Jobb i Borås?

Fireblejd

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Kommer snart
Jaha, då bär det av hemåt rötterna den 1:e Oktober. Däremot har jag ingen som helst aning om vad jag ska göra i stan. Om någon har tips om jobb i Borås med omnejd så tar jag ytterst tacksamt emot dessa. Kan tänka mig det mesta så länge diverse kroppsöppningar förblir intakta.

Kan skruva och bråka med datorer.
Shit, listan blev kort...men det är nog det jag kan bäst iaf!

Har diverse skumma utbildningar såsom väktare, ordningsvakt, deltidsbrandman och 3-årig informatörsutb vid högskola.

Tack!

data och lödkunskap -> manpower -> ericsson

surefire jobb, sen om man vill ha det är ju en annan 5a..

sven666 skrev:
data och lödkunskap -> manpower -> ericsson

surefire jobb, sen om man vill ha det är ju en annan 5a..

Det tål att kollas upp! Är darrig som få, så något ess på o löda lär jag nog inte vara/bli, men vaf-n!

Backdraft skrev:
Det tål att kollas upp! Är darrig som få, så något ess på o löda lär jag nog inte vara/bli, men vaf-n!

deras kontor ligger precis vid Nordea tror jag det är, bara att knalla in och slå näven i bordet.

med dom kvalifikationerna och om du är lite vettig (trust me, "lite" räcker gott och väl :3freak )typ kommer du få jobb på studs skulle jag tippa..

sven666 skrev:
deras kontor ligger precis vid Nordea tror jag det är, bara att knalla in och slå näven i bordet.

med dom kvalifikationerna och om du är lite vettig (trust me, "lite" räcker gott och väl :3freak )typ kommer du få jobb på studs skulle jag tippa..

Ok, ska till Borås imorrn igen, så det kanske kunde vara läge att förlägga ett besök där då. Har ju förvisso gått el-teknisk, men jag vet inte om jag vågar skylta med de betygen. :kocko

Tack för tipset!

Ringde Manpower som ville ha mig dit på intervju på Måndag, för att sedan se om jag ev kan klara av ett anlagstest för lödning.

Hur är jobbet som montör på Ericsson? Överlever man fyrskiftet, eller kan man gå och skaffa en ny mage med en gång? Inte för att man kan vara kräsen med jobb i dagsläget, men om någon har erfarenhet så vore det till hjälp att få veta hur ni har trivts där.

som tur är jobbar det jävligt mycket schysst folk på ericsson som gör att man står ut.

annars är det inte mycke att hurra för, E satsar 0 och manpower skiter i sina anställda :tungan

sven666 skrev:
som tur är jobbar det jävligt mycket schysst folk på ericsson som gör att man står ut.

annars är det inte mycke att hurra för, E satsar 0 och manpower skiter i sina anställda :tungan

Låter som alla andra jobb jag har haft. Kommer säkert att stortrivas!
Får väl se om jag klarar anlagstestet först och främst. Lite bekymrad över att mina elkunskaper sedan gymnasiet numera enbart omfattar Ohms fördömda lag. Kan bli intressant det här!

Med tanke på din utbildning

Backdraft skrev:
Jaha, då bär det av hemåt rötterna den 1:e Oktober. Däremot har jag ingen som helst aning om vad jag ska göra i stan. Om någon har tips om jobb i Borås med omnejd så tar jag ytterst tacksamt emot dessa. Kan tänka mig det mesta så länge diverse kroppsöppningar förblir intakta.

Kan skruva och bråka med datorer.
Shit, listan blev kort...men det är nog det jag kan bäst iaf!

Har diverse skumma utbildningar såsom väktare, ordningsvakt, deltidsbrandman och 3-årig informatörsutb vid högskola.

Tack!

Med tanke på din utbildning så borde du väll kunna jobba som säljare. Informatör coh säljare är väll inte samma sak men är man en duktig informatör så kan man bli en bra säljare...
:banana

Själv jobbar man natt heltid prdouktion/lager samt deltid dag som informatör på Net on Net kundsupport :)
Hur kul liv är det på en skala då ? Tur att det bara är till nästa säsong så man får sin båge sedan går jag ner på ett dagjobb enbart.

Manpower skrek efter mig.. de hade skrivit kontraktet när jag var där, men jag sa NEJ.. kändes helt ok :)
Tacka vet jag Söder & Co. f.d Crew Bemaning.

