Jobb i Växjö?

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo Kommun
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Tjena!

Min flickvän är uppväxt strax utanför Växjö och vi har pratat litegrann om att flytta neråt den trakten framemot sommaren. Därför tänkte jag höra hur det är med jobb i trakterna nu såhär mitt i lågkonjunktur och allt.

Tidigare har jag jobbat inom industrin, mycket med CNC-maskiner och service på dessa. Det har även blivit en del arbete vid sidan av detta med förbättring och effektivisering av produktion och liknande. Sedan ett och ett halvt år tillbaka jobbar jag på ett företag som tillverkar fast brandsläckningsutrustning, främst för fartyg. Detta innebär att jag bygger pumpanläggningar och även en hel del resor runt främst Europa för uppstarter och servicar.

Det jag är ute efter är service och underhållsjobb eller möjligen som produktionstekniker eller liknande. Jag har dock ingen formell utbildning inom detta.

Jag vet av erfarenhet att dom flesta jobb aldrig når arbetsförmedlingen eller andra jobbsiter, därav denna tråd. Så om någon har något tips så säg till!



PS. Om någon skulle störa sig alltför mycket på den här tråden så säg till så tar jag bort den. Vill inte trampa någon på tårna.. DS.
 

KaliZ

One of a kind...
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Småland
Hoj
Tillfälligt utan!
Tjenna!

Kan inte hjälpa dig så mycket, men begränsa dig inte enbart till Växjö. Det är pendlingsavstånd till Ljungby. Där har du många industrier också.

Lycka till!

MVH
KaliZ
 

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo Kommun
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Haha bra tips där! Men jag överlåter det åt kidsen som har gått ut gymnasiets samhällslinje och nu är i glappet mellan studenten och att göra karriär som bartender i Sunny beach eller dokusåpa"stjärna". :tummenupp
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top