Jobb -problem o välja!

Jo det stämmer, nu är det så att ajg inte ska studera vidare direkt men sitter i tankarna att åka iväg o jobba som aupair eller liknande efter sommaren! ......!
:va
AHA, det klassiska hjärnsläppet. :D

Ska du inte plugga i höst så ska du ju faktiskt inte ha sommarlov och varför söker du då sommarjobb? Antingen ska du sticka och passa barn over there och då kan du väl söka IDAG? Eller så vet du inte och då behöver du ett riktigt jobb. Då är ju parkjobbet inte med i matchen längre.

Sommarlov är för barn, det låter som om du håller på att bli vuxen:D Vuxna jobb, vuxna problem och sån där skit.

...fy fan.:näsblod

:va
AHA, det klassiska hjärnsläppet. :D

Ska du inte plugga i höst så ska du ju faktiskt inte ha sommarlov och varför söker du då sommarjobb? Antingen ska du sticka och passa barn over there och då kan du väl söka IDAG? Eller så vet du inte och då behöver du ett riktigt jobb. Då är ju parkjobbet inte med i matchen längre.

Sommarlov är för barn, det låter som om du håller på att bli vuxen:D Vuxna jobb, vuxna problem och sån där skit.

...fy fan.:näsblod

Hehe... har sökt endel "riktiga" jobb men eftersom att det är sånt otroligt tryck på dem just nu så är det dem med MVG raktigenom som får dem, Därför har jag sökt sommarjobb också!

Parkjobbet ger inga möjligheter till jobb i höst/vinter, däremot ger "korvjobbet" det så!
Tack vare er har jag insett att det är bättre att göra något som kan ge en framtid än bara göra något som ger pengar ett tag. Anledningen till att jag inte har sökt nått aupair jobb just nu är att jag har en flickvän...
Däremot gör typ alla polarna lumpen ifrån med sommar och ett år framöver!

Last edited:
... Anledningen till att jag inte har sökt nått aupair jobb just nu är att jag har en flickvän...
....!

Typiskt:D

Om ett par år är du etablerad på arbetsmarknaden och många kul planer som au pair, plocka apelsiner i Israel och sånt där är ohjälpligt förlorat... Du bör nog se till att du har klart för dig vad som är viktigt. Personligen har jag inte rest en meter men är rätt nöjd ändå, andra grämer sig hela livet för att de inte "tog chansen". Flickvännen dör inte av att du är borta ett tag vettu, även om det kanske känns så.

Snart har du inte flickvän längre utan sitter där med kärring, jobb och förpliktelser som gör att du längtar tillbaka till gymnasietiden :D

Typiskt:D
Snart har du inte flickvän längre utan sitter där med kärring, jobb och förpliktelser som gör att du längtar tillbaka till gymnasietiden :D

Hehe jo i och försej... men i grund o bottnen suger jag på engelska och skulle enbart resa iväg för att få "semester".
ett "aupair" arbete kan vara för mig också att sässongsarbeta nånstans i svenska fjällen också eftersom att skidåkningen är något som jag älskar. Och ajdå där kom flickvännen i kläm igen men det är lättare att hålla sig innanför landets gränser ialla fall!
Jaja som du/ni säkert märker så är jag ganska så osäker på vad jag vill bli när jag blir stor:huvet

....
Jaja som du/ni säkert märker så är jag ganska så osäker på vad jag vill bli när jag blir stor:huvet

Du har väl inte bråttom? Så länge du gör något så är det ju bara att se vad som framtiden har på lur åt dig.

Jobba för nöjespark e kul , omväxlande och man får träffa massor med folk.

Visst är lönen ingne höjdare, men ger dig möjligheter att knyta kontakter inför andra projekt. Så beror lite på hur du är som person.

Nöjesparksarbete ligger under musikant facket, så du kna gissa hur hårda de är med att styra upp dina lönekonflikter.

Du har läst om raiden med Axels tivoli, ja det är så illa. Men det är kul !!!!

Packa korv, jo om det är så du vill ha det så.....

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back