Joakim Posener...

• Thread starter Thread starter LalleBalle
  • Start date Start date
Tycker inte det råder några tvivel om att Posner, var killen bakom allt... under tiden han satt inne för ekobrottet i danmark, så utnyttjade han tiden och permisionen åt at bl.a. kontakta Lord Moyn.. Även om han själv inte utförde något så var han hjärnan bakom det hela.. och vilken hjärna sen!! jag är grymt imponerad av killen!!

Han gör nog klokt i att gömma sig, me tanke på hans förflutna så hade han nog åkt dit rätt duktigt i rätten.

Den förra ägaren var säkert med på noterna han också... man väntar inte på så mycket pengar så länge utan anledning.. han kan dessutom hävda att han sålde i godtro så kommer han undan.. Aktieägarna är det väl inte särskilt synd om, du kunde gjort(och vissa gjorde säkert) en fet vinst på affären(om det nu stämmer att aktien steg)... Ingen blev väl direkt lidande.

tycker ekobrott kan vara rätt okey, jag ser inte direkt ner på folk som fifflar lite med skatten eller liknande. I mina ögon är även det största ekobrott lindrigare än det lindrigaste våldsbrottet.

Jag skulle göra exakt samma sak, och han ska få en blomma av mig när han kliver in på Arlanda dagen efter att hans preskibitionstid har gått ut. Men jag skulle samtidigt sitta av ett straff på några år för att komma undan med såna summor pengar.

Tycker det är stencoolt. De som förlorade var de aktieägarna som drog sig ur för fort. Men i det stora hela förlorade ingen

Jämfört med hur sossarna blåser svenska folket e det la inget. In med Ringholm i häktet.

Hur kan man bli finansminister utan nån eftergymnisal utbildning????

En riktigt smart jävel.. om man kan grundlura någon sådär så förtjänar man nästan att få behålla pengarna..haha.. för övrigt så hånade han inte svenska polisen lite :hihi

men åt andra sidan.. skulle det hela drabbat mig skulle jag beväpnat mig och letat reda på honom..

lee skrev:
Du verkar inte ha läst på mycket om ämnet.
Nog fanns det folk som torskade på detta. Trustors aktieägare.

Nej jag har inte läst på överhuvudtaget. Kollade bara på dokumentären. (eller vad man ska kalla det)

Beror väl på när dom sålde aktierna eller hur????????

Last edited:
Nitrous skrev:
han säger ju att han blev felaktigt dömd tidigare i ett ekobrott med fängelse som straff och att han inte tänker riskera det igen.
/Nitrous

Erkännde inte ha det rakt av? För att han var "Uppfostrad att göra rätt för "sig.
(Som han uttryckte det)

Sen gillade han inte att ta risken att hammna i finkan igen. Så då håller han sig borta.

Såg programmet....

LalleBalle skrev:
Joakim Posener är huvudmisstänkt för medhjälp till grov .....

Alexander

Visst, såg programmet - segt, det var för långt med så litet innehåll. Båda kvällsdrakarna sågade progammet dagen efter. Moral? Vad är sant o vad är falskt? Både Joakim och rättvisans representanter verkade trovärdiga. Själv avstår jag från att ha någon uppfattning enbart genom ett TV-program.

Annars är jag inte förvånad över att historian kan inträffa i Sverige - i godtrohetens land nummer ett.

:rolleyes:

Back