Jaha!! Undra var vi ska säga om detta??

Är det här man ska slänga in en "Vad har jag sagt helatiden" och bli hackad på??? :crash

// Wip

"De" kommer säkert att säga att vi är bättre att reda ut katastrofer för att vi är bättre på att skapa dom.

Det kom väl inte som nån direkt överraskning. Självklart gäller det inte alla unga tjejer men ni ska bara veta hur många man ser varje dag som absolut inte borde ha körkort. Som inte har nån uppfattning om vad som händer runt omkring dom.

Okej, jag sticker ut hakan och säger:

Äntligen nån som vågar säga sanningen! :D
Att tjejer i regel kör sämre än killar kan ju inte vara nån överraskning, det är ju bara titta i trafiken.
Som det står i artikeln så kan ju det faktum att unga tjejer inte är inblandade i lika många olykor som killar bero på att dom inte kör lika mycket. Kolla er själva, om ni ska ut och åka bil, vem kör då? Du eller tjejen? Oftast killen...

Sen är det ju iofs skillnad på att vara bra på att köra bil, och köra säkert...

det e inte många tyjejer jag känner som kör riktigt bra, förutom frugan då, hon e fan en jävel på att köra bil......

Ja men var lite rättvisa nu, killar! Kvinnor kör faktiskt bättre än höns. :tummenupp

Är det så ologiskt egentligen då? Kvinnor kör över lag mindre och får därför inte lika mycket erfarenhet och rutin som männen. Sen tror jag att många kvinnor har sämre självförtroende i trafiken, men det kan nog förklaras bättre utifrån könsroller än kön i sig...

Att unga tjejer exempelvis ligger kilimeter efter kilometer strax precis bakom framförvarande bil/lastbil utan att våga köra om är ingen ovanlig syn... Synd egentligen och en direkt trafikfara. Bli lite tuffare!!

obs. denna kritik brukar sällan gälla hojåkare :)

/Martin

Det enda som är riktigt viktigt i den texten och SPECIELLT här på SH är

Unga män toppar fortfarande statistiken över allvarliga olyckor. TØI menar att det beror på att de inte är lika försiktiga som kvinnor, tar fler chanser och att kappkörning där alkohol är med i bilden är ett manligt fenomen.

Att tjejer inte är lika intresserade av att träna upp sina körtekniska färdigheter har med intresse och uppväxtmiljö att göra.

Hur många tjejer känner ni som kör med sladd så fort det kommer snö?

Chrille skrev:
Hur många tjejer känner ni som kör med sladd så fort det kommer snö?

Hur ska man någonsin kunna lära sig att häva en verklig sladd om man inte får leka lite under kontrollerade omständigheter.

Jag har aldrig åkt med en tjej som jag känner att hon har full kontrol. En 3-4 "oj!" varje gång de kör är ju inte ovanligt.

\Masonit

Re: Re: Jaha!! Undra var vi ska säga om detta??

hållundan skrev:
:fakta :fakta

Kanske inte riktigt ALLA tjejor, men jävligt många!

självklart snackar man aldrig om alla man snackar ju alltid om majoriteten precis som du säger en självklarhet.

Nyheter
Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Back