jahapp då va man 20..

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Grattis på mig eller nått,

Vafan hände med alla drömmar och planer? Jag skulle ju konkurerat ut heef, bestigit everst, vara ekonomiskt oberoende eller iaf haft ett vettigt jobb vid det här laget

Nu skäms jag mest över att inte gjort ett skit med mitt liv, inte nån vettig utbildning, inget jobb, ingen tjej, inte bra på nån sport, min lägenhet är fortfarande bara 90% klar som allt annat i mitt liv, är inte bra på nånting faktiskt, ingen social förmåga, inget självförtroende- till med arbetsförmedlingen kan köra över mig..

Fan va på riktigt bra humör och har massa planer tills jag titta på klockan och insåg att "Jahapp då va man 20, och inte ett skit har man gjort.."

Alla "stora" dagar i mitt liv har varigt likadana, avslutningen i 9:an missade jag tåget till festen, 18års dagen firades på en medioker fest med folk jag inte kände, studenten förstördes av att min mentor sjablat till så jag fick 7 ign (fick alla till rättade senare men det förstörde fan glädjen totalt, kvällen sket sig också.. men så va det fredagen den 13e också)

och nu 20 års dagen som firas med depression..

Bara det faktum att jag är vaken nu och att jag skriver på ett forum för mc åkning när jag inte ens har lyckats ta mitt jävla mellan kort än (körtillståndet har gått ut så jag blev av bockad från intensiv kursen.. men det kvittar, har ändå inte råd.) är sorgligt.

Fyfan finns nog inget med mig som inte är sorgligt faktiskt, tur att jag är för mesigt snäll mot dom få som känner mig för att hoppa ut genom fönstret, fast det hade ändå varigt ännu sorgligare.

Nej reboot hade ju inte varigt fel.. Kanske flytta igen? Eller kanske inse att problemet är i mitt huvud?

Fan varför är jag deppig? Jag ska ju åka och festa 10 dagar med gamla polare och massa brudar jag aldrig träffat för på onsdag, jag fick ju faktiskt igång nya motorn i bilen.

Nej nu ska jag fan inte deppa ihop utan ta mig i kragen och fixa det här! Jag mennar nån plan måste det ju finnas för mig med tanke på alla saker som borde dödat mig.

Det har ju faktiskt varigt väldigt många roliga stunder också, men det glömmer man lätt, så ha den jävla äran på!:banana

Skitsamma grattis på mig!

Grattis :cpparty

En dag vaknar du och inser att det bara är du som kan göra något åt det, tar dig i kragen och försöker lösa problemen.

Been there done that. Inte lika gammal iofs, kanske var lightproblem jag hade.

Lycka till iaf.

Vill bara önska dig grattis! samt att saker löser sig, alla har vi saker i livet som vi inte är så nöjda med. Men bästa är att lära sig nåt av det, lägga det bakom sig och göra ännu bättre ifrån sig. För 20år är inte så mycket, än har du mycket tid på dig att lyckas och bli lycklig. Se så har du nått botten så är du påväg till toppen!

Välkommen i klubben, man känner sig inte alltid så lyckad när allt är i bott och masser som behövs göras.

Du slipper iaf fråga Bänknötar-Roffe som står och snackar skit med de andra a-lagarna för att få tag på en flaska explorer!

Det är fan alltid nånting! :brynad

Nej men, grattis påre! :rockbanan

Livets ord, alternativt Hare Krishna.

Det går inte en förbannad dag utan att jag känner mig gammal och uttjänt.
Jag har allt man hade som målsättning i gymnasiet. Bra jobb, lägenhet i stan, fina kläder och brudar.
Men nu när man har detta så måste man sätta nya mål. Och vad är det?
Skaffa barn?
Känns som man gått i mål nu och livet är över. Varje dag.

Det spelar ingen roll hur långt man kommer eller hur gammal man blir. Man vill alltid ha mer eller någonting annat.
Mer och mer och mer och mer och mer.
Du har fyra år på dig innan du är lika gammal som jag är nu. Gör nåt av de åren.
Gör nånting av vad du har.

Sluta kröka i ruffen och gå upp till ratten och styr skeppet istället.
Ursäkta för sjukt ostig analogi.

Grattis :cpparty

En dag vaknar du och inser att det bara är du som kan göra något åt det, tar dig i kragen och försöker lösa problemen.

Been there done that. Inte lika gammal iofs, kanske var lightproblem jag hade.

Lycka till iaf.
Tackar!

Jo har gjort det några gånger men halkar ner i nått jävla looser träsk igen..

