JAS 39 Gripen [FILM]

Nog det töntigaste jag sett, hoppas verkligen det är en fjunig 13-åring som har gjort den :död

Antingen är det överblivna klipp från Kjell Sundvalls "Hotet" eller så är det samma reklambyrå som gjort dressmanreklamen. Subtilt är ju inte det första ordet man tänker på iaf...

Chris Ash skrev:
Några av de scenerna är med i filmen "Hotet".

Jaha pucktvåa...

Såg affischer i Prag (Tjeckien) med just "Wings of your nation"-slogan och bild på gripen. Säkert något ur marknadsföringen inför den införsäljningen.

Rätt töntigt och omodernt producerat, men målgruppen var väl 50+ generaler och politiker och de tyckte kanske att den var piffig!

JAg tycker det var rätt fräckt att dom överhuvudtaget har gjort en "reklamfilm" om JAS i försäljningssyfte.
Sen kan man ju tycka vad man vill om kvalisorten på själva filmen.

Men det är nog som nån sa, om 50+are.

Den är rätt snyggt gjord. Vänta bara tills ni får se nyaste reklamen för Eurofightern. De verkar ha använt kasserat foto från Iron Eagle 3! :rofl

satan va grymma de ser ut med 2st BK 90 på
eller rb15f å rb75

hmm..

Bifogat

• aaaaaaa2.JPG
    aaaaaaa2.JPG
    84.6 KB · Visningar: 116
  • aaaaaaa3.JPG
    aaaaaaa3.JPG
    34.1 KB · Visningar: 89
  • aaaaaaa.JPG
    aaaaaaa.JPG
    29.6 KB · Visningar: 114
  • lumpen20.jpg
    lumpen20.jpg
    29.7 KB · Visningar: 97
heimdal skrev:
eller rb15f å rb75

hmm..

Dom ser riktigt grymma ut!

Dom brukar flyga precis här över mitt. Tror dom har nåt övningsområde här vid kusten. Rätt nice faktiskt. Som i somras när dom skulle ha uppvisning i Kallinge (F17) så övade dom här utanför mitt några dagar innan. Gissa om filmkameran gick. Å ljudet sen, mycket vassare än Viggen.
Dom flög här över idag åxå, rätt lågt...eller ja, det skallrade ordentligt i rutorna iaf. :yoparty

heimdal skrev:
eller rb15f å rb75

Lyckades slå i några jänkare att vi hade gjort en sjöflygversion när det släpptes bilder med två KEPD350 under vingarna. :tummenupp

Lobo Gixxer skrev:
Dom ser riktigt grymma ut!

Dom brukar flyga precis här över mitt. Tror dom har nåt övningsområde här vid kusten. Rätt nice faktiskt. Som i somras när dom skulle ha uppvisning i Kallinge (F17) så övade dom här utanför mitt några dagar innan. Gissa om filmkameran gick. Å ljudet sen, mycket vassare än Viggen.
Dom flög här över idag åxå, rätt lågt...eller ja, det skallrade ordentligt i rutorna iaf. :yoparty

jag har hört viggen en gång.. å de ljudet va ju lite brutalare på nått sätt.. sen att röven på viggen är ett stort brutalt hål gör de ju inte mindre häftigt.. jas e nästan lite tjejig

ft skrev:
Lyckades slå i några jänkare att vi hade gjort en sjöflygversion när det släpptes bilder med två KEPD350 under vingarna. :tummenupp

hur lyckades du med det :hihi

visselpipan jas är ju bara jobbig att lyssna på, kvällsövning på såtenäs idag.. sabla väsen utanför fönstret här

tacka vet jag en rote viggar på lågsniff som ställer sej rätt upp med full ebk DET är ljud det.

nog för att jas kör 8or i viggens loop., det är ju häftigt men ljudet....suck.

fortfarande ingen som har några bra filmer med viggen.??

mvh daniel

Too American!

Nä, mest jobbig tycker jag. Hela tiden skulle det vara stora panoreringar med kameran, klipp som är 0,5 sekunder korta och musik som bara är med i amerikanska stolthetsfilmer.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg