jea nu är den köpt

Larry

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
lule
Hoj
ktm 450exc sm
var och köpte mig en husaberg fe 650 -02
och undrar nu lite saker
lite kick tipps kunde vara väl värt att veta får kicka som ett as nu innan jag lyckas har väll troligt vis inte rätta tekninken
så ni som äger en sådan kan ju berätta hur ni får i gång era

och vad skulle ni rekomendera att jag kör på för olja?
kommer att bara lekas med så det är inge enduro race den kommer gå
 
Kicka runt motorn försiktigt tills du hör att det klickar till i dekompreglaget. Då tar du ett nytt tag och trycker till ordentligt. Om man ska ha choke eller inte är som ett lotteri ibland. Prova dig fram och se till att dina ventiler står rätt så startar den bra ska du se...

Grattis till köpet förresten!
 
Last edited:
okej

hp skrev:
Kicka runt motorn försiktigt tills du hör att det klickar till i dekompreglaget. Då tar du ett nytt tag och trycker till ordentligt. Om man ska ha choke eller inte är som ett lotteri ibland. Prova dig fram och se till att dina ventiler står rätt så startar den bra ska du se...

Grattis till köpet förresten!

jaja man får väll hoppas på det bästa=)....löser sig säkert verkar förjevla kul i allfall nu saknas bara ett par dubb däck=)
 
Jag vet inte riktigt hur jag kickar igång min Husa det går av bara farten nu :) Jag kör på Agrols Nova olja det är en delsyntet 10W/40 olja, kostar runt 150:- för 4 liter på Granngården. Nu i vinter ska jag köra på Agrols Spectra som är helsyntetisk 5W/40 olja, kommer inte ihåg pris men strax över 200:- om ja inte minns fel och även den finns på Granngården.

Grattis till köpet av hojen!
 
Evil M skrev:
Jag vet inte riktigt hur jag kickar igång min Husa det går av bara farten nu :) Jag kör på Agrols Nova olja det är en delsyntet 10W/40 olja, kostar runt 150:- för 4 liter på Granngården. Nu i vinter ska jag köra på Agrols Spectra som är helsyntetisk 5W/40 olja, kommer inte ihåg pris men strax över 200:- om ja inte minns fel och även den finns på Granngården.

Grattis till köpet av hojen!

BILDER!!!!!!! :yoparty
 
Lithium skrev:
Är elstarten bara skit på Husor?
Ja, men -04 orna är bra sägs det. Tidigare var det bara en sk restart dvs ska endast användas vid varm motor.
 
Hm :va På -04 så är det nog en ELstart, för jag har bara kickat en gång för att prova......... den startar varm som kall.
 
jo

får väll slänga upp nå bilder snart på den..
jaja får väl testa mig fram nån gång ska det väl gå fort att få igång den=)....restarten är väll ingen höjdare vad jag upptäkt men bra att ha kan tänka mig att man inte vill börja kicka efter man kört fast i myren så=)...och smidigt sätt att fixa om den gått och blivit sur dra in pysen å trycka på knappen så man slipper kicka ihäl sig=)....fast jag har ju just köpt den så vad vet jag=)

om nån har ett par leckra dubb däck till 21" 18" så kan ni ju höra av er via pm eller nå kunde ju va kul å bränna lite=)
 
Last edited:
Nice

Gött e det med husaberg, fina svenska fullblod, hehe.....

Jaja, kicka en husa kräver sin gubbe, man lär sig. Jag är inte största killen precis, ser typ ut som hojen har kiddnappat mig o ute o åker typ, men jag kickar igång den utan större problem.

02:a. okej, vill bara varna dig lite. Kickstaget eller vad man skall säga kan gå av sådär bara. Det som går in i motorn o drar runt helaskiten. Det är ett fabrikationsfel. Fel härdad tydligen. Inte jätte jätte krågnligt att byta men pill e det.........................

Grattis till den FET HOJ.
 
inte den störst heller

är väll ca 180 å väger 70 så jag når ner med tå spetsarna i allafall=)
har du nå tips om hur man ska choka i början läng nå gas?
alldrig ägt en 4-t förut så
 
bilder på husan

är väll inte dom bästa men
 

Bifogat

  • mc21.jpg
    mc21.jpg
    107.6 KB · Visningar: 115
Vad fick du ge? Heeelt ärligt... PM´a mig om du vill hålla det hemligt.... ;)


/Zana
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top