JD jetting Husaberg

Folköl

Åt 25 ostron och drack en hel pomac
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Munchen
Hoj
Husa 650-05
Nu har jag varit och fått min acra preppade husa bestyckad med diverse nål och munstycken. Det sitter 180 main och 42 slow i. Nålen tillverkar gubben själv och blandningsförhållandet ser ju bra ut genom registret, se första länken.

Har hört att många kör med en OBDPT nål med acra monterat och undrar nu vad som skiljer de 2 nålarna? Ni som kör med OBDTP nål, hur ser era blandning/ hp/ trq kurvor ut?

Har inte kört mer än några varv med nya kittet i men det känns som om jag nu mer har 2 husor i 1. Kittet har han till försäljning och jag antar att det finns en Svensk återförsäljare oxå, kanske i Stockholm.

http://www.pbase.com/jdjetting1/husaberg_450_550_650
http://www.jdjetting.com/
 

husa85

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2007
Ort
köping
Hoj
husa 650, Yamaha yz 250f ,TWS 125 och KTM excf 250 2007
fan vad fint! satt på mitt acra helsystem idag, vart svinbra! nu undrar jag vart man kan få tag på en sån där gummiring runt pipan som skyddar när man skrotar sen?? eller ska man köpa nå skitgummi som tål värme bara och slangklämma?
 

Kroon

Jourhavande älskare
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Kvänum
Hoj
Kinespuff Vespa 125cc
fan vad fint! satt på mitt acra helsystem idag, vart svinbra! nu undrar jag vart man kan få tag på en sån där gummiring runt pipan som skyddar när man skrotar sen?? eller ska man köpa nå skitgummi som tål värme bara och slangklämma?

Hur har du bestyckat? Har också ett acra liggandes. Men är lite osäker på bestyckningen...
 

husa85

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2007
Ort
köping
Hoj
husa 650, Yamaha yz 250f ,TWS 125 och KTM excf 250 2007
Hur har du bestyckat? Har också ett acra liggandes. Men är lite osäker på bestyckningen...
Jag har inte gjort det än, får se om jag hinner i kväll...hmm, jag snackade med stefan ljungberg som husa650 i SM och han sa hur de skulle vara...men jag kommer inte ihåg:p
var och köpte allt i går i laxå kan kolla upp vad det var:)
Fick pröjjsa 6000 för acra helsystem spritt nytt där nere :)
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
fan vad fint! satt på mitt acra helsystem idag, vart svinbra! nu undrar jag vart man kan få tag på en sån där gummiring runt pipan som skyddar när man skrotar sen?? eller ska man köpa nå skitgummi som tål värme bara och slangklämma?

Gummi och slangklämma. Fungerar utmärkt.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top