Jerez

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Det är åtta år sedan Doohan touchde en fuktig bit av "curbing" på Jerez och aldrig mer skulle köra ett race.

:gråta

Vad har vi istället att glädjas åt? För egen del kommer ett av spänningsmomenten på Jerez 2007 bli att se hur TrickDaddy har repat sig efter åttondeplatsen i Quatar och om Stoners seger var ett one hit wonder. Jag blir inte förvånad om Rossi tar i så att han vurpar.

1. Capirossi
2. Pedrosa
3. Hopkins (sin första pallplats i GP någonsin)

Last edited:
Ska bli kul att se om Rossi återigen ger upp och kör safe för en andraplats, och vad rossifuckona i så fall ska säga om mannen "som aldrig ger upp och som alltid kör för seger".

Tänk om inte Ducati sopar banan med konkurrenterna igen? Betyder det då att man plötsligt inte är fruktansvärt kompetenta hos Ducati?

När får sopan Tamada sparken? Vilken sponsor kan vilja synas på en sådan losers hoj?

Vad har hänt med "MRNG", "Horseface" Melandri? Förr en utmanare, nu i kön. Uppryckning startar i Jerez? Det hoppas vi.

Kan HRC slå tillbaka? Lär sig Tummelisa att bromsa? Kan Världsmästaren hitta rätt på RC212V?

Varför släpps kalleankahojar som Illmor in i MotoGP? Vad tillför de?

MotoGP - 2007 - Jerez - Race 2

Sådär ... kom igen nu och berätta hur det blir i Jerez med effekt, bromsar, chassin, tändföljder, däck, förare osv :D
Glöm inte att väva in racebudget för respektive märke !!

Glöm inte att väva in racebudget för respektive märke !!
Lär inte behövas så länge ingen undrar hur pyttelilla Ducati kan hävda sig ;)

Surfa nu genast in på Eurosport.se och uppdatera sedan ditt första inlägg med TV-tiderna :tummenupp

Jag hoppas att Loris Capirossi är revanschsugen och kommer tillbaka med besked. Daniel Pedrosa och Rossi är annars lågoddsarna denna helg. Colin Edwards kommer återigen att visa sin oförmåga att vinna race i MotoGP-sammanhang efter ett starkt kval.

Ska bli kul att se om Stoner och Hopkins följer upp sina styrkebesked från första deltävlingen.

Ska Haydens säsong bli en repris på Kenny Roberts Jr "försvar" av VM-titeln 2001 med idel femte, sjätteplatser och sämre?

1 Pedrosa. Inte DET riktiga hemma GP't för Daniel men fortfarande ett hemma GP och Daniel visar vem som blir titelutmanare till Rossi i år.
2 Rossi. Burgess & Co ropar in ett par hästar till stallet som man glömde i hagen förra natten.
3 Melandri. Södra Spaninen känns nästan som hemma och humurföraren Marco hittar formen.

Utanför pallen
4. Stoner
5. Capirossi
...Övriga

Qatar racet nu i Söndags var min första Motogp race på riktigt länge som jag har kollat på, men jag undrar om Pedrosa verkligen är the real deal eller om det inte är hypen runt han som gör han titelutmanare? Man hör ju en hel del om Pedrosas storlek, men är det alltid till det positiva i ett race? Undrar hur den lilla Gnomen egentligen orkar hålla i sig i ett antal varv. Visst dagens motorcyklister tränar ju en del, men det känns som att killar som Rossi och Hayden borde klara fler varv än Pedrosa.

Äh, kom från en lång dag på jobbet, vet inte själv ens vad jag pratar om:huvet

1.plats: Pedrosa...om han håller för nerverna. Denna gång har han inte ABS-bromsar, utan kan gå dem på senare.

2.plats: Capirex. Mannen vill revanschera sig och kommer ge allt, och därför knäcka sin teamkamrat Stoner som denna gång kör av.

3.plats: Rossi. Efter en lättare avåkning, kommer han upp på banan som 8 och kör sen svinet, men når inte ända fram!

4.plats: Hopper får till det, och kommer in i en Lidneresk knäpp. Vill visa att han minsann är med.

För svårt att gissa innan första träningarna.
Förra tävlingen visade väl iofs vilka som fortsatt kommer vara med och slåss i toppen. Så förmodligen,
Rossi, Pedrosa, Stoner, Melandri tror checa kan göra fint resultat också.

...Ska Haydens säsong bli en repris på Kenny Roberts Jr "försvar" av VM-titeln 2001 med idel femte, sjätteplatser och sämre?

Hoppas.... ;)

Tror vi får se "the usual suspects" i toppen... Rossi, Peddo, Capirex, och kanske Stoner (han har ju hållit sig på hjulen ett race i rad nu...).
I klungan bakom finns Melandri, Edwards (som aldrig får till det i racet), All in Hayden, Kanske nån grodätare på Kawwa med lite tur....

Last edited:
Den frågan fick ett mycket tydligt svar för ett år sedan.

Tja, antar att du bara läste det som du quotade så jag kan väl säga att Qatar är det första Motogp race jag har sett sedan ett antal år tillbaka. Så vad är då svaret?:va
Tyckte inte Pedrosa var så imponerande i Qatar, men Stoner:tummenupp tyckte jag körde riktigt bra.

Det var du som sa det.

Precis som jag misstänkte då:D

Last edited:
1 Capirex
2 Rossi
3 Stoner

9 Världsmästaren

1. Capirossi
2. Rossi
3. Stoner
4. Pedrosa
5. Melandri
6. Edwards (så klart)
7. Hopkins
8. Hayden
9. Checa
10. Vermuelen

1-2 kan lika gärna vara tvärt om och Stoner kan lika väl sätta en low sider.
Annars är detta facit :fakta

;)

Back