Jaha, man får skylla sig själv

henrikkrueger

Ego vs hård asfalt = 0-1
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
Husaberg fs 650 -04 *såld* Yamaha WR 426 *såld* Yamaha YZ 125
Japp. Då har man gjort sin första vurpa då... :huvet :huvet För hög fart i kombination med för kraftig, och dessutom feldoserad, kurva är tydligen inte bra. Borde kunnat räkna ut det men behövde tydligen pröva i praktiken. :kocko
Resultatet: axeln ur led, inte den vanliga leden utan den som sitter mellan nyckelbenet och skulderbladet fattade jag det som. Tar tydligen 3-4 veckor innan man är bra. Någon som haft en liknande skada?
Jag hade faktiskt en himla tur. Hade jag fått möte så hade det varit klippt...

försök delta på några banträffar så händer de inte lika lätt igen!
Jag har lärt mig en hel del på dom där sammankomsterna.

henrikkrueger skrev:
Japp. Då har man gjort sin första vurpa då... :huvet :huvet För hög fart i kombination med för kraftig, och dessutom feldoserad, kurva är tydligen inte bra. Borde kunnat räkna ut det men behövde tydligen pröva i praktiken. :kocko
Resultatet: axeln ur led, inte den vanliga leden utan den som sitter mellan nyckelbenet och skulderbladet fattade jag det som. Tar tydligen 3-4 veckor innan man är bra. Någon som haft en liknande skada?
Det låter som att du har en likadan skada som jag har. Nyckelbenet har lossnat från skulderbladet. Är inte så dramatiskt som det låter, jag körde hoj efter 3 veckor. Nu, 2 år senare är det enda som är lite störande att axeln inte är så stabil som den borde vara. Lätt att den går ur led.

Nr:18 skrev:
Det låter som att du har en likadan skada som jag har. Nyckelbenet har lossnat från skulderbladet. Är inte så dramatiskt som det låter, jag körde hoj efter 3 veckor. Nu, 2 år senare är det enda som är lite störande att axeln inte är så stabil som den borde vara. Lätt att den går ur led.

Hej
Jag slog min axel ur led för tre veckor sen och nu känns det bra men jag har lite ont på morron och om jag belastar den hårt? men det blir väl bättre?
Det där du skriver om att den lätt går ur led igen....hur lätt? blir ju orolig...... :confused:
Jaja....ursäkta ämnes bytet

Krya på dig

MilleR skrev:
Hej
Jag slog min axel ur led för tre veckor sen och nu känns det bra men jag har lite ont på morron och om jag belastar den hårt? men det blir väl bättre?
Det där du skriver om att den lätt går ur led igen....hur lätt? blir ju orolig...... :confused:
Jaja....ursäkta ämnes bytet

Krya på dig
Inte så att man drar den ur led av misstag, men om jag ramlar hårt på höger axel så känns det inte kul. Måste få den rätt omedelbart, annars gör det vansinnigt ont. Har inga direkta besvär av det, men man undviker att belasta den om man kan.

Nr:18 skrev:
Inte så att man drar den ur led av misstag, men om jag ramlar hårt på höger axel så känns det inte kul. Måste få den rätt omedelbart, annars gör det vansinnigt ont. Har inga direkta besvär av det, men man undviker att belasta den om man kan.

Åhh va kass.!!! va bra att man åker snowboard då!!! :mad: menmen va säger dom...e huvet dumt får kroppen lida.... :D eftersom jag skadade mig under inverkan av starka drycker så stämmer väl det påståendet bra....
Hur fan ska man bete sig för att få den rätt igen? har du nåt tips?

Slog min axel ur led för ca. 3 mån sedan. Kan träna för fullt på gymmet dock gör det fortfarande ont i vissa vinklar när jag rör armen.

Marals76 skrev:
Slog min axel ur led för ca. 3 mån sedan. Kan träna för fullt på gymmet dock gör det fortfarande ont i vissa vinklar när jag rör armen.

