Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte enbart touringmaskinerna (VFR, Blackbird m.fl.) som har fördelad bromskraft oberoende av om bromspedal eller bromshandtag används?
Vänd på det hela - tror du att gemene motorcyklist är bättre än det systemet?
Nej.
Savaret är att huvuddelen av alla hojåkare inte kan bromsa.
Är det inte enbart touringmaskinerna (VFR, Blackbird m.fl.) som har fördelad bromskraft oberoende av om bromspedal eller bromshandtag används?
Låter ungefär som resonemanget bakom den svenska skolan och allt annat där man inte får sticka ut eller ta ansvar ... har Honda rekryterat in lite avdankade politiker??
Låter ungefär som resonemanget bakom den svenska skolan och allt annat där man inte får sticka ut eller ta ansvar ... har Honda rekryterat in lite avdankade politiker??
Det var hjälpsystemen som finns i motogp nu jag menade utan att för den skull behöva drömma sig iväg mot någon dataspelsframtid.Som det ser ut nu är det ändå bästa föraren(eller kombinationen förare-hoj-team)som vinner precis som tidigare.Det går inte att sätta en apa i sadeln och knäppa på autopiloten.Jag vet att du tycker att det var bättre racing förr med diagonaldäck,trumbroms och lyktstolpar i bankanten.Jag delar inte den uppfattningen.Mycket text....
Det var hjälpsystemen som finns i motogp nu jag menade utan att för den skull behöva drömma sig iväg mot någon dataspelsframtid.Som det ser ut nu är det ändå bästa föraren(eller kombinationen förare-hoj-team)som vinner precis som tidigare.Det går inte att sätta en apa i sadeln och knäppa på autopiloten.Jag vet att du tycker att det var bättre racing förr med diagonaldäck,trumbroms och lyktstolpar i bankanten.Jag delar inte den uppfattningen.
Det är nog ingen som tycker det var bättre med trumbroms eller diagonaldäck, en del macholirare tycker dock adrenalinet från lyktstolpar lockar.
Men det är stor skillnad på ett bra däck och ett automatiskt system som aktivt tar bort förarfel..
Ju mer automatik man inför, ju närmre apan kommer man.
Det är väl bara att titta på alla "innovationer" på bilsidanDet dröjer väl inte så länge tills vi färdas längs magnetslingor. Sätta sig i bilen, programmera in vart man ska och sova sött tills man är framme
![]()
Men allvar, de har tagit bort det mesta av glädjen med att köra både bil och MC.
Finns roliga bilar, definitivt, men Volvo är inte främsta företrädaren för dem. Jag använder bil för transport och oftast med familjen som passagerare, så ditt scenario är tilltalande för mig. Bekvämt och säkert funkar bra för mig till och från jobbet.Det är väl bara att titta på alla "innovationer" på bilsidanDet dröjer väl inte så länge tills vi färdas längs magnetslingor. Sätta sig i bilen, programmera in vart man ska och sova sött tills man är framme
![]()
Av nyfikenhet, hur har de berövat dig glädjen att köra hoj? Vilka hjälpmedel på din cykel anser du av ondo och varför tar du i så fall inte bort dem?Men allvar, de har tagit bort det mesta av glädjen med att köra både bil och MC.
Pratar vi enbart racing nu eller även trafik (eftersom du nämner broms-system från touringhojar)??Låter ungefär som resonemanget bakom den svenska skolan och allt annat där man inte får sticka ut eller ta ansvar ... har Honda rekryterat in lite avdankade politiker??
Pratar vi enbart racing nu eller även trafik (eftersom du nämner broms-system från touringhojar)??
För med ditt resonemang så borde vi plocka bort röljusen också eftersom individen själv bäst avgör när man bör stanna o släppa fram andra.
/N
När jag läser dom tidigare inläggen så diskuteras det hurvida TC & anti-wheelie system kommer flyttas över på gathojar, om det kommer sälja och där togs då Honda system upp och hur det togifrån individen bromsbeslutet, varpå reaktioner på det kom. Men om jag är helt ute o cyklar så fine.Ja vet!! Vi jämför mörkret i arslet med ljuset på månen!![]()
Vi är i raceforumet, och det finns system på touringhojar som säkert skulle sänka varvtider i race, typ låsningsfria bromsar, eller en perfekt bromsvåg.
Men man överlåter det till förarna..
Snälla sluta jämföra saker som inte har med varandra att göra..
När jag läser dom tidigare inläggen så diskuteras det hurvida TC m,m kommer flyttas över på gathojar och där togs då Honda system upp och hur det togifrån individen bromsbeslutet. För övrigt kan du väll chilla lite. Men uppenbarligen behövde jag ju en tryckare eftersom Gustav passar på o lägga till ett garv.
/N
Skriv Honda RS250 i din profil. Funkar.När jag läser dom tidigare inläggen så diskuteras det hurvida TC & anti-wheelie system kommer flyttas över på gathojar, om det kommer sälja och där togs då Honda system upp och hur det togifrån individen bromsbeslutet, varpå reaktioner på det kom. Men om jag är helt ute o cyklar så fine.
edit: Gustav, var går definitionen på när ett inlägg får en reprimand från dig alt en klapp på axeln? För du gör väl inte skillnad på folk och folk?
/N
tar tillbaks det jag sa efter att jag sett att ni diskuterat att vi alla ska va lite snällare mot varandra.Fan, lever du? Har inte sett dig i Elitserie-tråden på länge![]()
Nu var det inte hjälpmedlen på MC (den är 25 år gammal) eller åldern på bilen (den är 17 år gammal) som avsågs med de utan att regler/förbud sätts för att alla ska klara av dem. Skogar av förbudsskyltar och hänvisningsskyltar (bortsett från VV då som verkar ha skyltbrist vid vägarbeten) Sunt förnuft verkar vara förbjudet
Av nyfikenhet, hur har de berövat dig glädjen att köra hoj? Vilka hjälpmedel på din cykel anser du av ondo och varför tar du i så fall inte bort dem?
Tycker alltså inte jämförelsen är relevant, skilj på nöje och transport och ha rätt redskap för dina behov. Man MÅSTE inte hålla sig med en modern bil.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |