Jimmy Lindström i krasch på Knutstorp!

Mad Moose skrev:
Senaste nytt om Jimmy

"Road racing-föraren Jimmy Lindström har under förmiddagen genomgått röntgen på Lunds lasarett som konstaterat att han har inga rygg- eller nackskador.

Han är fortfarande nedsövd och kommer troligen att opereras i eftermiddag eller ikväll. Vid hans sida finns sambon Mona Eriksson och teamchefen Joakim Wiedesheim som vill rikta ett tack till förare, team, organisationer, publik och vänner som visat sitt stöd och omtanke efter olyckan.

Det är också teamet och allas önskemål att olyckan skall innebära ett ökat säkerhetsarbete lett av Svemo, STCC, banägare och förareorganisationen. Det står nämligen klart att utgången av Jimmys olycka kunde blivet mycket allvarligare.

Skribent: Sven Berggren"

Jo Ring Knutstorp behöver en ordentlig säkerhetsgranskning, det är ett gransfall att man vågar sig ut där öht.

Relapse skrev:
Aj då! Det var just där som jag kraschade under tidskvalet till B-racet i maj. Dock så landade jag i airfencet, hade jag kraschat 10 meter längre fram så hade det varit ArmCo-räcket för mig med, och då jag landade med huvud och höger axel först så hade det säkert gjort ont.

Krya på dig, Jimmy!
Tur att du körde så sakta, ingen risk att göra en Jimmy i ditt tempo :7peta

Relapse skrev:
Det blir mer och mer uppenbart att du inte fick tillräckligt med stryk i din ungdom. :fatta! :tungan

Men det får han ju igen nu, det syns väl rätt väl att han fått stryk å det grövsta sista tiden :3freak

Relapse skrev:
Det blir mer och mer uppenbart att du inte fick tillräckligt med stryk i din ungdom. :fatta! :tungan
Ähh du ramlade inåt pga för låg fart, i morrn på Åsen ska vi leta reda på ett fett armcoräcke som du kan plantera din moppe i

Det innebär att Jimmy missar tre tävlingar. Då är han i princip chanslös på guldet, synd. Men han lever i alla fall.....

Krya på dig Jimmy! Hoppas att din vurpa kan få något gott med sig och föra upp säkerhetstänkandet en nivå här i landet....

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon