Jarla Trafikskola!

Chriz

Damer i tajta helställ gör min dag...
Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Ktm 690 Sm Prestige-07
:confused:
Till er boendes i Sthlm???

Har idag tagit min 5:e lektion på Jarla trafikskola, allt går framåt
men det tar ju mer tid än man förväntat sig.
I stort sett allt utom lågfartsdelen sitter, det är svårt, svårare än jag väntat mig. Har iförsig bara tränat landsväg samt tätort privat!
Ni som ganska nyligen tagit körkort för tung mc, (alltså efter
garagevändningen), här kommer några frågor??

1: Hur sakta bör lågfartsdelen gå, känns som jag ibland kör för fort, är dem hårda på detta eller vill dem bara se en kontrollerad körning genom banan?
2: Hur många lektioner tog ni?
3: Privat uppkörning eller Skola???????????????
4: Ni som gick genom Jarla, Vad tycker ni?

Tacksam för svar...

1: nja de är inte så hårda, du ska köra långsamt men med kontroll, det är det viktigste.
2: 6-7 st (både dubbla och enkla, vet inte hur många av varje :va )
3:1 st privat, gick åt skogen, så nervös. 1 st skola
4: Nix, Slussens, kanon bra!

Chriz skrev:
2165859 :confused:

några frågor??

1: Hur sakta bör lågfartsdelen gå, känns som jag ibland kör för fort, är dem hårda på detta eller vill dem bara se en kontrollerad körning genom banan?

Tacksam för svar...

1: Gångfart har jag fått lära mig (och blev godkänd på det)
2: Körde 2 ggr privat
3: Se ovan, privat
4: ......

Jarla intensivkurs. Tog 4 lektioner innan för att komma upp i "intensivstatus". Sedan dubbelpass i en vecka och ytterligare 3 finslipningspass inför uppkörningen.

Fick väldigt bra hjälp av de instruktörerna som jobbade där för 5 år sedan.

Tjenare,

1.på uppkörningen kändes det inte som om det var supernoga att vara långsam, snarare att det var långsamt med kontroll... Tänk på att detta faktiskt mest handlar om planeringen av banan, allt blir enklare då.
2.ca 10, det skulle gås igenom något visst schema.
3.Skola
4.Gick på södermalms trafikskola...superbra...de ställde upp och fixade tider då de andra skolorna var lite bekväma med tider...Över lag var behandlingen bättre på södermalms, t.ex ute i solna på grönlunds så blev man behandlad som ett barn av en av lärarna där...även om man haft körkort i 10+ år för bil...killen hånade mig på 2:a lektionen för att jag inte klarade långsamma banan, så skulle han visa själv och satte ned fötterna och fick motorstopp...snacka om att det var skönt att håna tillbaka. Dessutom kom de typ 10 min försent till lektionen vid 2 tillfällen...kändes piss när man pröjsade typ 500 sek i timmen eller vad det nu var...jag bytte då.

Chriz skrev:
2165859 :confused:

Har idag tagit min 5:e lektion på Jarla trafikskola, allt går framåt
men det tar ju mer tid än man förväntat sig.
I stort sett allt utom lågfartsdelen sitter, det är svårt, svårare än jag väntat mig. Har iförsig bara tränat landsväg samt tätort privat!
Ni som ganska nyligen tagit körkort för tung mc, (alltså efter
garagevändningen), här kommer några frågor??

Tacksam för svar...

Jarla trafikskola rånar pengar som fan. När jag skulle ta kortet så började jag på Jarla, efter första lektionen så frågade jag vart jag skulle ligga och läraren sa runt 20 lektioner??? (hade kört hoj tidigare) så åkte jag till Qurtans trafikskola och pratatde med ägaren som jag känner: ^ja **** vad säger du om jarla trafikskola:
- DE JA!! DE RÅNAR PERSONER PÅ PENGAR!!!

Jag fick avbryta med jarla och började Tule och klarade mig på 11 lektioner :va

Chriz skrev:
2165859

Tacksam för svar...
Jag har tagit lapp hos jarla två gånger, A1 & A... tycker dom e kanon. De e surt när man väl e där ibland, men efteråt så inser man att man inte kunde fått bättre undervisning. Jag saknar nästan lektionerna man hade med ola.. Han e bäst, och förmodligen en av få som indirekt ger information man kan ha nytta av i hastigheter över den lagliga, alltifrån spårval till uppsikt, och bra tips som inte ens de på vägverket kikar på. "Han har tydligen" setts i svart tröjja med gult på ryggen också :hihi

:tummenupp

Fürstenhoff skrev:
2166900 Den som klagar på Jarla trafikskola har nog sovit dåligt då deras personal & utbildning ligger på en mycket hög nivå!! :tummenupp

Allebaric, om du efter din första lektion får en rekomendation av en lärare att det ev kommer att behövas ca: 20 lektioner så är det en bedömning i från dem efter vad DU presterat vid din första lektion - inget annat!! :7peta

Sen att du nu lyckligtvis klarade ditt körkort på endast 11 lektioner säger inget rörande Jarlas bedömning då vi alla utvecklas & lär oss olika fort varför du mycket troligt även hos Jarla kanske endast behövt ta dessa 11 lektioner som du nu behövde innan klarat körkort!! ;)

/Fürstenhoff.
hur många lektioner tog du ? :)

Fürstenhoff skrev:
2166937 2 på Jarla trafikskola 1984!! med en "galen" Grek som lärare. :fyllisar

/Fürstenhoff.
Han som körde hd ? :D

de e ägaren av skolan... jag hade han på 90 talet.

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back