Jippihoo!!! Nu funkar det !!!

J-Rock

Hell Yeah !!!
Gick med
6 May 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Jaaaaaaa, har fått ihop hojen nu, trodde att den skulle va avstäld säkert en månad, men en vänlig själ kom till mig med en avgasport och en kolv.............vilket innebär att vägarna knappast är säkra nu under helgen...........såååå gött..........kanske att man hänger på nu på söndag då och åker en sväng........

cool_lilja skrev:
Jaaaaaaa, har fått ihop hojen nu, trodde att den skulle va avstäld säkert en månad, men en vänlig själ kom till mig med en avgasport och en kolv.............vilket innebär att vägarna knappast är säkra nu under helgen...........såååå gött..........kanske att man hänger på nu på söndag då och åker en sväng........
Fan va najs mannen...

vem var denna vänliga själ???

Hade jag med saken att göra? Sätt in en miljon på mitt konto i så fall...

hehe

sorry mattias, men du hade inget med detta att göra......synd för dig.................men gött att den funkar nu......

det va håkansson.......min polare i värnamo som kom till gbg......då sa jag till honom att ta med sig lite delar.......har har ju en motor stående....................

gött henke, då blir det åka av du.............

skall bara fixa till en liten svets vid avgasröret......så att den inte läcker så förbannat o tappar effekt..............

Har vänstra röret spruckit vid cylindern? Det är inte första gången i så fall... Bara att ge det en jävel med svetsen igen. Det var sönder när jag köpte hojen, så jag svetsade det. Den svetsen har väl hållit tills nu då.

haha

jaa, den översa är det.......det sitter ju fan en mutter där på....................haha,.......jag har hört att dom släpper rätt ofta tydligen......jag skall ge den jävlen !!!

Bulten sitter där för att spänna ihop röret provisoriskt (med jättestor slamngklämma), enligt förra ägaren. Jag har inte kommit mig för att kapa bort den, men det är nog en god idé.

Re: hehe

cool_lilja skrev:
sorry mattias, men du hade inget med detta att göra......synd för dig.................men gött att den funkar nu......

Vad jag förstår så har du ju Mattias att tacka för att du kör en hääärlig blårykande maskin!! :D :tummenupp

/Fröken blåryk

Re: hehe

cool_lilja skrev:

det va håkansson.......min polare i värnamo som kom till gbg......då sa jag till honom att ta med sig lite delar.......har har ju en motor stående....................

gött henke, då blir det åka av du.............

skall bara fixa till en liten svets vid avgasröret......så att den inte läcker så förbannat o tappar effekt..............

Asså han som va en riktig hejare på¨att köra??

H,mmm, har mattias ägt din hoj innan?
:hej

haha

japp det e mattisa som har ägt den innan mig..........

men nu funkar det....va ute o körde idag.......fixk svetsat ihop avgasryket !

Tänkte flika in en fråga om jag får:
Hur är en sån där 2t att ha?
Jag har haft en 125:a men vore kul att veta hur en större är att leva med.
Vad toppar den?
Hur ofta måste man riva den och byta kolv och så?
Räcker det med en gång per säsong?

haha

den går kanppt att jämföra med en 125 tycker jag..........det går ju typ dubbelt så bra.......ettrig som fan.......på rs:en e det jävligt goa bromsar med.......det e ju inte mycket till bottendrag, men när det kommer så kommer det som en turbo nästan.....den drar fint sedan......går inte rikigt att beskriva, testa

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back