Javac genererar inga .class-filer

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jag får inga .class-filer när jag kompilerar .java-filer med javac. Vad är det för fel?? Har satt classpath och JAVA_HOME-variabler till mappen där javac.exe ligger och får inga felmeddelanden när jag kör javac. Det är första gången jag knackar java på en vistamaskin, kan det vara något OS-specifikt? Någon annan som haft liknande problem?

Edit: Kör jdk1.6.0_11 på en Windows Vista 32-bit.

Nu är jag dålig på Vista och Java men jag läste nyss att det kan bli behörighetsproblem om man vill skapa filer under program-mappen. Så om du försöker skapa dem i en mapp som ligger under programkatalogen kanske det är det som stökar....
Testa isåfall att ändra utmapp till någon som ligger under t.ex mina dokument

Nu är jag dålig på Vista och Java men jag läste nyss att det kan bli behörighetsproblem om man vill skapa filer under program-mappen. Så om du försöker skapa dem i en mapp som ligger under programkatalogen kanske det är det som stökar....
Testa isåfall att ändra utmapp till någon som ligger under t.ex mina dokument

:tummenupp
Verkade vara behörighet som var problemet. Försökte ändra behörighet på mappen men det gick inte ändå, flyttade filerna till mina dokument och då funkade det. Bill vill tydligen inte ha några Sun-prylar i sina mappar :D

:tummenupp
Verkade vara behörighet som var problemet. Försökte ändra behörighet på mappen men det gick inte ändå, flyttade filerna till mina dokument och då funkade det. Bill vill tydligen inte ha några Sun-prylar i sina mappar :D

Tacka mina IIS-problem för lösningen. Jag såg nämligen kommentaren om Vista och programmappen när jag sökte lösningen på mina problem så sent som igår...

Tacka mina IIS-problem för lösningen. Jag såg nämligen kommentaren om Vista och programmappen när jag sökte lösningen på mina problem så sent som igår...

Vista verkar rätt hårt styrt när det gäller skrivrättigheter. Jag fick strul när jag skulle installera ants också så jag börjar om med hela Java-installationen från scratch imorgon. Tänkte kolla in vad som är nytt inom den världen...

Har du (eller någon annan) kört NetBeans IDE? Fördelar och nackdelar mot t.ex. Eclipse eller JBuilder?

Nyheter
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Back