Jahopp bansäsongen är över vad gör man nu då?

• Thread starter Thread starter mojja83
  • Start date Start date
Hej:)

Än är det inte slut på banåkat!MCHK-R har banträff den 6 Okt
som blir mitt sista åk för säsongen OM!!! vädret är bra.
Det kan ju snöa:3freakhehe

Screen Shot 2012-09-22 at 6.16.03 PM.jpg

Finns hur mycke som helst att göra för fan !! Det är iaf några ev grejor jag ska göra i vinter ! Finns annat än att sitta på knarren ...

Någon mer än jag som önskar sig 23 grader varmt sol och 2 bandagar i rad?

"cp" :hihi:hihi

I februari i år hittade jag ännu en passion: Skidor!:kär
Alltså, jag var askass på det, var nog mer rädd än glad mesta delen av tiden, fick obeskrivligt ont i benen pga tryckande pjäxor första dan (har typ kronisk benhinneinflammation, tål inte att tryckas på!), var så slut i benen sista dan att jag fick stanna minst 3 ggr per backe, drack för mycket på After Skiin och blev förkyld.
Men fy faen va kul det var!!! Som vilken bankörning som helst!!
:banana :crash :yoparty
Det är sant. Den som gillar bankörning och inte provat alpint vet inte vad dom har missat. En solig dag i exempelvis Alperna är minst lika rolig som vilken bandag som helst.

Snabbråd till dom som åkt inget/lite utför: köp bra pjäxor (> 4000 kr), helst i en renodlad skid/pjäxbutik så att du får experthjälp. Pjäxorna är viktigast av allt...

Köp bra skidkläder (behöver inte vara snordyrt, men kläder som är gjorda för just alpint..). Glöm inte hjälm och goggles - det ökar komforten (och säkerheten) avsevärt.

Köp några halvskapliga skidor (svängradie runt 13-16 meter), finns mängder på blocket om man inte vill köpa nytt.

Gå en (carving-)skidkurs så att du kommer upp till en grundnivå så att du inser hur kul det är.

Om du (börjar) åk/a/er mycket så vill du nog snart byta skidor. Hyr och prova dig fram vad du vill ha för skidor (vad gäller svängradie etc).

Och ja, detta avser carvingåkning, vilket är roligare än offpist - men okej, det är kul det också! Men gillar man banåkning så gillar man nog fart - och då ligger carving mycket närmare till hands än offpist! :tungan

Nu är det bara att vänta in snön! :tummenupp

Haha, har mojja blivit bannad?

Han bad om att bli borttagen när han blev tillsagd av en moderator att bättra på sitt beteende i vissa inlägg. Han tackade för sig och önskade lämna sajten. Han kom sen tillbaka iaf 2 gånger under fejkade konton och spammade och fortsatte bete sig illa.

Där ser man. Han har ju varit rätt aktiv på sistone så det är klart man reagerar när det stod "gäst" under hans nick.

Han bad om att bli borttagen när han blev tillsagd av en moderator att bättra på sitt beteende i vissa inlägg. Han tackade för sig och önskade lämna sajten. Han kom sen tillbaka iaf 2 gånger under fejkade konton och spammade och fortsatte bete sig illa.

Alltid vetat att snubben lirar i samma klass JJ CBR rent mentalt.

Alltid vetat att snubben lirar i samma klass JJ CBR rent mentalt.

Har du träffat honom irl? Lovar att du inte skulle skriva så då. Men han har förbaskat svart att inte trycka för mycket på tangenterna...

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...