Vill bara önska dig grattis! samt att saker löser sig, alla har vi saker i livet som vi inte är så nöjda med. Men bästa är att lära sig nåt av det, lägga det bakom sig och göra ännu bättre ifrån sig. För 20år är inte så mycket, än har du mycket tid på dig att lyckas och bli lycklig. Se så har du nått botten så är du påväg till toppen!
Tackar! Det är nog sant som du säger får glömma alla chanser man sumpat och vara vaken på nya.

Du slipper iaf fråga Bänknötar-Roffe som står och snackar skit med de andra a-lagarna för att få tag på en flaska explorer!

Det är fan alltid nånting! :brynad

Nej men, grattis påre! :rockbanan
Haha är i princip nykterist(nej men har dragigt ner på festandet som fan) känner en ända som är under 20 här så det är inga större problem ;)

Livets ord, alternativt Hare Krishna.

Det går inte en förbannad dag utan att jag känner mig gammal och uttjänt.
Jag har allt man hade som målsättning i gymnasiet. Bra jobb, lägenhet i stan, fina kläder och brudar.
Men nu när man har detta så måste man sätta nya mål. Och vad är det?
Skaffa barn?
Känns som man gått i mål nu och livet är över. Varje dag.

Det spelar ingen roll hur långt man kommer eller hur gammal man blir. Man vill alltid ha mer eller någonting annat.
Mer och mer och mer och mer och mer.
Du har fyra år på dig innan du är lika gammal som jag är nu. Gör nåt av de åren.
Gör nånting av vad du har.

Sluta kröka i ruffen och gå upp till ratten och styr skeppet istället.
Ursäkta för sjukt ostig analogi.
Fan va bra! Så du mennar att egentligen har jag bara sparat på livet så jag har något kvar tills nu?;)

Hmm fan min syrra hade en ett årig dotter när hon va 20 :3freak
fan trodde aldrig jag skulle säga det men man kanske skulle sluta leka och börja leva på riktigt?

Last edited:
fan trodde aldrig jag skulle säga det men man kanske skulle sluta leka och börja leva på riktigt?

Nejförfan, man ska aldrig sluta leka, då dör man! :mattias

Grattis till 20, om ett år kan du slänga mellankortet åt helvete och ta riktigt hojkort. Lägg skiten på is ett tag, ta det lugnt. Ett år hit eller dit, spela roll. Du är ung fortfarande, en annan har ju slösat bort sex år på industri innan man kom till insikt, nu ska jag utomlands och plugga ett år, sen får vi se.

Vill du ha lite seriösa tips kan vi ta det på PM.

Nejförfan, man ska aldrig sluta leka, då dör man! :mattias

Grattis till 20, om ett år kan du slänga mellankortet åt helvete och ta riktigt hojkort. Lägg skiten på is ett tag, ta det lugnt. Ett år hit eller dit, spela roll. Du är ung fortfarande, en annan har ju slösat bort sex år på industri innan man kom till insikt, nu ska jag utomlands och plugga ett år, sen får vi se.

Vill du ha lite seriösa tips kan vi ta det på PM.
Mjo är nog sant men kanske inte hela tiden,

Måste ta mig i kragen och ta reda på vad jag vill och sen göra det, och tuffa på mig och skaffa en egen vilja så jag inte blir överkörd av dagisbarn iaf. :hihi

Som ostis där upp sa dags att styra båten och sluta slösa bort livet på att vänta, vafan väntar jag på?

Fan va bra! Så du mennar att egentligen har jag bara sparat på livet så jag har något kvar tills nu?;)

Det beror på vad du menar med det.
Inte för att det är nåt fel på brudar och sex med fönstret öppet på gata i stan, men det är(för mig i alla fall) trögt i vardagen och förlängningen att inte aspirera mot någonting. Förr hade man mål att jobba mot och väldigt lite medel att göra det med. Det ligger lite av en magi eller romantik över det.
Det är som julen. Ju äldre man blir, desto svårare blir det att tänka fram julklappar man kan önska sig av familjen. Förr hade man åtta A4:an med olika kategorier och listningar över grejer man ville ha.
Nu lever man en slags redundant dekadens av nöjesslentrian utan att egentligen jobba mot någonting.
Jag kan komma och tänka på flera saker att jobba mot, men de är lite väl opragmatiska för att kunna klassas som mål eller vägar att gå.
Säg, till exempel, rockstjärna... :gnissla

Edit efter ditt senaste inlägg:
Ta inte reda på vad du vill först. Så kan man inte göra det. Gör så mycket du skäligen hinner med, bara för att. Du måste leva alternativ för att kunna slå ut eller ringa in vad du vill/inte vill göra.
Man kan inte sitta och gissa. Det dyker alltid upp oväntade faktorer som får en att ändra inställning.
Likt "imaster" något inlägg upp jobbade jag på verkstadsgolv till en början. Jag var bergsäker på att jag inte ville ha nåt stillasittande jobb vid en dator, det hade jag bestämt mig för.
Idag sitter jag och driftar mjukvara på IT-avdelningen i en stor kommunal apparat, och formligen hatar allt som har med hantverke att göra. :hihi

