Jimmy Lindström i krasch på Knutstorp!

Precis där är banan totalt livsfarlig, det var en ruggig krasch i våras på en av kvällsträningarna som kunde slutat hur illa som helst.

Chris Ash skrev:
Precis där är banan totalt livsfarlig, det var en ruggig krasch i våras på en av kvällsträningarna som kunde slutat hur illa som helst.
Är det där efter rakan där man har air fence?

Håller alla tummar som finns på att jimmy inte är så skadad som det skirvs om..

och hoppas på att de skador som finns läker fort så han kanske kan vara med och fightas om mästerskapet!

Chris Ash skrev:
Nä, efter första dubbelhögern nere i svackan.
Aj då! Det var just där som jag kraschade under tidskvalet till B-racet i maj. Dock så landade jag i airfencet, hade jag kraschat 10 meter längre fram så hade det varit ArmCo-räcket för mig med, och då jag landade med huvud och höger axel först så hade det säkert gjort ont.

Krya på dig, Jimmy!

Synd om han blir borta. Det var han som gjorde hela förra Veidec-racet på Falken. Han är ju en av de få svenska förarna som faktiskt står sig internationellt och varje gång han missar ett race är en förlust för svensk rr.

När ska Sverige få några som helst vettiga banor med bra säkerhet???? :va

Marals76 skrev:
När ska Sverige få några som helst vettiga banor med bra säkerhet???? :va

När banbolagen tar och investerar lite mer i säkerhet, det borde de ha råd med de svinpriser de tar ut i banhyror och "el-kostnader"..

Kan klaga på att man inte såg speciellt många airfence där! Själv såg jag inga alls!! Skulle ha kommit upp nån i den kurvan efter att Jimmy kraschade där!

Sjukhuset rapporterar att näsbenet är av, flera tänder utslagna, käken är av på två-tre ställen samt att han ådragit sig en kraftig hjärnskakning. Jimmy ligger nedsövd och fixerad men kommer eventuellt opereras i käken ikväll.

Skribent: Sven Berggren

:( Krya på dig Jimmy.

Tc skrev:
Sjukhuset rapporterar att näsbenet är av, flera tänder utslagna, käken är av på två-tre ställen samt att han ådragit sig en kraftig hjärnskakning. Jimmy ligger nedsövd och fixerad men kommer eventuellt opereras i käken ikväll.

Skit, vad tråkigt. Hoppas verkligen han kurerar sig snart.

Tc skrev:

Tråkigt. Han kör ju så snyggt den killen..... Krya på dig Jimmy!!

/benfre

Tc skrev:

Hoppas allt blir bra med honom, håller tummarna för min favvo på svenska
rr banorna.
//Heli

Senaste nytt om Jimmy

"Road racing-föraren Jimmy Lindström har under förmiddagen genomgått röntgen på Lunds lasarett som konstaterat att han har inga rygg- eller nackskador.

Han är fortfarande nedsövd och kommer troligen att opereras i eftermiddag eller ikväll. Vid hans sida finns sambon Mona Eriksson och teamchefen Joakim Wiedesheim som vill rikta ett tack till förare, team, organisationer, publik och vänner som visat sitt stöd och omtanke efter olyckan.

Det är också teamet och allas önskemål att olyckan skall innebära ett ökat säkerhetsarbete lett av Svemo, STCC, banägare och förareorganisationen. Det står nämligen klart att utgången av Jimmys olycka kunde blivet mycket allvarligare.

Skribent: Sven Berggren"

Chris Ash skrev:
Nä, efter första dubbelhögern nere i svackan.
Började väl problemen, men krachen mot räcket var ju nästan på krönet, "snabbhögern".
Instämmer i lyckönskningarna om ett snabbt tillfrisknande och en Jimmy som vill ut på banan igen.
Mer mjuka räcken åt RR-folket!! :gnissla

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC