Japsmotarder?

På motorn märks det oftast bara om den närmar sig haveri.
Ibland inte ens då.

Vad gäller chassit så visst men på KTM är du ju inte chassit som brukar haverera i förtid eller har kort livslängd. Men jag gillar min 660 i alla fall. :banana
Hehe jo eller när den väl havererat :zpy Har en bekant som köpte en 640 och åkte 300mil. När han väl nådde ca 2500mil så totalrasade motorn :gnissla Helt utan förvarning..

Men som du säger "Two stroke man" så är det fortfarande ruskigt roliga hojar och jag skulle mer än gärna ha en 660 igen.

Efter att ha läst här är man ju måttligt sugen på beg. 640/660. Trodde inte de var sån rasrisk på dem :död. Ska 690:n va tåligare?

Efter att ha läst här är man ju måttligt sugen på beg. 640/660. Trodde inte de var sån rasrisk på dem :död. Ska 690:n va tåligare?

Mjae, som Solid skriver så är det inte säkert att hojen rasar. Men man får nog ha med det i beräkningen om man köper en som gått 1500-2000mil eller mer.

Motorrad gjorde ett 5000mila test på 690 och plockade sedan ner hojen. Om jag minns rätt så var det bara mindre fel på den under tiden. Slitaget de hittade var inget alarmerande heller. Så sköter man 690 med oljebyten och ventiljustering så tror jag en sån kan gå väldigt länge/långt.

Vipparmslagret är en av 690s brister , vad jag läst mig till. Kostar ca 1300 att byta båda , Annars verkar de flesta gå lääänge!

Man kan ju plocka isär motorn och titta över den emellanåt istället för att bara byta olja och hoppas på det bästa. Då blir nog rasrisken minimal. Det är i alla fall det halmstrå jag hoppas på.
Jag är en sån som vill byta olja och hoppas på det bästa :rolleyes:. Närå, men göra service efter bok och inte mycket mer än så.

Mjae, som Solid skriver så är det inte säkert att hojen rasar. Men man får nog ha med det i beräkningen om man köper en som gått 1500-2000mil eller mer.

Motorrad gjorde ett 5000mila test på 690 och plockade sedan ner hojen. Om jag minns rätt så var det bara mindre fel på den under tiden. Slitaget de hittade var inget alarmerande heller. Så sköter man 690 med oljebyten och ventiljustering så tror jag en sån kan gå väldigt länge/långt.
Ja, jag lägger nog ner span efter 660:n och koncentrerar mitt sökande på 690 då de verkar stabilare.
Vipparmslagret är en av 690s brister , vad jag läst mig till. Kostar ca 1300 att byta båda , Annars verkar de flesta gå lääänge!
Ok, 1.300 spänn är ju inte hela världen. Siktar som sagt på en 690 SMC om jag ska byta.

Jo det är helt rätt.. De kostar 809kr/st på lelles och man behöver 2st.
Som du säger så är det inte speciellt dyrt att byta samt att det kanske tar 1-2h max att byta det.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...