Jaha första bötern i år....!

Sweppe

Medlem
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
KTM 1290 super duke -20
Tjena...

Ja igår fick jag första bötern i år!
Dom gnällde på min miniskylt och slitet bak däck.... :mad:
Men klarade mig med bara böter för reg skylten 400kr
Och en flygande besiktning

Sen på pekade dom att bak däcket slits mycket vid bakhjuls åkning :tungan

Polaren fick ombesiktning + 400 i böter för att han inte hade några blinkers och skyllten gömd!
Han såg inte heller att polisen körde efter så han Wheelade precis innan dom stanade oss!
Då hotade dom med att ta hans KK för grov vårdslöshet i trafik....! men han klarade sig med böterna och ombesiktningen. Men såg dom honom på 1 hjul igen rycker lappen direkt....

Pack. De har verkligen inget bättre för sig än att gnälla på folks miniskyltar och andra jävla petitesser.
Vad sägs om att de fokuserar sina krafter på vettiga saker såsom rattfylla och liknande problem?

PenDragon skrev:
Pack. De har verkligen inget bättre för sig än att gnälla på folks miniskyltar och andra jävla petitesser.
Vad sägs om att de fokuserar sina krafter på vettiga saker såsom rattfylla och liknande problem?

Använd en riktig skylt o riktiga blinkers så kanske dom får tid över till annat...

CorbenDallas skrev:
Använd en riktig skylt o riktiga blinkers så kanske dom får tid över till annat...

Att använda orginalblinkers och godkänd skylt är ju ungefär lika smaklöst som att rita en mustasch på Mona Lisa :va

*klyscha* Är man med i leken får man för helvete leken tåla *klyscha*
Näh... jag åkte faktist fast i en flygande besiktning i lördags... Mitt bakdäck hade 0 mm mönsterdjup varpå besiktningsmannen sa "Höhö, blir sådär om man börnar sörru" och flinade lite... Jag nickade instämmande och sa att jag skulle få ett nytt däck på måndag. Då svarar han... Ahh, perfekt, då skiter vi i det här... tack hej

Det var för övrigt ingen lögn utan jag fick faktiskt nytt däck i måndags

CorbenDallas skrev:

Eller ännu lättare, man slipper att få böter med orginalgrejor. Men eftersom det tydligen är så hemskt att ha en normal nr.skylt så får man väl räkna med böter.

@korpe: Fucko!

CorbenDallas skrev:

Word! Vill man posera så får man ta konsekvensen också.

Angående PenDragons kommentar om rattfylla så hittar de sådana också...

Last edited:
Det finns säkert någon anledning till att han "gnällde" på ditt slitna bakdäck.. :va
Miniskyltar är väl heller inte tillåtet? :rolleyes:

Har hört enligt säkra interna källor att Karlskrona polisen har begärt in extra resurser i sommar för att stoppa MC-gänget som terroriserar karlskrona :D

Sist jag pratade med dem så har det kommit en dom i HD som som gör att bakhjulsåkning är vådslöshet i trafik :fakta

Så numer är det ingen som kör med nrskylt över huvudtaget och snuten kan känna sig hyffsat frånåkta på bakhjulen i karlskrona :)

PenDragon skrev:

Miniskylten kan jag hålla med om, men menar du att däck som är så slitna att det ger böter är en petitess...? :fatta!
Har man råd till en dyr hoj, till hjälm och skinn, till försäkring och soppa, så får man ta sig råd med däck också - annars får man bara ge fan i att åka!

Blade 4-ever skrev:
Har hört enligt säkra interna källor att Karlskrona polisen har begärt in extra resurser i sommar för att stoppa MC-gänget som terroriserar karlskrona :D

Sist jag pratade med dem så har det kommit en dom i HD som som gör att bakhjulsåkning är vådslöshet i trafik :fakta

Så numer är det ingen som kör med nrskylt över huvudtaget och snuten kan känna sig hyffsat frånåkta på bakhjulen i karlskrona :)

Ja tyvärr är de så otroligt löjliga här nere, men då blir det som det blir, skyltarna åker av istället, eftersom det blir samma böter.....å framhjulet far till väders ändå :D

ehhhh

Sweppe skrev:
Tjena...

Ja igår fick jag första bötern i år!
Dom gnällde på min miniskylt och slitet bak däck.... :mad:
Men klarade mig med bara böter för reg skylten 400kr
Och en flygande besiktning

Sen på pekade dom att bak däcket slits mycket vid bakhjuls åkning :tungan

Polaren fick ombesiktning + 400 i böter för att han inte hade några blinkers och skyllten gömd!
Han såg inte heller att polisen körde efter så han Wheelade precis innan dom stanade oss!
Då hotade dom med att ta hans KK för grov vårdslöshet i trafik....! men han klarade sig med böterna och ombesiktningen. Men såg dom honom på 1 hjul
igen rycker lappen direkt....

Jag förstod aldrig meningen med den här tråden riktigt...
Är den ämnad som allmän info om att man får böter om det man åker på inte är i lagligt skick?
I såna fall kan jag meddela att dom flesta redan vet det.
Eller är det nåt jag har missat här?
/T

Hightuned skrev:
Att använda orginalblinkers och godkänd skylt är ju ungefär lika smaklöst som att rita en mustasch på Mona Lisa :va
Tja, jag skiter fullständigt i Mona Lisa, precis som jag skiter i storleken på blinkers.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!