Jakt & Jägare, White trash deluxe

:mattias Nu var det ju tidningen Jakt & Jägare som var white trash enligt TS :fakta

Precix.
Å det är så kul med SH att man kan Glappa om precix vad som helst , oavsett kunskaper , Nu vill jag inte påstå att TS är helt ute å cyklar, Lr inte är insatt i jaktförhållanden i Svergie.
Det kan ju läsaren avgöra själv ,

Det får inte vara fel att utrycka åsikter ( hur fel de än är ) i en demokrati , det är ju enda chansen för oss vanliga att se stollarna och kunna säga till om man inte håller med.
:yoparty

Precix.
Å det är så kul med SH att man kan Glappa om precix vad som helst , oavsett kunskaper , Nu vill jag inte påstå att TS är helt ute å cyklar, Lr inte är insatt i jaktförhållanden i Svergie.
Det kan ju läsaren avgöra själv ,

Det får inte vara fel att utrycka åsikter ( hur fel de än är ) i en demokrati , det är ju enda chansen för oss vanliga att se stollarna och kunna säga till om man inte håller med.
:yoparty

Instämmer till fullo:tummenupp

Snart ställer jag ut skatfällan :tummenupp 1 Juli

Instämmer till fullo:tummenupp

Snart ställer jag ut skatfällan :tummenupp 1 Juli

mja, måste skaffa en Grävlingsfälla , den /de jäveln/arna äter sig in i hönsgården ( Markus ,Bonnigt så det räcker ? ) nu får det vara slut ,frukostäggen liger risigt till, o jag blir skitelak utan frulle.

Själv ska jag ställa ut lite mål o skjuta in påkarna inför säsongen .

ett kul nytt inslag har blivit Springskytte istället för skid dito både motion och koncentration

Annars är det Operation "Fälla BÄVER" :arsele som ligger varmt om hjärtat ,medelst Jaktolja , Vitt vin å räkor ( behöver man Duscha tror du?).

:mattias Nu var det ju tidningen Jakt & Jägare som var white trash enligt TS :fakta

Jag tror, å det bestämdaste, att det var jägare i allmänhet som Markus syftade på, men tog tidskriften som ett exempel.

För övrigt så är James Hetfield bäst när han skildrar sin jakt. Klättra upp i träd och skjuta på ägg med hagelbrakare. Där snackar vi mod och manlighet :D

mja, måste skaffa en Grävlingsfälla , den /de jäveln/arna äter sig in i hönsgården ( Markus ,Bonnigt så det räcker ? ) nu får det vara slut ,frukostäggen liger risigt till, o jag blir skitelak utan frulle.

Själv ska jag ställa ut lite mål o skjuta in påkarna inför säsongen .

ett kul nytt inslag har blivit Springskytte istället för skid dito både motion och koncentration

Annars är det Operation "Fälla BÄVER" :arsele som ligger varmt om hjärtat ,medelst Jaktolja , Vitt vin å räkor ( behöver man Duscha tror du?).

Lättare att fånga skator i villaträdgården :tummenupp Tänker mest på avlivningen, då man inte gärna går på en fult frisk grävling med ett vedträ, och eftersom man inte får skjuta inom planlagt område så är det svårt att ordna. Skatorna däremot är lätta att hålla med ena handen och svinga vedträet med andra, döda efter första slaget, man separerar skallen från halskotepelaren :tummenupp

(för er som inte är insatta kan det låta lite brutalt, men det är faktiskt en, av naturvårdsverket, godkänd metod)

Det lilla som finns på en bäver sägs vara en delikatess.

Det kan jag dementera direkt! Har (hade) en bäver som lekt skadedjur som skjöts. När vi hade flått den kom det på tal om vi smakat bäver...

Den kunskapen hade jag klarat mig utan :näsblod

Smakar som en dåligt grillad kyckling med en svag eftersmak av träsk med konsistens som såndär burkskinks-gelé.

Apropå Jakt & Jägare och jakttidningar, jag har en kollega som är fågelskådare på fritiden. Han berättade att han skrattat hårt åt en jakttidning. På omslaget stod: Äntligen börjar jakten på Morkulla! över en bild av en fågel, dock inte en morkulla.

.. förresten apropå jakt (och hojjar som detta forum ibland handlar om), är den nån fler än min morfar som dödat ett villebråd avsiktligt med hojjen och sedan tillagat och ätit det? Han körde ihjäl en tjädertupp som stod mitt på vägen en juldag och tog hem sedan den till middan! Okej detta skedde för en 45-50 år sen men det torde väl finnas nån färskare historia? :näsblod

Jag tror, å det bestämdaste, att det var jägare i allmänhet som Markus syftade på, men tog tidskriften som ett exempel.

Vaffan anstränger sig folk för att missförstå. :mad:

Jag skrev ordagrant i första inlägget:
Jakt är i grund och botten bra, denna vedervärdiga kultur som omger jakt är dock värdelös på alla sätt förutom i underhållningssyfte.

