Jeep Wrangler.

Esquire skrev:
Vart ska du köpa den? Vilken årsmodell är det? Hurlångt har den gått? Vad får du ge för den?

Det är en 91´a

Bilderna indikerar på extremt ompysslat fordon. Garageförvarat osv...

Fotot på växellådan visar tex att klistermärket sitter kvar, ny växellåda eller inte men fräsch som fan...

Men nån som fattar vad Re-Tooled innebär? Nachgerüstet på Tyska...

Har släktingar i närheten som hämtar mig på flygplatsen... 400kr flygbiljett... Thank god for Ryanair!!!

Men i staterna skänker dom tydligen bort sina bilar, synd att det är så mycket vatten ivägen... :huvet

Enda knaset är att det saknas baksäte... Och det är ju lite trist... Får försöka montera in någonting lämpligt... Ett par plaststolar från bauhaus kanske? :D

Ett tips, på med extra underredsmassa direkt. Väldigt fin bil annars som det ser ut på korten, men en annan grillguard hade väl inte varit fel? Ju mer krom ju finare blir den där bilen.

Zana skrev:
Enda knaset är att det saknas baksäte... Och det är ju lite trist... Får försöka montera in någonting lämpligt... Ett par plaststolar från bauhaus kanske? :D

http://www.returbilen.se/ ring denna firma och fråga om dom har något inne. 900:- för alla säten i skinn oavsett märke, eller så mycket kostade det iallafall när jag letade skinn till min bil för några år sedan på det stället.

Therudeboy skrev:
Ett tips, på med extra underredsmassa direkt. Väldigt fin bil annars som det ser ut på korten, men en annan grillguard hade väl inte varit fel? Ju mer krom ju finare blir den där bilen.

Jodå, underredesmassa står på hyllan och väntar...

Tack, jag tyckte den var mittemellan... 33" däck är fan för mycket... Den är ju höjd, så vill man klämma dit monsterhjul kan man ju det... :)

Och jo grillguarden ser lite corny ut, men skitsamma... Och noooo, inte chrome... Räcker med grillen i chromeutförande... ;)

Det är 4,2´an rak 6:a med automat så jag ska kunna käka glass på sommarn utan problem... Sen är det Recarosäten, och det verkar ju ganska nice...

Therudeboy skrev:
http://www.returbilen.se/ ring denna firma och fråga om dom har något inne. 900:- för alla säten i skinn oavsett märke, eller så mycket kostade det iallafall när jag letade skinn till min bil för några år sedan på det stället.

Malmö... Kör visserligen igenom där om jag inte tar färjan från Travemünde är det va? Undrar vad som är smartast...

Köra e4:an eller färjan... Nån som vet vad den kostar..

Fan va förslappad man blir med sporthoj.com vid fingerspetsarna!! :D :D :D

Och baksäte kan vänta till sommarn, det är då man måste få plats med folket också... hehe...

Zana skrev:
Det är 4,2´an rak 6:a med automat så jag ska kunna käka glass på sommarn utan problem... Sen är det Recarosäten, och det verkar ju ganska nice...

Så rätt val du gjort mannen. :tummenupp Sjukt nice att glida med en sådan på sommaren. Min bror har varit spekulant två år på Wrangler nu, ska visa han bilderna så han också köper en. :)

Zana skrev:
Malmö... Kör visserligen igenom där om jag inte tar färjan från Travemünde är det va? Undrar vad som är smartast...

Köra e4:an eller färjan... Nån som vet vad den kostar..

Fan va förslappad man blir med sporthoj.com vid fingerspetsarna!! :D :D :D

Och baksäte kan vänta till sommarn, det är då man måste få plats med folket också... hehe...

Kör du över Travemünde så kommer du till Trelleborg, har för mig att man till och med kör igenom malmö för att komma dit om man åker E4:an? Ska du långt ner och vill sova så ta färjan, är det i början kan du likväl köra genom Tyskland till Danmark, eller åka Rödby-Puttgarden (stava) och sen Helsingör-Helsingborg.

Zana skrev:
Det är 4.2an som har förgasare. Har för mig att den kan bli lite kinkig när det är kallt ute... :gnissla

Esquire skrev:
Det är 4.2an som har förgasare. Har för mig att den kan bli lite kinkig när det är kallt ute... :gnissla

Apapap! Denna har insprutning... :) (Einspritzanl) Rätta mig om jag har fel... Tycker det ser ut som insprutningsmodul på bilden över motorn...

Och det blir nog att köra hem, det är i norra tyskland, så det ska nog gå bra... Egentligen borde man passa på och köpa skinnställ därnere eller någonting annat...

Kan ingen trolla bort lite dagar? :D

Last edited:
Är det bra med värme eller ska man packa med sig dunjacka och täckbrallorna?

