Här i stan säljs monkeyn i fyra utföranden:
50cc oregad, får endast köras på inhängnat område.
50cc regad som EU moppe, kräver förarbevis.
110cc oregad, får endast köras på inhängnat område
110cc Regad som A1, kräver kort för lätt MC.
Den översta är billigast, den understa är dyrast.
DET GÅR INTE ATT REGA DOM SOM ÄR KÖPT OREGADE, DOM ÄR OCH FÖRBLIR OLAGLIGA ATT FRAMFÖRA PÅ ALLMÄN VÄG!!!!
Hur gärna än ett moppefucko vill köpa något skitbilligt och TRO att det ska gå att göra den godkänd så GÅR DET INTE.
Eftersom han som importerar mopparna måste REGISTRERINGSBESIKTA varje unikt exemplar som ska gå på gata (och ändra dom lite för att stämma med svenska bestämmelser), och till varje unikt exemplar ha ett intyg på att bromsarna är asbestfria osv. så GÅR DET INTE att få dom papperna i efterhand, inte ens om man har köpt den av importören som en "papperslös".
Har man dessutom privatimporterat ett exemplar förtjänar man en käftsmäll om man sedan springer hos en auktoriserad importör och frågar efter papper för att "göra om" sitt exemplar, papper som han varken KAN eller FÅR skaffa fram åt dig.
Står man sen hos den auktoriserade importören/handlaren och är grinig för att det inte finns hemma reservdelar när man har kört sönder sin paralellimporterade kinesleksak förtjänar man mer än en rejäl käftsmäll.
Kunde man inte ha hostat upp kulorna hos en etablerad handlare när man skulle köpa leksaken så ska man fan inte vara grinig om man inte kan handla delarna där heller, då kan man gruppköpa dom direkt från kina också.
SKA NI KÖPA EN, GYNNA DÅ ERA LOKALA HANDLARE FÖR BÖVELEN, HAN SKA OCKSÅ BETALA SINA HUSLÅN OCH SIN EGEN MC FÖRSÄKRING!