Tjejen jobbar på Parker och får ut mellan 14-15.500:- i handen.
jobbar mellan 13:30 - 23:30 må-Tor ledig Fre!
Finns ju både dagskift och natt där med.
De har 107 kr i grundlön i alla fall.

Volvo Bussar via ManPower tjänar över 150 kr/tim :tummenupp Men där verkar inte vara långvarigt innan man får sparken om de drar ner på folk.. likaväl känns Ericsson som att de gör av med x antal personer istället för att sparka ngn chef som sitter på kontoret och vaxar sina skor.

Önskar dig all lycka!

Eureka skrev:
Själv jobbar man natt heltid prdouktion/lager samt deltid dag som informatör på Net on Net kundsupport :)
Hur kul liv är det på en skala då ? Tur att det bara är till nästa säsong så man får sin båge sedan går jag ner på ett dagjobb enbart...

Lustigt! Fick jobb på Netonnets kundsupport idag! Börjar nästa Onsdag. Då kanske du har sett mig knalla omkring där i Torsdags och igår? Känner en kille där sedan tidigare, Gustav.

Backdraft skrev:
Lustigt! Fick jobb på Netonnets kundsupport idag! Börjar nästa Onsdag. Då kanske du har sett mig knalla omkring där i Torsdags och igår? Känner en kille där sedan tidigare, Gustav.

Deltid ?
Jag har inte fått svar.. men antar att jag inte fick det då :va
De var nog inte intresserad av en som redan hade ett fulltidsjobb :tungan
Tänkte mer ha det som ett extrajobb vid sidan.. lönen var ju inte alltför bra eller ? 80-85 kr/tim

Grattis i alla fall.. Nyfiken !! klarar du dig på den lönen verkligen ?

Eureka skrev:
Deltid ?
Jag har inte fått svar.. men antar att jag inte fick det då :va
De var nog inte intresserad av en som redan hade ett fulltidsjobb :tungan
Tänkte mer ha det som ett extrajobb vid sidan.. lönen var ju inte alltför bra eller ? 80-85 kr/tim

Grattis i alla fall.. Nyfiken !! klarar du dig på den lönen verkligen ?

Tackar!
Nope, heltid.

Vet inte hur många de sökte, men trist om du inte fick det! Kanske var det av anledningen du beskrev...:(

Som du säger, lönen var verkligen ingen höjdare, men skulle det kärva så kan jag alltid ta ett eller två pass som ordningsvakt på helgen. Är dock ganska billig i drift, så jag får försöka prioritera utgifterna och hitta en sambo att dela hyran med.

Last edited:
Backdraft skrev:
Tackar!
Nope, heltid.

Vet inte hur många de sökte, men trist om du inte fick det! Kanske var det av anledningen du beskrev...:(

Som du säger, lönen var verkligen ingen höjdare, men skulle det kärva så kan jag alltid ta ett eller två pass som ordningsvakt på helgen. Är dock ganska billig i drift, så jag får försöka prioritera utgifterna och hitta en sambo att dela hyran med.

Mailade Nicklas idag och frågade varför de inte hört av sig, han sa att de inte är färdiga med alla sökande, så det finns fortfarande en chans :tummenupp
I så fall är det ju meningen att man skall börja Oktober.

Kanske vi syns där ändå :fyllisar

Eureka skrev:
Mailade Nicklas idag och frågade varför de inte hört av sig, han sa att de inte är färdiga med alla sökande, så det finns fortfarande en chans :tummenupp
I så fall är det ju meningen att man skall börja Oktober.

Kanske vi syns där ändå :fyllisar

Ok, hoppet lever än! Men om du jobbar deltid där nu så borde de ju ha bra koll på dig, och då borde du väl kanske ha förtur? Jaja, hur som helst så vore det kul om du fick det så det fanns någon vettig människa att snacka med där.
:fyllisar

Backdraft skrev:
Ok, hoppet lever än! Men om du jobbar deltid där nu så borde de ju ha bra koll på dig, och då borde du väl kanske ha förtur? Jaja, hur som helst så vore det kul om du fick det så det fanns någon vettig människa att snacka med där.
:fyllisar

nope, jobbar inte deltid där.. skrev att jag gjorde det men jag var 100% säker på att jag skulle få det :kocko
Men vi får väl hoppas på det bästa.. som du säger vore kul med ngn "normal" person att tjöta med :tummenupp

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph