Jaha då var det gjort

• Thread starter Thread starter copse
  • Start date Start date

copse

Guest
Skulle köra på bakhjulet, hade hjärnsläpp och trodde jag körde på tvåan, var visst ettan, full gas och ryck i styret resulterade till tokklot, några skrubbsår och stel nacke. Otroligt små skador på hojen, fotpinnen och växelspaken ungefär. Men nu var det avklarat :död

copse skrev:
Skulle köra på bakhjulet, hade hjärnsläpp och trodde jag körde på tvåan, var visst ettan, full gas och ryck i styret resulterade till tokklot, några skrubbsår och stel nacke. Otroligt små skador på hojen, fotpinnen och växelspaken ungefär. Men nu var det avklarat :död

Då vet du hur det känns :)

Förvånande att den inte landade på benet.
Har gjort samma fel fast med 2-3 och nästan fått styret i näsan,dock har jag klarat mig dom gångerna.

Men för att släta över det hela lite så kan jag berätta att jag lånde en hoj en gång och slog över med den.

Det sved på fler än ett sätt.

Last edited:
Vet inte exakt hur den ramlade, men den hamnade över vänster ben, duktigt skrapsår på fotknölen, sista gången jag kör med gympaskor, ryggskydd är underbart!

Långa farbron skrev:
Då vet du hur det känns :)

Förvånande att den inte landade på benet.
Har gjort samma fel fast med 2-3 och nästan fått styret i näsan,dock har jag klarat mig dom gångerna.

Men för att släta över det hela lite så kan jag berätta att jag lånde en hoj en gång och slog över med den.

Det sved på fler än ett sätt.

Hehe, känns lite bättre faktiskt :)

copse skrev:
Det där är inget man vill göra men risken finns ju. Hur kunde hojen klara sig så bra, har du kanske krasch puckar eller vad det kallas? Har funderat på att försöka få tag på såna själv, plasten är ju skapligt dyr om man ska köpa nytt.

Vettefan, är förvånad själv, jag har inga crashpuckar. Verkar som fotpinnen och skjutsfotpinnen tagit allt ungefär, sen nummerplåten och lite plast där blev ju repad också. Gick ju inte så fort, tror den gick upp helt, sen damp ner och lade sig på sidan, stannade nog direkt.

Last edited:
Mjo dom säger väl det. Det viktiga är ju att man klarar sig själv, men när man har gjort det så blir det ångest över hojen.

copse skrev:
Vettefan, är förvånad själv, jag har inga crashpuckar. Verkar som fotpinnen och skjutsfotpinnen tagit allt ungefär, sen nummerplåten och lite plast där blev ju repad också. Gick ju inte så fort, tror den gick upp helt, sen damp ner och lade sig på sidan, stannade nog direkt.

Det är en av dom stora fördelarna med en motard,dom tål lite stryk innan dom går sönder.Dock brukar bakramen vara värd att kolla upp så den inte blivit skev.

Missförstå mig rätt nu.

Sen är det på ett konstigt sätt nyttigt att ha varit i backen,man blir lite mer ödmjuk av det.

Dom säger att det finns två typer av motorcyklister,dom som har vurpat och dom som kommer att vurpa.
Och nu vet du var balanspunkten ligger,strax innan det gör ont.

Last edited:
ninja joppe skrev:
plasten är ju skapligt dyr om man ska köpa nytt.

Hmm plast till en offroad är sällan dyrt, ett kitt går väl på en 1500-2000 det får du nästan ingenting för om du ska köpa kåpor till en sporthoj.

Slappa skrev:
Hmm plast till en offroad är sällan dyrt, ett kitt går väl på en 1500-2000 det får du nästan ingenting för om du ska köpa kåpor till en sporthoj.

Jag kan meddela att ett komplett plastkit och samtliga dekaler till min Husqvarna -04 250 kostade 1200:- :hihi.
Till en sporthoj hade man knappt fått en skruv för dom pengarna :näsblod
---
Topic:
Tur att det ändå gick så pass bra med tanke på omständigheterna, det är ditt liv och dina fötter men kör med stövlar föfan :4skrika !

Last edited:
Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...