Jaja det är ännu en sån tråd jag vet.

skipp

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2012
Hoj
Kawasaki
Tja.
Offroadkänslorna börjar tillta en del och jag undrar vilka alternativ man har.
Måste vara vägreggat och gärna så servicevänligt som möjligt med hyffsade serviceintervaller.

vad ska man ha?

250 - segt på grus men grym i skogen, yamaha eller ktm?
450 - kört en ktm förut och det var ju kul förutom serviceintervallerna, går bra på grus och i skog
690 enduro - åt helvete för tung i skogen? bra för pendling och grus?

eller är det bästa att satsa på en typ 250 för offroad och en gathoj för gata helt enkelt?
Det var ju det där med ekonomin bara.
budget någonstans runt 30 papp kanske?
ujuj vilka bekymmer man har.

För 30k får du väl ingen 690..?

Ta en kik på XR650/KTM625/640/660, 660 finns dock bara som motard. Men jag hade en sån med 21/18 hjul. Lite fel fjädring för terräng men det gick! Du får ingen hoj som är bra på allt, det går att ta ut dessa i lättare terräng, men det är lite brottningsmatch när det blir svår terräng. Man får kompromissa lite vad man än väljer.

Annars är dessa kul maskiner man kan köra året runt, motardhjul på sommaren, 21/18 hjul på vår/höst, dubbat på vintern. :tummenupp

För 30k får du väl ingen 690..?

Nej det får jag inte men om det är värt dom extra pengarna så är jag beredd att lägga det.
Hur står sig WR yamaha 450 mot en ktm 450 exc? vilken är driftsäkrast och bäst ekonomi i?

Mitt dilemma i det hela är ju att jag även behöver använda hojen som transport emellanåt, det varierar allt ifrån 5 mil till kanske 20 ibland. pallar en ren enduro för det?

Transport som typ landsväg? Du kommer aldrig mer vilja se en 450 efter ha åkt mer än 5 mil i landsvägstempo. :tungan Efter 20 mil är du självmordsbenägen. :lol

Hur är det med husaberg då? Runt 09 dom ska väl ändå ha vettiga elsystem? Fanns va svårt.

Annars finns en 2011 690 enduro för typ 45 ute nu. Hur långa turer fixar man med en sån? Skogsvägar och grusgrop fungerar det bra?

suzuki drz 400 har skapliga service intervaller och för hoj typen skaplig komfort

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8