, annars kan jag inte få åka till Californien igen (om jag väljer att göra det).

Företaget... sälja MC tillbehör, programmering, rr, m.m.. data och mc dvs.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti