Jipiiee FOLKSAM!!!

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Hörde efter vad min nya premie kommer att bli detta år. Nu är den ju garageförsäkrad för den facila summan 532:-/månaden hos Folksam!

Hör och häpna! Efter ytterligare ett års skadefri körning och då både jag och hojen har fyllt ett extra år, höjer Folkskam premien med ytterligare 10%!! :4skrika

Dom verkar basera premierna på antagandet att ju längre man kört skadefritt, ju högre risk att man klotar! :tummenupp

Och nej, jag tänker inte behålla hemförsäkringen eller personskadeförsäkringen hos dem heller! :arsele

Då var IF billigare i år och de var dubbelt så dyra förra året! :confused:

folksam sänkte min premie också... iofs bara med 500 men ändå =) tack säger man... dock sjönk väl andrahandsvärdet på hojen något mer än 500 under det gånga året... men den är ju fortfarande lika rolig som förra säsongen. =)

ReDan skrev:
Och Folksam som sänkte min försäkring med 7000:- loppor till i år : )

Kolla så dom inte går på "den strypta effekten" om hojjen i papprena är strypt till 25kw. Dom erbjöd mig 2599:- hel/hel på min r750...

Min premie sänkte de med 6 lax :tomten

Jag gillar Folksam!

Jippiie LÄNSFÖRSÄKRINGAR!!

Pratade precis med dem!

Fireblade -97:a 3200:- helförsäkr/ helår

Billigt eller hur?!! :D

Lucius skrev:
Hör och häpna! Efter ytterligare ett års skadefri körning och då både jag och hojen har fyllt ett extra år, höjer Folkskam premien med ytterligare 10%!! :4skrika
De senaste 10 åren har det aldrig inträffat att premien på MC:n varit lägre än året innan (på samma bolag).
På min bil har det inträffat 1 eller max 2ggr på 15år...
"Otrogna" kunder premieras. Gissa om jag byter bolag ofta... :rolleyes:

Eldstorm skrev:
De senaste 10 åren har det aldrig inträffat att premien på MC:n varit lägre än året innan (på samma bolag).

Vara riktigt otrogen med fsk bolag kan ordna sig, o vill man byta ännu tidigare bolag, så är det bara att göra ett snabbt ägarbyte med flickvännen/frun el dyl en dag...

Folksam låter mig köra trafikförsäkrat på bana, något som tex If inte kan erbjuda.
Alla borde bojkotta nöttern på If och TH.

Eldstorm skrev:

Det hände mig i år att premien sänktes, från 14' till 9'.... :)

MEN, jag har fyllt 30 så det kanske beror på det.

Jag tycker folksam har förbannat dyra garageförsäkringar. 450 kr/månad ville dom ha av mig. Va betalar ni som har andra bolag? Känns nästan som att jag ska försäkra nån annanstans i år.

Lucius skrev:
Hörde efter vad min nya premie kommer att bli detta år. Nu är den ju garageförsäkrad för den facila summan 532:-/månaden hos Folksam!

Dom verkar basera premierna på antagandet att ju längre man kört skadefritt, ju högre risk att man klotar! :tummenupp

Och nej, jag tänker inte behålla hemförsäkringen eller personskadeförsäkringen hos dem heller! :arsele

Då var IF billigare i år och de var dubbelt så dyra förra året! :confused:

532 kr i garageförsäkring?? är du GALEN!!! hade i okt 189kr sedan har det bara dalat till 29 kr som jag har nu!!Kommer inte ihåg vad jag har förbolag men jag tror det är IF Skandia. Har kollat upp min premie ännu, vi får se vad den ahmnar på i år? alltid lika kul. Har bytt bolag varje år och kör allti en ställa av och på försäkring! blir SÅ mycket billigar. Förra året snittade jag ca 1000/kr i månaden helförsäkrad. Kom inte och säg att det är fel att ställa av och på nu för om bolaget har en sådann försäkring får dom skylla sig sjlv att man utnyttjar det till FULLO!

Last edited:
matte_r6 skrev:
532 kr i garageförsäkring?? är du GALEN!!! hade i okt 189kr sedan har det bara dalat till 29 kr som jag har nu!!Kommer inte ihåg vad jag har förbolag men jag tror det är IF Skandia. Har kollat upp min premie ännu, vi får se vad den ahmnar på i år? alltid lika kul. Har bytt bolag varje år och kör allti en ställa av och på försäkring! blir SÅ mycket billigar. Förra året snittade jag ca 1000/kr i månaden helförsäkrad. Kom inte och säg att det är fel att ställa av och på nu för om bolaget har en sådann försäkring får dom skylla sig sjlv att man utnyttjar det till FULLO!

Japp, det måste jag vara! Dessutom hade jag den påställd 5 månader i sträck utan att köra speciellt mycket!

Jag borde vara klassad som guldkund!

Dessutom 30+!! Varför skall de våldta mig ekonomiskt för?? Det verkar som det är pga. att hojjen är en 03:a! De med 98:or o liknande helförsäkrar sina under halva mitt "halvförsäkringspris"! Och då är de under 25 bast och bor i samma håla som jag dessutom!!
:huvet

EDIT: Idag kom nya premien från Folksam. 678.-/mån i avställningsförsäkring!

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...