Jahapp... då fick man skäll..

Ukiwaza skrev:
2469677 Är det nån som förstör planeten så är det folk som kör runt med såna
gräsklipparmotorer som du.

aha, och de tre generationerna som har haft tillgång till gräsklipparmotorer långt före mig räknas inte?:D fundera lite på om inte rymdkapplöpningen och långdistansflygen kan ha varit pyttelite värre än jag och återkom när du har funderat klart;)
 
Speedgirl skrev:
2469411 Jag varmkör oxå min hoj men inte i fem minuter eller något. Kanske två. Men jag har inga grannar som störs. Varmkör den mestadels för att den rasslar i motorn när den är kall!!! Behöver nog en kamkedjespänning.
(För övrigt kör jag min volvo i en halv minut innan jag lägger i växeln)

:tungan

Vid varje växel?
 
Speedgirl skrev:
2469978 Japp! Den rasslar i varje växel. Bad Honda titta på det och spänna kamkedjan men de gjorde inget vid det.

alltså, rätta mig gärna om jag har fel men syftade inte hans "vid varje växel?" på det du skrev om att du varmkör din volvo ett tag innan du lägger i en växel? som en ironiskt spydig kommentar liksom? eller var det bara jag som tolkade det på det sättet?:D
 
bushido skrev:
2469743 aha, och de tre generationerna som har haft tillgång till gräsklipparmotorer långt före mig räknas inte?:D fundera lite på om inte rymdkapplöpningen och långdistansflygen kan ha varit pyttelite värre än jag och återkom när du har funderat klart;)


Finns ju både etanol klippare och motorer med "Ohv" toppventiler alltså. Båda två typerna är miljöklassade och svanmärkta fram till 2010, om jag minns rätt!
 
MrTombola skrev:
2468519 Jag fick skäll i morse av en käring som jobbade i rabatten.
Hon stod o rensade en bit bort (ca 15 m) och jag stod och varmkörde min hoj.
Hon kom fram och sa ngt, då drog jag ner tomgången och sa va?

Hon: Du kan ju förfan inte stå där och gasa!
Jag: Jag måste ju varmköra hojjen så att jag kan åka härifrån.
Hon: Jag jobbar ju här.
Jag: Ok.
Hon: Du får ju ställa dig längre bort.
Jag: Skakade på huvudet och satte upp tomgången igen.
Hon: Det är faktiskt tomgångskörning max 1 min!!!
Jag: Vände henne ryggen och fortsatte knäppa igen stället.

Tycker Ni att jag gjorde fel?? Jag hade gärna bett henne dra åt h¤lve%# men höll tand för tunga. Jag bor ju där och det gör inte hon.
Dock så kör man en ducce med perfomance rör, men så jävla högt spelar inte piporna när man varmkör.

//T


E du säker på att det va piporna ljudet kom från, kan ju va nåt annat i motorn som skramlar??:ajjabajja
 
<micke> skrev:
2475743 Finns ju både etanol klippare och motorer med "Ohv" toppventiler alltså. Båda två typerna är miljöklassade och svanmärkta fram till 2010, om jag minns rätt!

nu handlade det inte om gräsklippare egentligen utan min 125:a vars motor blev kallad för gräsklipparmotor men visst, det stämmer säkert:tummenupp
 
MrTombola skrev:
2468519 Jag fick skäll i morse av en käring som jobbade i rabatten.
Hon stod o rensade en bit bort (ca 15 m) och jag stod och varmkörde min hoj.
Hon kom fram och sa ngt, då drog jag ner tomgången och sa va?

Hon: Du kan ju förfan inte stå där och gasa!
Jag: Jag måste ju varmköra hojjen så att jag kan åka härifrån.
Hon: Jag jobbar ju här.
Jag: Ok.
Hon: Du får ju ställa dig längre bort.
Jag: Skakade på huvudet och satte upp tomgången igen.
Hon: Det är faktiskt tomgångskörning max 1 min!!!
Jag: Vände henne ryggen och fortsatte knäppa igen stället.

Tycker Ni att jag gjorde fel?? Jag hade gärna bett henne dra åt h¤lve%# men höll tand för tunga. Jag bor ju där och det gör inte hon.
Dock så kör man en ducce med perfomance rör, men så jävla högt spelar inte piporna när man varmkör.

//T
Jag brukar be dem anmäla mig och erbjuda hjälp med att skriva reg-numret...
De som vågar klaga blir så snopna att dom blir tysta i fortsättningen:arsele
 
Dagens voff-voff.
Polarn körde nyss upp sin Harley ur garaget och ut på gatan.
Stänger av den och går ner i gången för att låsa dörren.
Ut från porten bredvid kommer en hög-röd tant med ilsken blick och skriker:hallå där,ni kan väl åtminstonde stänga av motorn medans ni låser garaget i alla fall,det låter ju för jävligt !

Polarn svarar:ja,men den är ju avstängd !

Gissa vad kärringen svarar........ja,NU ja !

Söder e väl för härligt,i alla fall !
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top