JHA växelpositionsgivare sökes

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Någon som har en sådan till salu till en Honda RS125R 2002? (Ja, jag har provat Köp/Sälj men för det första så blir det en säljesannons hur jag än klickar och för det andra så är det mycket större chans att få svar här)
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Nya kostar 71.10 euro.

pvk-compo-ph09L.jpg



Torkel vilken typ söker du? Det kom ett byte av sensor just 2002 hos Jha. Det skiljer en hel del på hur spåret i växeltrumman ser ut och sitter. Är det till att passa till en BPS-trumma så är det den modellen som Jha hade fram till 2001 du söker.


Nya versionen av växeltrumma ser ut som på denna bilden. Smalare spår till sensorn och sitter 90 grader ändrat mot tidigare versionen. Den gamla trumman har spåret djupare också. Har för mig det är lite mera svarvat på ena sidan av trumman med pga en extra o-ring som sitter på dom nyare med. Gamla sensorn har grön kontakt och dom nya blå. Runt 14.000 yen kostar nog en ny sån här växeltrumma om jag minns rätt.

pvk-compo-ph10L.jpg
 
Last edited:

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Bra info! Trumman ser ut som på bilden med spåret 90 grader mot BPS rekommendation och även smalare än BPS. Även diametern är mindre i växellådskåpan än den BPS ska ha och saknar urfräst spår för o-ring som också BPS ska ha. Ser att JHA-sensorn har en egen o-ring vilket föklarar saknaden av urfräst spår i kåpan.
Så om skillnaden mot BPS är smalare spår och 90 graders vinkel på det frästa spåret på den nya JHA modellen så är det en så'n jag ska ha.
Jag har mailat VHM, vilka mer är det som säljer JHA?
 

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Ort
Verkstan
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Jha bytte namn till FRS 2006 och till i år har dom bytt namn igen till 7C. Dom säljer dom här sensorerna. Nordgren har rätt mycket kontakt med 7C och beställer delar ibland därifrån. Har en förfrågan nu på pris om lite delar. Så kanske har en beställning snart. Kan säkert kompletera med en sensor då.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top