Jagar ny hoj kanske en er5

Bikermice

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2008
Hoj
INgen
Har nu sålt av frugans kromsläde till förmån för en annan hoj. Hon vill ha en lättkörd hoj i mellanklass storlek. Funderar på en er5:a. Kan inte komma på några andra bra. Ska va rak körställning o en 500 c:a.
max 25000:-
Goda ideer???

Last edited:
20000.- och mellanklass...

Blocket

----------------------------------------------------------------

22000.- honda

Blocket

24000.- Yamaha 600

Blocket

24000.- Honda 790 mil

Blocket

Finns gott om hojar om man tittar på Blocket :tummenupp

Last edited:
Jag har en ER-5 2001, drygt 1600 mil på mätaren som för tillfället är vinterförvarad på Ava MC här i Stockholm. Service vid 1200 förra året och nu 1800 i förväg i år är gjort på Ava MC. Saknar dessvärre servicebok för 100-mila och 600-mila från förra ägaren.

Första ägaren var (enl. förra ägaren) en tjej som körde de första 500 milen. Sedan kördes knappt 200 mil av en 78-årig farbror, jag köpte den via hans son. Den har gjort två rundor Sthlm-Göteborg fram och tillbaks, samt två säsonger pendling inom Stockholm. Inget trassel förutom att den är lite tjurig om man försöker starta när det är under 5 grader p.g.a. förgasare och inte insprutning.

Kan tänka mig att släppa den för 18 papp om jag slipper prutande. Intressant? Tänkte hämta ut den senare i veckan och kan plåta lite och lägga upp då. Den är "ostrypt", d.v.s. den får inte köras med mellanklass-kort eftersom den hostar ur sig 50hk, men om frugan körde kromsläde så gissar jag att hon har kort för mer än mellanklass.

Skulle kanske skrivit mellanstorlek. Körkort för tung finns. Tänkte få lite uppslag på olilka modeller att titta på.Kom bara på er5 förstt

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman