jetplan vs hoj vs bil

Kul klipp, inte sett tidgare. Men har sett ett liknande mellan en MotoGP hoj, en F1 bil och en racingbåt...

Hoztic skrev:
2575287 Med tanke på att planet väl toppar runt mach 1,5 så, men det får ju mycket svårare att axxa eftersom det inte har något konkret att driva mot som bilen och hojen har.

Tänkte inte på farten utan mer när han svängde runt efteråt, svårt o knäcka d:D

Men blev överraskad av att hojen drog så snabbt från bägge, ingen som hade länken till hojen/F1/båten?

Kimmerien skrev:
2575311 Tänkte inte på farten utan mer när han svängde runt efteråt, svårt o knäcka d:D

Men blev överraskad av att hojen drog så snabbt från bägge, ingen som hade länken till hojen/F1/båten?

Var det inte Top Gear som gjorde det testet?? tcker inte det var ärligt race dock eftersom båten fick göra en flygande start :tungan inte för han hade nå chans ändå men..

Har dock inte klippet här...

Zalfus skrev:
2575315 Var det inte Top Gear som gjorde det testet?? tcker inte det var ärligt race dock eftersom båten fick göra en flygande start :tungan inte för han hade nå chans ändå men..

Båten?

Det vill jag se, nån som har en länk?

har ¨sett den med... synd bara att dom inte hadde en ordentlig båt. den dom hadde i testet toppade ju 60 knop så inte så konstigt om den inte hänger på f1 bilen eller superbiken :rolleyes:

Kimmerien skrev:

Cool rulle! Jag hade inte sett den förut, har den varit uppe tidigare?

Jag tycker dock att dom har valt en ganska beige båt. Bara för att den hade en Hondamotor? En båt med 225hk vs en F1 bil med 900hk. :mad:

Jag har 415hk i min, så jag hade pippat upp den där F1 bilen till "kingdom come"!

Det finns ju båtar med x-antal tusen hästar som nog skulle kunnat ge en lite bättre match.

Zalfus skrev:
2575315 Var det inte Top Gear som gjorde det testet?? tcker inte det var ärligt race dock eftersom båten fick göra en flygande start :tungan inte för han hade nå chans ändå men..

nope det var fifth gear som hade de testet med båten biken och f1

Saab körde en liknande jämförelse med en viggen och en 900 turbo tror jag det var, så jag var inte speciellt överraskad av resultatet.

Videon är bort-tagen men jag blir lite förvirrad av kommentarerna. Har ni hittat en rulle där en hoj spöar ettt jetplan?

Jag är inte bombsäker men jag har bestämt för mig att Viggens STOL*-startsegenskaper gorde att den hade ett helvetes acc till 200, iaf MYCKET bättre än en snabb bil. Jag har för mig att det var acc-siffror som var för tuffa för an hoj också. Har jag inbillat mig?

*STOL - Short TakeOff and Landing

Kimmerien skrev:
2596118 ...

någon som är osäker på hur det går:rolleyes: ?

Ja det är ju en övertygande marginal:rolleyes:

Last edited:
Chrille skrev:
2596166 Videon är bort-tagen men jag blir lite förvirrad av kommentarerna. Har ni hittat en rulle där en hoj spöar ettt jetplan?

Jag är inte bombsäker men jag har bestämt för mig att Viggens STOL*-startsegenskaper gorde att den hade ett helvetes acc till 200, iaf MYCKET bättre än en snabb bil. Jag har för mig att det var acc-siffror som var för tuffa för an hoj också. Har jag inbillat mig?

*STOL - Short TakeOff and Landing

Ja det är ju en övertygande marginal:rolleyes:

nu är länken ändrad så den funkar. men det är inte viggen som de kör med.

wonderwizard skrev:
2575293 annars e det ju bara att uppgradera hojen..

skit i turbo.. slå till ordentlig med en gång

http://www.blocket.se/vi/9862366.htm?ca=23_3_s

:D

**På eBay gick en lika dan begagnad motor för 350 tusen kr
Jag begär inte så mycket! ge mig ett bra bud och den är din. **

Hmmm..undrar vad ett bra bud är då?? Jaja, jag ska inte ha nån ändå men blev lite nyfiken

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret