jetforce 125cc kompressor!

AndersJohansson skrev:
Enligt bike så skulle den leverea 84hk men det var skrivfel så kanske 25hk?

ska säkert vara 24 :tomten

Går nog att ta ut några till ur den :hihi

Men det är fortfarande en scooter så det är inget man vill ha
 
AndersJohansson skrev:
Enligt bike så skulle den leverea 84hk men det var skrivfel så kanske 25hk?
Det var ett skämt i bike... Dom har det varje år.
Ca 20hk har jag för mig att den kompressormatade har. :va
 
KalleNorton skrev:
Det var ett skämt i bike... Dom har det varje år.
Ca 20hk har jag för mig att den kompressormatade har. :va



Magnus_Johansson skrev:
Som sagt, Peugeot Jet Force har inte +85 hästkrafter. Ett gammalt värde fanns kvar i tabellen och raderades aldrig. Skribenten, tillsammans med korrläsaren, sitter nu med en dumstrut på skallen...

http://bike.se/forum/thread.php?t=3568
Står ganska långt ner.
 
Cyren skrev:
Jo jag har funderat på de.. men jag måste lösa det där problemet med sladden


:FU :kulspruta

dom har 12volts som går på en hundring :tungan så kan du ju koppla till batteriet, va inne på det där med kompressor på min minihoj men de blev inget :död

AndersJohansson skrev:
Enligt bike så skulle den leverea 84hk men det var skrivfel så kanske 25hk?
har för mig att jag läste i Allt om mc att den skulle ha 70HK men de var ett bra tag sen :va 25hk låter lite inte så mkt föratt ha kompressor :confused: den e väll 4takt? då kanske det stämmer :tungan
 
Cyren skrev:
Jo jag har funderat på de.. men jag måste lösa det där problemet med sladden


:FU :kulspruta

Andersson turbo monterade eldriven fläkt som gjorde övertryck på 0.1 bar tror jag det var som användes till radio styra helikoptrar, gjorde 1 hk på mellan och 3 på hög register.På en cykel med flera hundra hästar.

NSR_MAN skrev:
dom har 12volts som går på en hundring :tungan så kan du ju koppla till batteriet, va inne på det där med kompressor på min minihoj men de blev inget :död


har för mig att jag läste i Allt om mc att den skulle ha 70HK men de var ett bra tag sen :va 25hk låter lite inte så mkt föratt ha kompressor :confused: den e väll 4takt? då kanske det stämmer :tungan

70hk ur 125cc.... nej nej nej

25hk och 125cc 4 takt tycker jag låter ganska mycket

Har faktiskt själv försökt på en moppe med fläkt från biltema, det funkar inte
:rofl
 
[/QUOTE]70hk ur 125cc.... nej nej nej

25hk och 125cc 4 takt tycker jag låter ganska mycket

Har faktiskt själv försökt på en moppe med fläkt från biltema, det funkar inte
:rofl[/QUOTE]
jag menade att 25hk ur en 4-takt kanske stämmer :) blev lite fel!
 
Mr Helmut skrev:
Andersson turbo monterade eldriven fläkt som gjorde övertryck på 0.1 bar tror jag det var som användes till radio styra helikoptrar, gjorde 1 hk på mellan och 3 på hög register.På en cykel med flera hundra hästar.



70hk ur 125cc.... nej nej nej

25hk och 125cc 4 takt tycker jag låter ganska mycket

Har faktiskt själv försökt på en moppe med fläkt från biltema, det funkar inte
:rofl
Finns en tråd här på forumet om en TZR 125 som turbokonverterades där man fick ut 70hk strax före kopplingen pensionerade sig.
Finns även en tråd om en RD 350 som turbokonverterades men jag minns inte effektutaget. Tufft i vicket fall med t2 och laddtryck. :yoparty
 
philsson skrev:
Finns en tråd här på forumet om en TZR 125 som turbokonverterades där man fick ut 70hk strax före kopplingen pensionerade sig.
Finns även en tråd om en RD 350 som turbokonverterades men jag minns inte effektutaget. Tufft i vicket fall med t2 och laddtryck. :yoparty


Länk???
 
philsson skrev:
Finns en tråd här på forumet om en TZR 125 som turbokonverterades där man fick ut 70hk strax före kopplingen pensionerade sig.
Finns även en tråd om en RD 350 som turbokonverterades men jag minns inte effektutaget. Tufft i vicket fall med t2 och laddtryck. :yoparty

jaa visa länken de här måste jag se :D 70hk jävlar :tungan
 
AndersJohansson skrev:
NSR_MAN skrev:
jaa visa länken de här måste jag se :D 70hk jävlar :tungan

Det är säkert nåt år sedan jag var inne i den tråden senast. Leta lite själva så kanske ni hittar. Kolla i 2t forumet eller i turbo/dragracing forumet så hittar ni säkert något. Inte ens säker på att de 2 forumdelarna fanns då. :va
Det var tydligen massa strul med smörjningen till turbo agregatet och så behövdes det vissa insugs eller om det var extra utblåsmotstånd för att inte laddtrycket skulle gå rakt igenom motorn. Tuff maskin i varje fall.
Sök. Jag ska också göra en insatts. RDn finns det flera trådar om vet jag.
 
philsson skrev:
Finns en tråd här på forumet om en TZR 125 som turbokonverterades där man fick ut 70hk strax före kopplingen pensionerade sig.
Finns även en tråd om en RD 350 som turbokonverterades men jag minns inte effektutaget. Tufft i vicket fall med t2 och laddtryck. :yoparty


55hk :7peta
 
philsson skrev:
var det 55?. :confused: Har du råkat hitta länken kanske?

Nä men jag skickade mail till han som byggde den förut och frågade lite saker och han sa att dom aldrig bänkade den men runt 55hk :)
 
Nyheter
Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025

På plats i depån på årets G...

Wunderlich vindavvisande väskor

Pressrelease om nyhet från ...

GGN Shakedown – Stark Varg EX!

MysEnduro i Laxå I sönda...

Bike nr 10 lämnad till tryck!

Nästa nummer av Bike är som...

Missa inte Katalogen 2026!

  Stora Motorcykel...

Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!

David Knight, Ducati Åre...

Ny Brutale från MV Agusta

Italienska motorcykeltillve...

Indian Motorcycles bryter sig loss

Screenshot Polaris Inc h...

Back
Top