Jo fan p bot på hoj!!!!

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Jag har fått 2 p-botar på min hoj men det kan ju va Nrk p-vakter som är över nitiska.Nu senast, efter jag hadde hoppat på hans huvud i en kvart frågade jag lugnt å fint...hur i H man kan sätt p-bot på en hoj, då hävda dum fan att "Vi brukar inte ta dom som står på cykelställen". Så man ska fint betala staten å behålla kvittot. När p-boten kommer ska man betala den å sedan visa kvittot för Polisen å då får man tillbax pengarana, härliga sverige!!!!

Last edited:
skaffa kardborre fäste o lägg skylten i cutsen det gör jag

Funderade på om det inte är så att dom bogserar bort hojen då? Någon som vet/har erfarenhet???

/Zana

Blondie skrev:
skaffa kardborre fäste o lägg skylten i cutsen det gör jag

Zana skrev:
Funderade på om det inte är så att dom bogserar bort hojen då? Någon som vet/har erfarenhet???

/Zana

Det har jag faktiskt också hört. Vet ej om det är sant.

Menar du att du fick p-bot för att du stod vid cykelställ?? Nu får man visserligen använda lite sunt förnuft när man parkerar, men detta låter helt idiotiskt. Kommunens intresse är att hålla så många p-platser öppna som möjligt och inte att motorcyklister ska blockera dom i onödan.

Att slippa p-avgifter är en helig mc-förmån i mina ögon.

/Martin

Last edited:
Fordon som saknar regplåt kan dom bärga bort.
Är ramnumret synligt kan dom få fram regnr via
centrala bilregistret.

Kanske är lugnare att försöka hitta en mc parkering :rolleyes:

(gäller kommunal p-övervakning,privat vete fan)

xrperra skrev:
Fordon som saknar regplåt kan dom bärga bort.
Är ramnumret synligt kan dom få fram regnr via
centrala bilregistret.

Kanske är lugnare att försöka hitta en mc parkering :rolleyes:

(gäller kommunal p-övervakning,privat vete fan)

Jo, men du bor i Stockholm. Det är en väsentlig skillnad :fakta

/Martin

Inte behöver man väl betala parkeringsavgift för en hoj?
Var ska man lägga lappen? :fakta Den kan ju blåsa bort eller så kan nån bilist sno den och lägga den i sin bil.

Förra året hade jag ställt hojen vid Nordstan i gbg alldeles utanför Feskarbröderna. Hade parkerat på trottoaren, men den var bred å det fanns gott om plats tyckte jag. Stog dessutom ett par andra hojar på samma sätt. 20 min senare satt det en liten lapp på hojen, 700 spänn i böter. Jag vet ju att man inte får parkera så, men man ser ju hojar stå parkerade så ofta.
Aja, det var bara å betala :(

Poängen e att tänk er för när ni parkerar i stan.

Jag vågar påstå att detta är ytterst ovanligt förutom i större städer som Stockholm och Göteborg. Bara man parkerar med vett så ska det inte kosta något att parkera med mc.

/Martin

Är det egentligen inte så att man Måste parkera i mc-rutan? Ibland hittar man ju ingen, och ibland är rutan översållad med bågar... Vad i helvete ska man göra då??

Jävla lapplisor, hatar dom så jävla mycket! Så jävla bittert att behöva betala sina surt förvärvade pengar på sånt skit!

/Zana

VTR-Johan skrev:
Inte behöver man väl betala parkeringsavgift för en hoj?
Var ska man lägga lappen? :fakta Den kan ju blåsa bort eller så kan nån bilist sno den och lägga den i sin bil.

Zana skrev:
Är det egentligen inte så att man Måste parkera i mc-rutan? Ibland hittar man ju ingen, och ibland är rutan översållad med bågar... Vad i helvete ska man göra då??

Jävla lapplisor, hatar dom så jävla mycket! Så jävla bittert att behöva betala sina surt förvärvade pengar på sånt skit!

/Zana

Vad man än tycker om p-vakter så är det nog bara
att inse att utan dom så skulle stan vara igenparkerad
av alla jävla bilister :mad: ,men det är klart,det är ju bara att
handla upp sej på en crosshoj så är det problemet
löst :rolleyes:

Och ja,jag bor i stockholm,det är en väsentlig skillnad :6surkart

Motorcyklar ska parkera i MC-ruta och då slipper man betala avgift. Parkerar man på en vanlig bilruta så ska man lösa biljetten, spara på den och skulle man få böter så ska man visa upp biljetten för p-bolaget och det är deras skyldighet att avskriva boten. Skulle man parkera på "icke" parkeringsbar plats, då får man självklart böter och dessa brukar i regel inte kunna bestridas.

MC åkare som jag är förstår jag inte poängen varför MC folket ska ha andra regler än andra trafikanter... Man får parkera där det är tillåtet, lösa biljett om det krävs, annars får man stå sitt kast och betala sin bot.

Zana skrev:

/Zana

kan dom göra ja,,, men som alla andra så har dom mycket att göra så......... Med lite tur funkar det. Har det gjort för mig iaf :tummenupp

Men måste dom inte enligt lag sätta den under vindrutetorkarna på en bil? Lr är det bara bullshit? Har ju hört massa skit om "ta med vindrutetorkarna så kan dom inte bota dig" o bla bla... Men om man parkerar på bilplats o löser biljett ska man alltså INTE lägga den på hojen utan spara den för senare eventuella misstag? =P

Jaja låter ju logiskt iaf ^^

det finns klister på p-böter = dom kan klistra den på din ruta !

edit: jaa.... dom FÅR bogsera bort fordon som dom ej kan fastställa identiteten på.... således: tar du bort din skylt så kan dom göra det.... även om du står rätt parkerad - även om detta verkar synnerligen osannolikt !

sen om man låst fast sin hoj med kjedja i ett cyckelställ lär dom knappast ta fram vinkelslipen.... även om dom får.

edit II: står hojen parkerad utan skylt lär det ju dra till sig polisens uppmärksamhet. på gott o ont. Dom utgår ju ifrån att en hoj som står parkerad knappast har något att dölja.... saknar den reg. skylt hade iaf jag kollat upp den om jag var polis. Jag vill ju att hojar ska komma tillrätta så att våra premier inte fortsätter uppåt !

edit III: Frågade en lisa var jag skulle ha biljetten eftersom jag inte har någon vindruta att lägga den i o tt någon annan kan ju ta den osv. Hon sa åt mig att lägga den i plånboken o ta med den till polisen OM jag nu mot all förmodan skulle få en bot.... står hojen rätt så brukar dom inte ens titta enl. henne.

Last edited:
Marsipulami skrev:
Motorcyklar ska parkera i MC-ruta och då slipper man betala avgift. Parkerar man på en vanlig bilruta så ska man lösa biljetten, spara på den och skulle man få böter så ska man visa upp biljetten för p-bolaget och det är deras skyldighet att avskriva boten. Skulle man parkera på "icke" parkeringsbar plats, då får man självklart böter och dessa brukar i regel inte kunna bestridas.

MC åkare som jag är förstår jag inte poängen varför MC folket ska ha andra regler än andra trafikanter... Man får parkera där det är tillåtet, lösa biljett om det krävs, annars får man stå sitt kast och betala sin bot.

Men hur mycket platts tar en mc?

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...