Ja jag hoppas fan att jag kan träna ordentligt snart! Hade ju tänkt bulka nu till vintern... :)
Man blir faktiskt lite glad över att det inte gick värre än vad det gjorde. Känner mig hyffsat ödmjuk inför det hela. Familjen hade inte blivit så glad om man kört ihjäl sig. Det värsta är nog att syrran hade varit bland de som skulle fått ta hand om mig eftersom hon är deltidsbrandman och hade jouren när jag var ute och körde... Inget man vill usätta sin familj för direkt!
Har letat runt lite efter tider/dagar då det arrangeras bankörning men har inte hittat något vettigt. Har bara hittat tider i de delar av landet jag inte beinner mig i.
Någon som har koll på när, var och hur det arrangeras bankörning i Gbg/borås med omnejd? Gärna sådana tillfällen när det finns möjlighet till seriös träning. Har en bra bit att gå innan jag kan hantera min hoj riktigt bra!
Fan det är märkligt att det skall behövas upplevas genom egna erfarenheter innan man lär sig...

Jag slog axeln ur led i samband med ett "litet" hopp med (snö)skotern vintern 2003. Jag körde en enduro tävling efter 2 veckor. axeln var inte helt som den skulle men nog funkar det.

Det som känns lite sämre var att nu i vintras så lekte jag lite i pudret å då lossna den igen. Jag var själv så jag tänkte att jag måst väl testa å få i den själv. å tänkte efter vad sjukgymnasten sagt hur man gör. å det gick fint.

Lär dig hur man får i den för det är bättre ju fortare man får i den.
Axeln var bara lite obehaglig den dan sen gick det bra!

henrikkrueger skrev:
Fick en likadan skada på långfredagen (krockade med ett rådjur). Sjukskriven 2 mån. Fortfarande problem med vissa vridningar och stelnar lätt till i axeln om jag sitter still länge. Krya på dig!

Hej
Är en axel ur led en anledning nog att sjukskriva sig en längre tid?
Med tanke på att jag måste skruva massa i mitt jobb......skruvar som måste dras HÅRT?
Surt när man haft semester 4veckor...eller ja 3 veckor med sjukskrivningen pga axeln. Åsså nu när man ska jobba så blir det bra väder.....*mummelmummel* Ska ändå byta jobb i okt-nov..... :yoparty

Nu e man ändå på bulten så det känns som att inget spelar nån roll!!!!! :fyllisar Villa Franco :yoparty

MilleR skrev:
Hej
Är en axel ur led en anledning nog att sjukskriva sig en längre tid?
Nej, inte när det gäller dej Olsson, för det ända du gör på jobbet är ju att läsa Bike, Bilsport och Fiskejournalen :)
Vad ska du byta till för jobb okt-nov? Byta företag eller bara arbetsuppgifter?

Hoppas du bättrar på dig snart! :yoparty
Själv har man lyckats få axeln ur led 2 ggr på 3 mån :4skrika

Mr. President skrev:
Nej, inte när det gäller dej Olsson, för det ända du gör på jobbet är ju att läsa Bike, Bilsport och Fiskejournalen :)
Vad ska du byta till för jobb okt-nov? Byta företag eller bara arbetsuppgifter?

*mummelmummel* jag läser faktiskt Café på jobbet..... :kocko för att dom snygga tjejer som finns ska tro att man har liiiiite stil iaf..... :tungan
Fast när jag går på dass åker Bike fram.... :Bugar

aj aj

Aj aj, vad surt......

Väntar själv på axel operation efter att den börjat hoppa ur led när jag ligger och sover. Tre riktiga smällar tålde ledbanden innan dom blev helt slut.

OT: Blev för övrigt tagen 27km/h för fort igår,första dagen på min nya hoj :)

oakhammer skrev:
Aj aj, vad surt......

Väntar själv på axel operation efter att den börjat hoppa ur led när jag ligger och sover. Tre riktiga smällar tålde ledbanden innan dom blev helt slut.

OT: Blev för övrigt tagen 27km/h för fort igår,första dagen på min nya hoj :)

Min axel hoppade oxå ur varje natt, opererades 21 maj -03 fortfarande 50% sjukskriven. Se till så¨att läkarna vet vad dom gör å inte kapar senor å muskler för mycket som dom gjorde på mig ( i Östersund).
Ska stämma dom jävlarna!!!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...