Har inte lyckats lokalisera några luftutblås?

Bifogat

• PIC00017.jpg
    PIC00017.jpg
    51.7 KB · Visningar: 64
  • PIC00026.jpg
    PIC00026.jpg
    55 KB · Visningar: 69
  • PIC00027.jpg
    PIC00027.jpg
    66.9 KB · Visningar: 78
Last edited:
Måste bara fråga, vad ska man tänka på innan?

Tillfällig registrering? Verkar konstigt?

Det är väl bara att teckna trafikförsäkring på fordonet? Och att boka tid på besiktningen... typ?

Eller?

Måste bara få fråga

Vad får du betala för fordonet?
Vad kostar det att ta in en sådan?
Hur långt har den gått?

Tycker att det skulle vara en superbil till tjejen.
Beroende lite på vad man får betala för en fräsch med en bit under 10000mil på mätaren...?

Zana skrev:
Måste bara fråga, vad ska man tänka på innan?

Tillfällig registrering? Verkar konstigt?

Det är väl bara att teckna trafikförsäkring på fordonet? Och att boka tid på besiktningen... typ?

Eller?

Viktigt vid första registreringen i Sverige är att fordonet måste vara helt i originalskick. :mad:

Zana skrev:
Apapap! Denna har insprutning... :) (Einspritzanl) Rätta mig om jag har fel... Tycker det ser ut som insprutningsmodul på bilden över motorn...

Och det blir nog att köra hem, det är i norra tyskland, så det ska nog gå bra... Egentligen borde man passa på och köpa skinnställ därnere eller någonting annat...

Kan ingen trolla bort lite dagar? :D

tändsystemet & insprutningen på bilden är eftermonterat/ icke orginal.
kan bli väldiga problem om något strular eller går sönder.
om du ska köpa den bilen ska det va till ett väldigt bra pris.
/
m
auktoriserad chrysler & jeep mek..

Lartes skrev:
Måste bara få fråga

Vad får du betala för fordonet?
Vad kostar det att ta in en sådan?
Hur långt har den gått?

Tycker att det skulle vara en superbil till tjejen.
Beroende lite på vad man får betala för en fräsch med en bit under 10000mil på mätaren...?

Tjejbil vettefan... haha...

Nä, men mellan 30-50kkr ligger dom på... runt 90-strecket...

Den här har gått 15.000mil, men är pedantiskt servad. (ja, jag litar alltid på folk)

mudder skrev:
Viktigt vid första registreringen i Sverige är att fordonet måste vara helt i originalskick. :mad:

Kan någon vara snäll och bekräfta? Den säljs ju inte med dom där sulorna tex... Förutom Rubicon och nån annan som levereras höjd och med feta däck...

Och så är den höjd, hur mycket har jag ingen aning om...

Men är det bara att glömma allt eller? Har redan köpt biljetter...

Det måste alltså vara en totalt standard bil för att få reggas? Gäller inte det bara nya fordon, den där nya helgodkänt-fordon-krafset eller?

För det finns inte en chans att jag åker en meter i en standard-wrangler. Dom är så jävla FULA så det finns inte...

EDIT: Och hur menas med originalskick? Finns flera med bredare fälgar och bredare däck... Det funkar inte heller... eller...?

Last edited:
slowmotion skrev:
tändsystemet & insprutningen på bilden är eftermonterat/ icke orginal.
kan bli väldiga problem om något strular eller går sönder.
om du ska köpa den bilen ska det va till ett väldigt bra pris.
/
m
auktoriserad chrysler & jeep mek..

Ok, men det behöver ju inte innebära problem. Tvärtom kanske?

EDIT: Varför tror du han har gjort det? Bättre eller what?

Den ligger ung. 20-25kkr under svenska priser = bra pris? Ingen aning, vet bara att jag har råd med den... :banana

Då vet du hur det allmänt ser ut med jeepar, det kan inte vara så mycket krångel va? Allt är kraftigt och redigt tilltaget, har jag en känsla av... Om det är som det brukar på amerikanska bilar...

Sen ser underredet fräscht ut som fan. Växellådan ser sprillans ut...

Hur är det med Automaten? Mer krångel än Manuella? Aldrig haft automat, så jag har själv inte en suck...

Vet bara att jag är fett tänd på den här bilen och vill ha den nu!! :D :D :D

Skickar med en till bild på motorn... Ser det bra ut eller? I mina ögon ser det bra ut... :rolleyes: ASP-TEC 258 ser det ut att stå på insprutet iallafall, kanske är en eftermarknadspryl, och därför inga problem att fixa reservdelar eller reparera om det skulle behövas... eller??? :)

Bifogat

• PIC00028.jpg
    PIC00028.jpg
    69.2 KB · Visningar: 76
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back