Japsmotarder?

EPT

Ny medlem
Gick med
24 May 2011
Ort
Söderhamn
Hoj
ER6N -15
KTM:s 600-modeller verkar vara den mest populära av motarderna. Så jag undrar vad japsarnas motsvarigheter till dessa är?
 
Enda liknande hojen som finns är väl Yamaha XT660X. Men den hojen är ju ändå ljusår ifrån 690n.
XT660X väger väl ca 40kg mer och har 20hk mindre.. Så svaret är att det inte finns några japsmotarder.
 
märkligt att inte dom tar fram nåt som är likvärdigt?
när det är så poppis med motarder.

Jo det är det verkligen..
Speciellt när man ser till att försäkringspremien är så extremt dyr så borde ju motarder vara otroligt populärt.
 
Enda liknande hojen som finns är väl Yamaha XT660X. Men den hojen är ju ändå ljusår ifrån 690n.
XT660X väger väl ca 40kg mer och har 20hk mindre.. Så svaret är att det inte finns några japsmotarder.

Ja, XT:n har jag tittat på. Men som du säger så verkar den inte alls lika skoj som KTM:s. Ganska konstigt egentligen att inte japsarna har hakat på här?
 
CRF450? Eller de tillverkas inte längre som LV-reg?

Sen finns det ju en hel del konverterade offroad hojar också, fast de är ju klart äldre. Tänker då på XR650.
Är man ute efter mest HK/kg så är det dock inte ett alternativ. Men serviceintervallerna är betydligt trevligare på dem :)
 
Ja, XT:n har jag tittat på. Men som du säger så verkar den inte alls lika skoj som KTM:s. Ganska konstigt egentligen att inte japsarna har hakat på här?

Japsarna var ju faktiskt först med FMX 650 och XT660 redan 2004-2005. Sen däremot att FMX650 var ett bojsänke utan like hjälpte ju inte till.. XT660 är ju en perfekt hoj om man ogillar att skruva samtidigt som man åker långresor eller bara många mil.

Det kanske också är så att de inte vill lägga pengar på att utveckla en så extrem motor som 690n faktiskt är.
Den har alltså nära 70hk samtidigt som den har 1000mils service intervall. Dock så är ju frågan hur långlivad 690 faktiskt är. 5000mil är det ju bevisat att den klarar utan problem, men frågan är ju om den klarar uppåt 10000-15000mil som XT660 bevisligen klarar.
 
Utöver Xt660'n så har ju Honda sin XR650R, men den har slutat tillverkas sen något år tillbaks så det är väldigt tunnt tyvärr.. :confused:
 
CRF450? Eller de tillverkas inte längre som LV-reg?

Sen finns det ju en hel del konverterade offroad hojar också, fast de är ju klart äldre. Tänker då på XR650.
Är man ute efter mest HK/kg så är det dock inte ett alternativ. Men serviceintervallerna är betydligt trevligare på dem :)

CRF 450 HM tillverkades och såldes bara ett kortare tag här i Sverige.

Jo XR 650 är ju ett skapligt alternativ. Men då är man nere på hojar från 2000-2004..
 
Först med vad?

Före KTM med 690n. Den LC4an som var före 690n var ju ruskigt gammal och Yamaha och Honda kom ju med de första "civiliserade" motarderna. När Yamaha föraren bytte olja fick föraren av KTM 660 LC4 renovera motorn :gnissla

Nog för att de tidiga KTM'erna gick bra, men de höll väl inge vidare..
 
Före KTM med 690n. Den LC4an som var före 690n var ju ruskigt gammal och Yamaha och Honda kom ju med de första "civiliserade" motarderna. När Yamaha föraren bytte olja fick föraren av KTM 660 LC4 renovera motorn :gnissla

Nog för att de tidiga KTM'erna gick bra, men de höll väl inge vidare..
Hur modern tycker du Hondas luftkylda 25-hästars 650 kändes när den släpptes då?
 
Före KTM med 690n. Den LC4an som var före 690n var ju ruskigt gammal och Yamaha och Honda kom ju med de första "civiliserade" motarderna. När Yamaha föraren bytte olja fick föraren av KTM 660 LC4 renovera motorn[b/] :gnissla

Nog för att de tidiga KTM'erna gick bra, men de höll väl inge vidare..


Rent skitsnack, körde över 2000 mil med min 625a, det enda som var slitet på den var lagret till kopplingen.
 
Rent skitsnack, körde över 2000 mil med min 625a, det enda som var slitet på den var lagret till kopplingen.

Så du vill påstå att en gammal LC4 kan jämföras med FMX 650, XT660 eller KTM 690 i hållbarhet?

Jag vet fler som behöver renovera motorn före 1500mil, även om de flesta 640 håller 2000-2500mil..
 
Bla bla bla, alla vet ju att pre 690 så var ju Xr'n från 2000 och framåt den bästa :dummer :fakta
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top