Last edited:
Det beror på vad du menar med det.
Inte för att det är nåt fel på brudar och sex med fönstret öppet på gata i stan, men det är(för mig i alla fall) trögt i vardagen och förlängningen att inte aspirera mot någonting. Förr hade man mål att jobba mot och väldigt lite medel att göra det med. Det ligger lite av en magi eller romantik över det.
Det är som julen. Ju äldre man blir, desto svårare blir det att tänka fram julklappar man kan önska sig av familjen. Förr hade man åtta A4:an med olika kategorier och listningar över grejer man ville ha.
Nu lever man en slags redundant dekadens av nöjesslentrian utan att egentligen jobba mot någonting.
Jag kan komma och tänka på flera saker att jobba mot, men de är lite väl opragmatiska för att kunna klassas som mål eller vägar att gå.
Säg, till exempel, rockstjärna... :gnissla

Edit efter ditt senaste inlägg:
Ta inte reda på vad du vill först. Så kan man inte göra det. Gör så mycket du skäligen hinner med, bara för att. Du måste leva alternativ för att kunna slå ut eller ringa in vad du vill/inte vill göra.
Man kan inte sitta och gissa. Det dyker alltid upp oväntade faktorer som får en att ändra inställning.
Likt "imaster" något inlägg upp jobbade jag på verkstadsgolv till en början. Jag var bergsäker på att jag inte ville ha nåt stillasittande jobb vid en dator, det hade jag bestämt mig för.
Idag sitter jag och driftar mjukvara på IT-avdelningen i en stor kommunal apparat, och formligen hatar allt som har med hantverke att göra. :hihi
Nej vist vore det drygt att sitta mätt och känna att man nått alla mål men nått vore helt ok? På det året som har gått sen jag sluta gymnasiet har jag inte komit nånstans alls, sanningen och säga har jag nog gått back ett steg för jag hamnade i ystad där jag insett att alla vettiga jag kände här antingen är helt andra människor eller har flyttat.

Sen finns det alltid saker att sträva efter eller iaf har jag det.

Just nu är det dock ett jobb, att vara arbetslös gör en fan psyksjuk..(för den som inte läst tråden och insett det)

Så nu har man skrivigt en massa utan att få nått sagt.. jag skulle ju sova tidigt, ens det lyckas man med.. (Tur att mitt humör inte växlar fort..)

grattis!

kommer ihåg hur värdelöst jag tyckte livet var när jag blev 20, är nu hela 21½ och är fruktansvärt nöjd med hur mitt liv har blivit..
trodde aldrig att det skulle kunna hända just mig.

hoppas du får en bra födelsedag och kom ihåg att när en dörr stängs öppnas en annan!

Määäää, vad f****n e det med dagens ungdom. Egentligen.
20 herre jeflar vad kul jag hade då, körde hoj å hade egen lyan, livet lekte inget eller ingen kunde stoppa en.

Analysera inte så mycket utan njut bara av livet.
Livet går upp och ned.
Man vet aldrig vad man kommer att få.
Det är de som gör livet så intressant!

//Lastgammal trind Tant!

Grattis!!:)

Hur många har uppnått sina livsmål redan vid 20? Hell, jag är 35 och är inte där än på långa vägar.

Livet är resan, inte målet som det heter. Chilla lite, bara ta dagen som den kommer och tänk inte så mycket.

Grattis!

Jag har fyllt 20 o 25 o 30 o lite till, och jag kan säga dig att slappna bara av du kommer ramla in i den där svennebanan fållan du tyckte skulle vara modellen för ett lyckat liv till slut ändå. Mitt liv har svängt 90grader 2-3ggr sen jag var tjugi.

Det är väl inget att stå efter att vara förälder vid 20. Det brukar inte vara jättelyckat. Sitta o va bitter varannan vecka för man har en unge på halsen sen överkompensera med sprit på krogen veckan efter.

Livet är resan, inte målet som det heter.

..så målet dvs meningen är döden:va

ah va fan 20 du är fortfarande lammkött! Det fixar sig ska du se!

Ja det är lätt att tro att man "blivit gammal" när man är 20. Dock så blir det lite trist att inga stora saker händer eftersom. Man har tillslut klarat av det mesta typ körkort, utbildning, jobb etc.

Dock hade jag trott att jag vid denna ålder (28) skulle haft ett välbetat och roligt jobb där jag höll på med motorutveckling eller nåt liknande, tji fick jag. :D

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back