Japanska tecken, tatuering...

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Jag har ett litet problem som nån här säkert kan lösa åt mej! :)

Funderar på att skaffa mej en liten fin tatuering och då är jag lite innen på japanska tecken! Men det är där det blir problem! Jag tänkte att jag skulle ha tecknet för drottning/härskarinna, nä jag har inte storhetsvansinne men mina namn betyder just drottning och härskarinna och man vill ju gärna ha nått personligt liksom!

Jag har lyckats lista ut att ordet på japanska för dessa två ord är kisaki men jag kan inte hitta någon vettig bild med tecknen på! Hjälp tack!

Självklart kommer ni få se resultatet på bild om ni hjälper mej! ;)

Kisaki_princesa.gif

dock inte alls hundra på om det är de korrekta katakana-tecknet... men det verkar/kan nog stämma hehe

Jo, den hittade jag också. Hmm, synd att man inte känner nån japan... Känns ju som att man vill få det rätt när det är en tatuering!

Tack, jag ska leta lite mer i morn!

lite jobbigt ifall man tatuerar något som inte alls betyder det man trodde :näsblod

maila en japan:tummenupp (hoppas du får tag på en som inte driver med dig, japanska ambassaden?)

kom på en grej som kan vara jobbig, tror det är japaner som inte kan säga att de inte vet svaret då de tycker att det är förolämpande att få en fråga som de inte kan svara på, frågar du om ex. vägen så svarar de bergsäkert åt vilket håll du ska åka för att komma rätt, även om det är fel...

Last edited:
SSB skrev:
2457711 Misstänker att du syftar på Alexandra. Om man accepterar kejsarinna som lämplig översättning verkar tecknet se ut såhär:

http://japanese.about.com/blkod869.htm

Vad föreslår du som översättning då?

Mina namn är Regina och Alexsandra och jag har ochså fått upp det tecknet när jag söker på bara drottning. Det svåra med Japanska är ju att flera tecken betyder nästan samma sak.

KGK skrev:
2457673 lite jobbigt ifall man tatuerar något som inte alls betyder det man trodde :näsblod

maila en japan:tummenupp (hoppas du får tag på en som inte driver med dig, japanska ambassaden?)

När jag skulle göra ett par kinesiska tecken i nacken kollade jag först upp på nätet hur de skulle se ut, sedan tog jag min utskrift och knallade ner till närmaste kinarestaurang :)
När jag fick samma svar från servitören som jag själv trodde det betydde kände jag mig ganska säker...:rolleyes:
Fick det senare bekräftat av en kinesisk kille på gymmet att det stämde.

xyx skrev:
2458479 Tatueringar skall vara stora.

That is all.

Men jag kommer se så konstig ut med ett jättestort tecken på hela ryggen tror jag :rolleyes:

Jag vill bara ha en lites söt en på höger skulderblad.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!