Alltså, jakt är bra. :fakta

mja, måste skaffa en Grävlingsfälla , den /de jäveln/arna äter sig in i hönsgården ( Markus ,Bonnigt så det räcker ? )

Ja det räcker definitivt. :lol

Last edited:

Jakt är i grund och botten bra, denna vedervärdiga kultur som omger jakt är dock värdelös på alla sätt förutom i underhållningssyfte.

Du pratade också om storstadsbor med verklighetsförankring.:tummenupp

Hahaha, du tror inte att det kan vara din något onyanserade syn på oss andra som inte bor innanför tullarna, som gör att några reagerar?
Jag vet inte om det är bra för din självbild att jag berättar det här, men jag har hört någonstans att världsaltet inte roterar kring Sergelstorg. Det är något som vi andra vet, men insnöade, fördomsfulla 08:or tydligen har svårt att förstå! Hua, och ni ska komma ut i landet och lära oss kultur? :pannkyss
mvh /T

Du pratade också om storstadsbor med verklighetsförankring.:tummenupp

Hahaha, du tror inte att det kan vara din något onyanserade syn på oss andra som inte bor innanför tullarna, som gör att några reagerar?
Jag vet inte om det är bra för din självbild att jag berättar det här, men jag har hört någonstans att världsaltet inte roterar kring Sergelstorg. Det är något som vi andra vet, men insnöade, fördomsfulla 08:or tydligen har svårt att förstå! Hua, och ni ska komma ut i landet och lära oss kultur? :pannkyss
mvh /T

Vad gäller just klientelet på Sergels torg så misstänker jag att det är andra orsaker än högmod som gör att de upplever att hela världen virvlar runt ikring deras huvuden.

:punda

Last edited:

Alltså, jakt är bra. :fakta

Nu är det ju du som missförstår dig själv :D
Jag skrev "jägare" inte "jakt" :näsblod

Vad gäller just klientelet på Sergels torg så misstänker jag att det är andra orsaker än högmod som gör att de upplever att hela världen virvlar runt ikring deras huvuden.

:punda

Hahaha så sant, men Sergels torg är stort, alla pundar inte där och rent geografiskt talat, vill ju Stockholms Stad ha det till nån form av medelpunkt, kanske till och med i Universum. Eller som vi säger på landet, högmod går före framfall.
ps. du var från Stockholm va? ds.:tummenupp

Det var ju något skämtsamt, men det krävs nog en stockholmare för att förstå ironi också. :tummenupp

Jahaaaaaaaa, nej ironi är nog ett kulturförankrat storstadsfenomen som jag inte har en aning om vad det är.:pannkyss
/T

Last edited:
Hahaha så sant, men Sergels torg är stort, alla pundar inte där och rent geografiskt talat, vill ju Stockholms Stad ha det till nån form av medelpunkt, kanske till och med i Universum. Eller som vi säger på landet, högmod går före framfall.
ps. du var från Stockholm va? ds.:tummenupp
/T

Jo här har jag vuxit upp.

Jag funderar på att svarva till en jordaxel och sätta fast lite symbolisk i mitt soffbord därhemma! Som en fallos från skyn rakt genom bordet och ned i golvet. Bordet spetsat som en canapé. Det borde stämma till lite djup i diskussionerna när man har efterfest!

Jo här har jag vuxit upp.

Jag funderar på att svarva till en jordaxel och sätta fast lite symbolisk i mitt soffbord därhemma! Som en fallos från skyn rakt genom bordet och ned i golvet. Bordet spetsat som en canapé. Det borde stämma till lite djup i diskussionerna när man har efterfest!

NU ska jag skriva min första högst spontana tanke.
Med lite djuplodande, deprimerande diskussioner torde man kunna få nån att så att säga "kasta sig på svärdet" på den där canapéspetsande jordaxeln ...
Morbid, tjaaaaaa....
Tanke två:
Inser du att du skulle få Nordpolen i ditt eget vardagsrum? Inklusive ozonhål och allt? Vad fallos bträffar torde i såna fall penetrationsförmågan avta i samma takt som temperaturen...
mvh /T

... en fallos från skyn rakt genom bordet och ned i golvet. Bordet spetsat som en canapé. Det borde stämma till lite djup i diskussionerna när man har efterfest!

Påminn mig att aldrig komma på efterfest hos dig.
Och vad du menar med djup i diskussionerna vill jag inte ens spekulera i. :mad:

NU ska jag skriva min första högst spontana tanke.
Med lite djuplodande, deprimerande diskussioner torde man kunna få nån att så att säga "kasta sig på svärdet" på den där canapéspetsande jordaxeln ...
Morbid, tjaaaaaa....
Tanke två:
Inser du att du skulle få Nordpolen i ditt eget vardagsrum? Inklusive ozonhål och allt? Vad fallos bträffar torde i såna fall penetrationsförmågan avta i samma takt som temperaturen...
mvh /T

Geografi var aldrig min starka sida... Man ska inte va så noga.
Jag menar: På fest är det ju i huvet det ska snurra, inte i vinglaset, som jag brukar säga till sniffande vinprovare. Jag tror det kommer bli bra! En vit linneduk får symbolisera isvidderna!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman