Jas-95
Grön??
Var ute på landet i helgen! (Grisslehamn) Satt nere på stranden och myste med en bärs i handen! Klockan är väl ca 17:00 Lutar mig tillbaka i solstolen då det sticker till på ryggen! Va faan var det? Jaha den där brännande känslan känner man igen. Jävla getingar! Den saten stack mig på axeln. Jaja det går väl över. Har blivit stungen ett antal ggr tidigare. Efter ca tio min börjar det faan klia över hela kroppen! Hela ryggen börjar bli knottrig! Tar min gamla puch dakota upp till huset för att ta en av farsgubbens pollen tabletter i hopp om att det skall hjälpa! Lägger mig på soffan och får jordens hjärtklappning! Ehh inte bra! Ringer ner till frugan och ber henne komma upp. Jag måste nog in till Norrtälje sjukhus, detta känns inte bra alls! Frugan skyndar sig upp. När hon kommer upp ringer hon sjukvårdsupplysningen och förklarar symptomen. Vid detta laget börjar jag få svårt att stå upp samt att det börjar bli svårt att svälja. Shit va ere som händer?? Sjukvårdsupplysningen säger bara RING 112!!! Nu går det runt riktigt ordentligt i pallet! är tvungen att lägga mig ner på gräset. På 112 säger dom lägg han ner med benen högt vi skickar en Helikopter och en abulans! Vi detta laget har jag svulnader på halsen armarna, bålen och ner på låren. Riktigt fula saker. Som tur är har en granne alergiska ungar så hon kommer med 12 kortisontabletter som dom trycker i mig! Va faan är helikopter säger jag detta känns inte bra!! Börjar nu få småkramper! har svårt att andas jämt. 15 min från att frugan ringde 112 landar helikoptern på stranden. Abulanspersonalen kommer springandes! Pang i med en stor jävla spruta med adrenalin! i med dropp och på me syrgasmask! upp på båren järnet ner till starnden och in i helikoptern. Då har jag 140 i puls fast jag ligger ner plus taskigt blodtryck! Det tar ca 10 min tills vi landar i Norrtäje! Då känner jag att det värsta börjar släppa! Kan svälja normat igen. Hjärtat börjar slå normalt igen! Efter ca 1 till 1,5 tim så börjar allt normaliseras. Jag kan ställa mig upp igen och alla svullnader är som bortblåsta! Kl 22:00 får jag lämna sjukhuset och kan åka hem. Allt känns helt ok. Blää ruggig upplevelse! Synd om alla bekanta nära och kära som fick bevittna detta. Min dotter på 10 år höll på att bryta ihop! Så nu måste man alltid ha kortisontableter plus en adrenalin spruta till hands om det händer igen! Konstigt nog har jag aldrig varit alergisk mot något och fått masor av getingstick tidigare. Men men shit happens! Nu har jag iafl denna vecka semester. Men shit va fort saker och ting ändras!
Stor tack till piloterna och läkarna. Dom var jävligt proffsiga. Och tack gode gud att helikoptern var tillgänglig. Känns liksom inte lika tungt att betala skatt längre!
P.s roLLer jag skämtade med dig att jag skulle tända ebk:n norr om Norrtälje i helgen. Ja det blev nästan sanning även om det nu var en helikopter jag låg i!!
JB
Stor tack till piloterna och läkarna. Dom var jävligt proffsiga. Och tack gode gud att helikoptern var tillgänglig. Känns liksom inte lika tungt att betala skatt längre!
P.s roLLer jag skämtade med dig att jag skulle tända ebk:n norr om Norrtälje i helgen. Ja det blev nästan sanning även om det nu var en helikopter jag låg i!!
JB