Jailbreak iPad 2/iPhone 4S

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Hoj
Sålda fifan
Hej

Någon som rullat jailbreaken för senaste paddan och iphonen?

Vilken guide följde du? Och, kanske viktigast, vad blev resultatet? :)

Jag har kört in det på min 4S. Finns bara en jb än så länge och det är greenpois0n. Funkat kanon än så länge. Äntligen jb igen :)

http://greenpois0n.com/?page_id=18

Har funderat på detta en tid nu. Vad är fördelarna med att JBa? Vilka program är oumbärliga som jag inte har tillgång till nu? Är det ngt speciellt jag bör tänka på innan/efter? Tänker mest på uppdateringar, synkning och säkerhetskopiering.

Gör en säkerhetskopia innan du börjar. När det sedan kommer nya iOS uppdateringar så kommer din jailbreak försvinna. Så innan du uppdaterar till ny iOS version, se till att det kommit en jailbreak för den versionen.

Anledningarna till JB lär vara många. För egen del saknade jag VLC, dessutom kan jag nu skicka filer (filmer) mycket smidigare från datorn till paddan. Vidare är jag inte längre låst till Apples blåtandstangentbord utan kan välja bland flera andra. Jag lär säkert hitta fler fördelar... :)

Last edited:
Du kan i och med jb installera "vad som helst" och inte bara sådant som är kontrollerat av Apple. Lättare att få in applikationer som gör något elakt eller som är dåligt gjorda som gör att telefonen kraschar mm. Men jag tycker fördelarna uppväger nackdelarna.

En iOS-enhet blir segare och segare med tiden om den är jailbreakad. Installerar man ex. appar från Cydia och sedan avinstallerar dem korrekt ligger det fortfarande kvar hundratals små (ex.) .plist-filer. Alla mina ios-enheter har haft detta problem... Men det är värt det, finns mkt fint på ex. cydia

Back