Jaha, det var den RG125F:en

Hammet

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ljusdal
Hoj
DT125R
Högst troligen löser förs. bolaget ut hojjen......då det med tank, sidokåpa, toppkåpa, + lite till går på 16000:- + att verkstan ska ha pengar också :( hittar jag en af1 futura blir jag glad......säg till om ni synar nån snygg hoj mellan 18-22000 ;)
 
Vad har du gjort!?Är hela hojen kvaddad lr!? :skrämd Om du har vurpat*hoppas ej* hur gick det med dig?
 
Ja, vad i helvete har du gjort egentligen???

Har du kvaddat den så hårt att det inte ens går att laga kåpor och tank eller vad är det frågan om? :skrämd
Vad har du för försäkringsbolag?
 
körde uppför grässlänten i vått gräs när framdäcket gled ner på nåt konstigt sätt så jag tappade balansen i typ 2kmh rakt på uteplatsen som är som ett trägolv på gräsmattan.....SMACK!
Otur till max :mad: och lite klantigt också :rolleyes:

bild----> :(
 

Bifogat

  • bajs.jpg
    bajs.jpg
    86.7 KB · Visningar: 289
Ringt runt till ALLA skrotar? Min är ju minst lika sällsynt som din här i sverige, och sånna det står en hel drös av på skrotarna.. många fler än man tror. Är tanken mycket förstörd och kåporna i delar eller?
 
Exakt. Åtminstonde så gör man ett riktigt försök istället för att slänga allt på bolaget - ännu högre premier bara för att man själv klanta sig.

Jonne_boy skrev:
det fixar man ju själv för väldigt mycket mindre pengar
 
Hammet skrev:
körde uppför grässlänten i vått gräs när framdäcket gled ner på nåt konstigt sätt så jag tappade balansen i typ 2kmh rakt på uteplatsen som är som ett trägolv på gräsmattan.....SMACK!
Otur till max :mad: och lite klantigt också :rolleyes:

bild----> :(

Gör jag bort mig nu om jag tror på att det gick till så?
 
Nu vill inte jag vara sån.. men jag tror inte att kåporna blir skrot och tanken helt oanvändbar för att du tappar den i 2 km/h. Antingen ljuger du oss rakt upp i ansiktet eller så har du inget uppfattning om vad som går att laga och vad som inte går att laga. Köp lite polyester och glasfibermatta. Det fixar dom värsta sprickorna, sen är det bara att ta allt efterhand. Lägg det för fan inte på försäkringsbolaget bara. Aningen onödigt när det inte behövs.
 
EBS skrev:
Nu vill inte jag vara sån.. men jag tror inte att kåporna blir skrot och tanken helt oanvändbar för att du tappar den i 2 km/h. Antingen ljuger du oss rakt upp i ansiktet eller så har du inget uppfattning om vad som går att laga och vad som inte går att laga. Köp lite polyester och glasfibermatta. Det fixar dom värsta sprickorna, sen är det bara att ta allt efterhand. Lägg det för fan inte på försäkringsbolaget bara. Aningen onödigt när det inte behövs.

Jag har kvaddat moppen i 60+ och den har inte fått en skråma så jag betvivlar nog att få så omfattande skador på en 125a för det :confused:
 
kan säga att det small ganska bra i toppkåpan........ sidokåpan är inte så farligt sprucken och tankens buckla kanppt synlig men med tanke på att bara toppkåpan och staget går på 6500:- så lönar det sig lixom inte att börja laga sidokåpan, nu får jag antingen....pengar eller allt nytt

Titta på bilden och tänk er att jag står mitt i slänten och släpper hojen rakt i golvet.......SMACK!!! :mad:
 
men om du lagar grejjorna själv så lover jag att det inte går på 6500 kr..

Svetsa stagen går om du har svets annars lämna till den logale svetsare fixat för en winerkrans

och kåpan plastar du hemma
 
det ser lite konstigt ut på bilden men ni skulle förstå om ni såg hur det såg ut i verkligheten :fakta
 
staget är av stål i ca 1cm/diameter, och böjt ganska skapligt, jobbar på en verkstad som har lite allt möjligt men örskar inte hålla på......och sen så har jag ringt på skrotar men ingen toppkåpa har hittats :(
 
Annars så kan du ju bygga ett nytt stag och sen slänga på krashkåpor från en RGV250. Då får du ett helt set för 2500 eller nått sånt. Passar rakt av om jag inte minns helt fel.

Dessutom betvivlar jag att toppkåpan är så illa åtgången att den inte går att laga. Lagade ett hål som var 10 cm i diameter i min båt förra helgen. Funkade klockrent, släng upp lite bilder på det så ska vi se vad som kan räddas och vad som inte kan räddas. :tummenupp
 
Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Back
Top