Google Translate:
Motor JJ2S X4 är ett begrepp de bästa egenskaperna hos motorn med den patenterade JJ2S på 70-talet av AJ Baker hipocykloidalnym vev system.
Predicted egenskaper hos motorn i den här konfigurationen är mycket lovande. Den största fördelen med Baker's vevaxlar ökar med den ökade omsättningen maktbalansen. Således, teoretiskt, skulle ge en större omsättning på mindre stress och lägre nacke vevaxel vibration! Dessutom är motsatta kolvar stelt förbunden så kraftigt minskar antalet rörliga delar, och dessa är: två ok kolvar (eller två stycken), mellanliggande excentricitet, och vevaxeln.
Stroke i detta system erbjuder ytterligare fördelar eftersom den ger dig fyra cykler per varv
vevaxel (i ordning 1-2-3-4). Samma antal cykler bara genererar åtta-cylindrig fyrtakt. Detta sätt, kan du förvänta dig ett högt vridmoment och lika, bezwibracyjnej arbete.
Beskrivning av uppfinningen A. J. Baker från artikeln Fre "Cross fyrcylindrig motor, den typ av Abingdon" publicerades i tidskriften "Automotive Technology" på grundval av den schweiziska tidskriften "Revue Automobill" nr 16/75 om:
"(..) Två kolvar, varje par cylindrar mitt emot varandra, är knutna till ändarna på en dubbel ok. Båda dubbel ok, placerad till varandra i rät vinkel, som körs på en enda gemensam, men dubbel mimosrodzie, som är inbäddat på en enda pivot vev normal vevaxel. Stroke hals är bara hälften av stroke, den andra hälften tar över och utför mimosrody. Tack vare den lilla radie av vev vevaxel blir mycket kompakt och styv. Det bör understrykas att paret excentriker styrka kompenserar för ett par flaskor i förhållande till det andra paret, och så därför minskar med ökande belastning hals vev. Kan därför dra slutsatsen att motorn är särskilt lämplig för arbete i mycket hög hastighet "
____________________________________________________________
Citat från artikeln i World Motorcyklar NA motor X4:
"Den beräknade ur motorn prototyp X4 är att drivas av fyra förgasare samarbete med fyra ventiler podciśnieniowymi. Pre-komprimering kammare kommer att ha en volym på nästan 1,4 gånger större än cylindervolym för att täcka förluster som uppstår på grund av ledningar och det utrymme där det är bäddat membran ventil. Kommer att användas resonans avgasröret. Mimośrody vevaxel och lager kommer att vara på kullager. Vi räknar smörjningssystem med torr vevhus, en separat tank och oljekylare. Motorns kylsystem ger vätska och olja, som kommer att pressas av separata kanaler i en lucka mellan oket och förbränningskammaren placerad i en kolv. Inte missa det faktum att nästan alla av den intensiva kylning av kolven kjol är periodvis sög i hög hastighet till pre-compression kammare bränsle-luftblandning. Stor betydelse för effektiviteten i motorn kommer att tändstift i centrum av halvklot-formade förbränningskammaren placerad i en rörlig kolv. Det är en idealisk lösning, som gör det möjligt att använda högre kompression nivåer och eliminerar brinnande stukowe samtidigt som jämn temperatur fördelning på kolvtopp och mantel.
Genomförande av prototypen tog ledningen i augusti Richard Czeszejko-Sochacki, ägare av företaget CESMEX Gniewskiego Fields Med sin senaste generation av CNC-maskiner. Courtesy of bibus Menos Sp z oo vissa delar av motorn kommer att göras som en gjutna i formar gjorda av de mest moderna datoriserade metoden för 3D-utskrifter. Internationell konferens om KONES 2003 efter presentation av begreppet min motor representanter lovade att Czestochowa universitet obetalda full forskning. Target motorn kommer att avvika avsevärt från prototypen främst på grund av den föreslagna planen för att använda en helt annan fixturer och användning av bränsleinsprutning.