James Brown är död....:(

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Först Wilson Pickett, Syd Barett och nu detta....de gamla hjältarna håller på att dö ut, vem ska ta deras plats?

Det blir väl Britney med en comeback-platta antar jag. Musiken är död, länge leve musiken.

johnny cash får man ju inte glömma:(
Ingen kan efterträda dom nu kommer bara massa med skräp musik:(

Äh det finns massor med bra musik som produceras hela tiden..det är bara att det är skiten som kommer i rampljuset nuförtiden för dom är nakna, rika, knarkar eller vad fasen nu pressen väljer att "värdesätta". Förr var talang värt mer i musikmedia än det är tex att åka limousin utan trosor..

Artister har haft problem i sina privatliv sedan dag 1 (blir väl som oss andra men amplifierat eftersom de har extremare livsstilar)..idag läggs dock mer mediaenergi på att fläka ut deras privatliv än på deras talang/ karriär..Det är synd!! Söker man lite dock så hittar man seriösare press OCH seriösare artister!! Synd bara att så många ungar nuförtiden nöjer sig med att ha, alla "plastartister" som massproduceras baserat sitt utseende, som förebilder.

Många riktiga musiker är i musikhimlen nu men det är ju upp till oss att hålla deras minne vid liv!! Nu skall jag gå o lyssna på lite Ella Fitzgerald :)

PS: menar inte "äh" att han dog..RIP JB..jag menar äh åt folk som säger att musiken är död..det är den inte !!

Last edited by a moderator:
Ktm_exc skrev:
Ingen kan efterträda dom nu kommer bara massa med skräp musik:(
Beror väl på smak och hur hårt du är beredd att leta efter musik. Själv har jag kommit fram till att det kommer ändå rätt mycket bra musik.

On topic: james brown har väl ändå varit fullständigt galen i ganska många år, kanske var lika bra

Chris Ash skrev:
2676691 Först Wilson Pickett, Syd Barett och nu detta....de gamla hjältarna håller på att dö ut, vem ska ta deras plats?

Han gick ur tiden alldeles för tidigt. Randy Rhoads saknar jag oxå. Kanske dags att fixa en "Hall of fame tråd" för hjältar som gått ur tiden?

kan inte säga att han gjort nått bra men upplys mig gärna.....

kan bara se en neger framför mig som spelar hästjazz :va

A_o_D skrev:
2677158 kan inte säga att han gjort nått bra men upplys mig gärna.....

Hästjazz?

Finns väl kanske en handfull personer till som betytt lika mycket för den moderna musiken. Han var för soulen och funken vad Robert Johnson var för bluesen och rocken.

A_o_D skrev:
2677158 kan inte säga att han gjort nått bra men upplys mig gärna.....

Hans storhetstid var långt innan många här på forumet över huvud taget var födda, så att det är förståeligt om än beklagligt att han inte är mer känd bland folk.
För de som inte känner till hans musik och scenstil är det en klart inspirerande upplevelse att utforska.
Hans privatliv, ialla fall de sista 20 åren, verkar utåt ha varit trasigt och tragiskt.
I've got you ( I feel good ) och Living in America ( INTE DEN MED THE SOUNDS ) är nog ändå låtar som de flesta känner igen även om de inte vet vem artisten är.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg