James "Bubba" Stewart practice

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
Neee, några 4 sekunder per varv tjänar man inte om man tar en quad. Tänker du på LA när han och K-dub hoppade Quad till trippel? Jävligt fett var det, fast de tjänade ju inte sådär mycket om man kollade på Rv2 som låg bakom.

Han är grymt duktig, ska bli kul nästa år och se hur han sköter sig i nya teamet. Men tror inte han kommer dominera som back in the days. Finns många duktiga i toppen nu.

Han använde ett litet hinder för att ta sig över ett stort, har för mig det var Daytona. Ingen annan klarade det, de andra var tvugna att först ta det lilla och sen ta det stora vilket kostade mycket tid.
Det finns många duktiga ja, som Villopoto, Reed, Canard, Dungey... Men Bubba har gång på gång visat att han är snabbare än dom alla. Det de andra vunnit på är att Bubba kraschat, inte pga att de varit snabbare.

.Inte sett nån MX-åkare koppla av med roadracing dock...

Kanske inte kopplade av men Jean-Michel Bayle, vann alla tre klasserna i MXVM, åkte till USA och vann supercrossen samt både 500 och 250 nationals. Sedan sadlade han om till RR men vann aldrig VM även om han var med uppe i toppen.

Kanske den mjukast körande MX-förare genom tiderna.

Att Bubba är snabbast idag och klart roligast att är det väl inga större tvivel om men det betyder inte i mina ögon att han är bäst. Bäst är den som bäst hushåller med sina förutsättningar, känner sina begränsningar, sällan tar sig vatten över huvudet och slutligen vinner totalen.

Han använde ett litet hinder för att ta sig över ett stort, har för mig det var Daytona. Ingen annan klarade det, de andra var tvugna att först ta det lilla och sen ta det stora vilket kostade mycket tid.
Det finns många duktiga ja, som Villopoto, Reed, Canard, Dungey... Men Bubba har gång på gång visat att han är snabbare än dom alla. Det de andra vunnit på är att Bubba kraschat, inte pga att de varit snabbare.

Ahaaa, aah nu vet jag vilket du menar! Ja, han var ruskigt snabb på Daytona men det slutade ju däremot så som det slutade många gånger det här året även där.

Däremot har han inte visat att han är snabbare än alla andra, förut, absolut. Men inte 2011. Kolla tex på A1, Atlanta(Nåja), San Diego när han tom själv sa att han var långsammare än tex Reed som vann.
Sedan vet jag inte om man kan säga att man är en snabb förare om man hela tiden kör så nära gränsen att man crashar sig själv ur ett mästerskap.

Men visst är han snabb och jag tror 2012 kommer bli grymt!
Någon som visade en helt sjuk fart var RV2 på Monster Energy Cup, helt sjuk fart och inte ett misstag.

Att Bubba är snabbast idag och klart roligast att är det väl inga större tvivel om men det betyder inte i mina ögon att han är bäst. Bäst är den som bäst hushåller med sina förutsättningar, känner sina begränsningar, sällan tar sig vatten över huvudet och slutligen vinner totalen.

"Bäst" kan man lägga väldigt mycket i. Jag tycker ofta att de "bästa" är de som är mest underhållande, och de är inte nödvändigtvis de samma som vinner mästerskapen..

Däremot har han inte visat att han är snabbare än alla andra, förut, absolut. Men inte 2011. Kolla tex på A1, Atlanta(Nåja), San Diego när han tom själv sa att han var långsammare än tex Reed som vann.
Sedan vet jag inte om man kan säga att man är en snabb förare om man hela tiden kör så nära gränsen att man crashar sig själv ur ett mästerskap.

Jaså? Jag tycker han visat nästan i varje race att han är snabbare än alla andra, han vann ju tex ofta quali racen i stor stil. I racen drog han ofta ifrån rejält och antingen vann eller kraschade, och hamnade han efter i starten gjorde han helt sjuka uppkörningar.
Jag tycker också att han gjort väldigt enkla missar när han kraschat, som om han tappar fokus momentant och tänker på ngt annat. Om jag inte minns fel så var han nära att sluta för nått tag sen, så det är kanske helt enkelt motivationen som tryter. Håller tummarna för 2012..

...som om han tappar fokus ...

Ja, han inte tillräckligt stabil mentalt. Jag såg Monster supercrossen igår kväll och Villopoto är på topp nu. Kanske tom snabbare än Bubba idag, men även om han inte är snabbare så kommer han vara tillräckligt snabb för att ta rygg på Bubba. Och en Bubba med någon hack i häl är inte tillräckligt kylig mentalt, och kommer att krasha bort säsongen.

Det genomskådade Reed för länge sedan och det har han utnyttjat många gånger. Genom att pressa sig själv till bristningsgränsen för att hålla rygg på Bubba har han pressat Bubba till att krasha bort sig själv. Säga vad man vill om Reed men en slug man är det. Och han har oftast disponerat sina förutsättningar till en bättre totalplacering än vad hans körning borde räcka till. Det är också en form av att vara bra.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park