Jaha, så har man krachat då.....

Tengil

PENNYBRIDGERIDERS
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
TL1000s -97
Med skärmen alltså...

Var på inflygning strax innan landning, ca 6m.
Plötsligt vrider skärmen 45grader vänster och dyker snett ner framför mig, hadde inte en chans att bromsa den... Jag och skärm tar mark nästan samtidigt. Landade på fötterna men orkade inte bromsa utan föll bakåt. Den mesta kraften togs upp av ryggskyddet i selen men ryggen fick en regäl smäll.

Först gorde det väldans ont och sen gorde det nästan lika ont...

Dom som stog och såg vad som hände säger att skärmen plötsligt vred och dök. När jag gorde inflygningen hadde jag ganska kraftig motvind (5-6m/s). När jag låg på marken hadde vinden vänt 180grader och var nästan 0m/s. Förmodligen var det ett mycket kraftigt termiksläpp som orskade kraftig turbulens just när jag skulle landa...

Jaja, ben och sånt funkade ju iaf. Körde mig själv till USÖ och blev rönkad och så. Kotkompretion var diagnåsen. 2 veckor sjukskriven och smärtstillande. Egentligen är det inte farligt (enligt doktorn) men jag kommer ha ont ganska länge. Det kan ta 3veckor innan jag blivt ganska bra, och upp till 3mån innan jag är helt ok.

Så är det med det. :hej

Usch då....

Det lät inge skoj :(
Tur att du klarade dig "helskinnad" ur det hela.
Trist med ryggen-men vi får hoppas på att det läker fort.

/Lillan

Trist med ryggen, hoppas du blir bættre fort :)

Turbulens ær ALDRIG skoj :fakta
Det ær illa nog med våra små snabba skærmar, vill inte veta hur det kan vara med en glidare :eek:

Blue skies....

Hoppas det läker bra...
Men om det inte läker så kan jag rasta din TL under tiden ;)
Gjorde en krcasch ner för en stege för 2 år sen, en kota var
sne, kunde inte gå... men var hos en naprapat och var ganska
kry efter ett par dagar...
Nu ganska på lyset... synd att man ska ha skola om ett par timmar... :(

Krya på dig! :sjuk
Inga bestående men verkar det som :)
Du får se det från den ljusa sidan, nu har du tre veckor (säkert jättedåligt väder) då du kan sitta konstant uppkopplad mot internet :fakta

Skönt att du klarade dig så pass bra som du gjorde. Lät lite otäckt det där.

Det är nog bäst att hålla sig på backen iallafall.

Ta ett par piller, några varma folköl och krya på dig!!! :hej

Mattias650 skrev:

Det är nog bäst att hålla sig på backen iallafall.

Kan du ju fetglömma grabben! Det viktigase är att jag är ok om tre veckor då jag ska vara med i Mälarcupen (ingår i SM).
Ni kommer väll med och hurrar och viftar med flaggor och sånt?

JO! När dom rönkade ryggen så fick jag stoppa in pungen i nån sorts gummituta för att skydda mina små simare! det var annorlunda. :rolleyes:

Jag fick inte ens dricka kropsljumet folköl i samband med pillrerna... Men vänta nu... det brukar ju bara vara för att man inte ska kunna ha för skoj när man..... hehehehe

Last edited:
Tengil skrev:
Kan du ju fetglömma grabben! Det viktigase är att jag är ok om tre veckor då jag ska vara med i Mälarcupen (ingår i SM).
Ni kommer väll med och hurrar och viftar med flaggor och sånt?

JO! När dom rönkade ryggen så fick jag stoppa in pungen i nån sorts gummituta för att skydda mina små simare! det var annorlunda. :rolleyes:

Jag fick inte ens dricka kropsljumet folköl i samband med pillrerna... Men vänta nu... det brukar ju bara vara för att man inte ska kunna ha för skoj när man..... hehehehe

Vi får väl se om det blir något flaggviftande. Hojta till när det börjar närma sig så kommer vi nog.

Jag har också varit på röntgen av ryggen. Fick också bly-skydd för att skydda kronjuvelerna. Intressant upplevelse... :eek:

Tengil skrev:

Jag är bara lite nyfiken... men fick du packa ner pungen i den där gummigrunkan själv eller var det farbror doktor som gjorde det? :D

Haha, när jag krascha med min 125a så fick
jag också, men jag tänkte vafan... bäst att stoppa in hela paketet :D

Vill ju inte ha ballen utanför om det ska vara farligt :fakta

NoicE skrev:
Haha, när jag krascha med min 125a så fick
jag också, men jag tänkte vafan... bäst att stoppa in hela paketet :D

Vill ju inte ha ballen utanför om det ska vara farligt :fakta

Det är ju en fråga om att få plats med hela paketet åså..
Är ju rimligtvis lättare att få plats med små grejor än stoora :tummenupp

NoicE skrev:
Det fanns plats ;)
Vilket skulle medföra vaddå??
Just det gott folk. Dagens pristävling handlar om att lista ut om alternativ
A) Noice har litet paket eller
B) Påsen var stor är det retta.

Fina priser utlovas (Tengils röntgenbilder)

Haha, fick du för du sa jag inte kunde slanga

Kom på en sak, kom på en sak, kom på en sak.....

Var det en jättesnygg kvinno-doktor, sådär 22 år, blond och mkt yppig och med varma händer och komplett nurse-uniform med kortkort och den lilla vita hättan på huvudet, va? Va,? VAAAAA?

Eller var det kanske Dr Kjelle som var där med sina håriga dasslocksnävar och klämde......

Haha, minns inte riktigt åkte på en hjärnskakning som hette duga :crash
så jag har inte så bra koll, men dom skikt röntga knäet, höften och skallen...

Ojdå, tråkigt värre det där...
Tur i oturen att du inte skadade dig allvarligt iaf. :tummenupp

Supermoto skrev:
Kom på en sak, kom på en sak, kom på en sak.....

Var det en jättesnygg kvinno-doktor, sådär 22 år, blond och mkt yppig och med varma händer och komplett nurse-uniform med kortkort och den lilla vita hättan på huvudet, va? Va,? VAAAAA?

Eller var det kanske Dr Kjelle som var där med sina håriga dasslocksnävar och klämde......

Hon som rönkade mig var faktist sketasnygg! Hon hadde gärna fått packa ned "paketet" fast jag insåg att det skulle kunna blivit problem då så jag gorde det själv... ;)

Jag tror du gjorde det med flit....
Du vill ha det spm förra sommaren och inte behöva jobba. :1pajas

Allvarligt ...Tråkigt att höra,skönt att det inte blev värre..

*/ ?>
Back