Jaha, vad ska man ha nu då?

peteR1000

In Sorte Diaboli
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
ninjan e såld...så ingen nu
Min pisstrasiga R1:a verkar bli inlöst enligt Yamahacenter, sen ringde jag och hetsade f-bolaget så dom skulle visst åka och kolla på hojen idag...får svar nästa vecka vad dom beslutar sig för.

Det hade ju varit bra om man kunde fått ersättningen relativt snart nu när hojarna har hyfsade priser.

Någon som vet hur f-bolagen brukar värdera cyklarna vid inlösen?

Last edited:
Das tabell mit versicherungsvärte

Har för mig att det stod om sådant i en tråd som heter "bilister, finner inga ord".

Min nya blade som hade gått under 200 mil löste de in och jag fick en ny (pengar alltså)

Påkörd i en korsning av en gubbe.. :kocko

Hmmm, då borde det inte vara omöjligt att få ut en ny hoj (eller vad jag pröjsade för hojen minus självrisk) m.a.o :)
Känns ju faktiskt lite betryggande.

jaja, då får jag väl gå och tänka på vad jag vill ha för hoj då...med min beslutsångest så har jag väl tänkt klart tills våren har kommit eller nåt :gnissla

Skulle gärna lagt ett par mil med ZX10:an och GSXR1000 också för att få testa om dom e nåt kanske...

Finns ju så mycket goa hojjar så man blir snurrig men du sitter ju inte i den sämsta sitsen som kan välja ny literhoj njut av stunden det skall vara roligt att köpa :)
Har bara kört zx10an men jag kände att den låg en bra bit över min förmåga ruskigt kul men mycket mos svårt att styra med ett hjul när det svänger :banana

Jaha...då fick man reda på följande av f-bolaget.

För 5000:- får jag en helt ny hoj på Yamahacenter (exakt likadan, röd)
dessutom får jag ju då pröjsa självrisken också. 6000:-

Så för 11.000:- får jag en helt ny hoj. Nu kommer dom nog dra av en del på självrisken eftersom div. kläder, hjälmar och annat gick ju också sönder. Hur mycket detta blir vet jag inte än. Bara min hjälm kostade ju 4400:- så iallafall är maxbeloppet 11000:- jag får pröjsa.
Och ville jag ha pengar så värderade dom hojen till 105.000 papp minus självrisk. Så 99.000:- får jag då.
Pissdåligt tycker jag :mad:

$noop skrev:

Så för 11.000:- får jag en helt ny hoj. Nu kommer dom nog dra av en del på självrisken eftersom div. kläder, hjälmar och annat gick ju också sönder. Hur mycket detta blir vet jag inte än. Bara min hjälm kostade ju 4400:- så iallafall är maxbeloppet 11000:- jag får pröjsa.
Och ville jag ha pengar så värderade dom hojen till 105.000 papp minus självrisk. Så 99.000:- får jag då.
Bara att börja förhandla, första erbjudandet skall man aldrig ta.. :tummenupp

Hultan skrev:
Bara att börja förhandla, första erbjudandet skall man aldrig ta.. :tummenupp

Har försökt men dom ger sig fan inte :mad: Tycker iallafall dom kunde slängt upp 110 papp för den, då hade jag iallfall kunnat fixa en ny GSXR1000...

Jävligt konstigt att dom säger att för 5000 så får jag en ny hoj, R1or står väl i runt 115 verkar det som, då borde väl jag kunna få 110??? :va

$noop skrev:

105.000 är väl inte pissdåligt med tanke på att en ny -05 kostar väl under 110.000 idag.

$noop skrev:

tycker det låter som ett bra pris du pröjsar 5000 för en hoj som gått 0 mil din hade ju ändå ett par mil på nacken!

självrisken är ju inget att snack om och åldersavdrag på hjälm och ställ är ju inte heller så mycket att diskutera det är ju begangnade grejer.

Kunde du inte få behålla hojen och få pengar? den var ju inte så trasig jag hade lätt köpt den !

lycka till Mv. Oskar

hornet oskar skrev:
tycker det låter som ett bra pris du pröjsar 5000 för en hoj som gått 0 mil din hade ju ändå ett par mil på nacken!

självrisken är ju inget att snack om och åldersavdrag på hjälm och ställ är ju inte heller så mycket att diskutera det är ju begangnade grejer.

Kunde du inte få behålla hojen och få pengar? den var ju inte så trasig jag hade lätt köpt den !

lycka till Mv. Oskar

Det hade visst kostat 100.000+ att laga hojen enligt verkstaden. Fattar fan inte hur det gick till.

Har fortfarande beslutsångest för vad jag ska göra, grejen är ju att jag inte har 5 papp att slänga fram för tillfället.
Var och kollade på en R1000 idag på Superbike, har kommit fram till att jag tycker R1an e snyggare men ändå väcker R1000 ett konstigt "måste ha" begär :3freak
Sen hittade jag en annons på en R1-05 på blocket med ett jävligt bra pris, dock helt fel färg :huvet pallar inte den silvriga...

$noop skrev:
Det hade visst kostat 100.000+ att laga hojen enligt verkstaden. Fattar fan inte hur det gick till.

Har fortfarande beslutsångest för vad jag ska göra, grejen är ju att jag inte har 5 papp att slänga fram för tillfället.
Var och kollade på en R1000 idag på Superbike, har kommit fram till att jag tycker R1an e snyggare men ändå väcker R1000 ett konstigt "måste ha" begär :3freak
Sen hittade jag en annons på en R1-05 på blocket med ett jävligt bra pris, dock helt fel färg :huvet pallar inte den silvriga...
Jag kanske vet en som har en röd r1-04 150mil till en bra peng är du intresserad kan jag kolla med honom. pm.a mig i så fall.grön-x magnus

$noop skrev:

vurpa den på närmaste åker så kan du med gott samvete lacka om den i valfri färg sen :hihi

aldrig tänkt på en CBR1000 ? den av dom nya literhojarna som lockar mig mest iaf...

Jaha, då blev det en sån här skönhet

45109092.jpg

Hämtas nästa vecka!

Nice dom är frächa hoppas du håller dej på hjulen längre nu då :pannkyss

Långa farbron skrev:
Gött mos.

Skulle faktiskt kunna tänka mig att ha en sådan själv om jag inte var fast i motardträsket.

Har gått i motardtankar en del också men jag vågade inte ta steget...blir nog det nästa gång jag byter.

Rasorblade skrev:
Se där ja!!
Får man gratulera din nya hojen!! :yoparty

Tackar! E du nöjd med din Duke då? Var faktiskt ganska sugen på en sån, dom e jävligt najsiga.

Gottis skrev:
Nice dom är frächa hoppas du håller dej på hjulen längre nu då :pannkyss

Ska försöka med det den här gången...skyller lite på R1:ans pissiga bromsar...haha :hihi

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8