Jagade precis en orange dubbelpipig KTM...

Killerwhale

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2006
Hoj
2006 Triumph Daytona 955i
och en svart enkelpipig, två småskitar utan körkunskap och hade dom inte tagit en byggbil på innern hade jag tagit bakdäcket på den bakre. Väl om byggbilen såg jag dom köra in i Högsbo där jag sen loosa dom. Antingen trycker dom där eller så körde dom vidare ner genom ruddalen...om det är någon som letar efter sin båge.

Undrar hur buset skulle reagera om sporthojskollektivet sluter upp och samlas för att spana på en plats där någon observerat en stulen hoj.

T.ex om några (7-8 st) här inne råkar se din tråd och beger sig ut mot Högsbo inom loppet av någon timme. Helt plötsligt upptäcker buset som eventuellt är kvar i området att fler hojar börjar cirkulera. Det kanske är önsketänkande att de blir skraja och överger sin stulna hoj och tänker till innan de tar nästa hoj om de upptäcker att hojmänniskor sluter upp för varandra varje gång de blir upptäckta :confused:.

Det bästa hade ju varit en app som plingar till så fort en stulen hoj blivit siktad någonstans i GBG.

Undrar hur buset skulle reagera om sporthojskollektivet sluter upp och samlas för att spana på en plats där någon observerat en stulen hoj.

T.ex om några (7-8 st) här inne råkar se din tråd och beger sig ut mot Högsbo inom loppet av någon timme. Helt plötsligt upptäcker buset som eventuellt är kvar i området att fler hojar börjar cirkulera. Det kanske är önsketänkande att de blir skraja och överger sin stulna hoj och tänker till innan de tar nästa hoj om de upptäcker att hojmänniskor sluter upp för varandra varje gång de blir upptäckta :confused:.

Det bästa hade ju varit en app som plingar till så fort en stulen hoj blivit siktad någonstans i GBG.

Grym teori! Hade kunnat tänka mig å dra ut mest för synsskull nu... Men är inte hemma...

Du den ktmen du jagade! Ja tror ja sog den. Kom en ktm med efektsystem och ställde sig vid mig i stan. Föraren va en utläning och hade bara hjälm!!! Nummerplåten va bort tagen. När han körde i väg voblade hela hojen

Såg dom ikväll utanför mitt garage på Mandolingatan i ruddalen.. måste varit samma ynglingar.. 2st med keps. Detta var vid 21:50 ungefär.. Dom puttrade runt och glodde in i garaget.. Försökte leta upp dom men utan att hitta dom.. Dom måste kört in på nån gångväg för jag körde mot en återvändsgränd för att leta efter dom.... Har redan haft stöldförsök på hojen så man får väl hoppas att dom inte ger sig på den igen...

Såg dom ikväll utanför mitt garage på Mandolingatan i ruddalen.. måste varit samma ynglingar.. 2st med keps. Detta var vid 21:50 ungefär.. Dom puttrade runt och glodde in i garaget.. Försökte leta upp dom men utan att hitta dom.. Dom måste kört in på nån gångväg för jag körde mot en återvändsgränd för att leta efter dom.... Har redan haft stöldförsök på hojen så man får väl hoppas att dom inte ger sig på den igen...

Du kan ge dig faan på att de kommer tillbaka!
Bara till o lägga dig o sova i garaget med basebollträ...

Körde förbi dom igår mot mariaplan, dom vände och åkte efter mig, jag stannade till lite vid rondellen för o byta nåt ord med dom men dom drog bara förbi, bara hjälm som tidigare skrivits i tråden o jo dom lär väl visa sig igen, se om dom vill tjöta då istället...

Du kan nog räkna kallt med att dom kommer tillbaks. Mitt gamla garage hade besök upprepade gånger fram tills dom insåg att det inte fanns hojar kvar. Så som föregående talare skrev, antingen så sover du i garaget redo för krig eller så flyttar du hojen. Det är fan asså att man ska behöva nojja över sånt här. Tyvärr så har vi ju inga rättigheter i det här landet att försvara våra ägodelar då lagboken som är från stenåldern verkar vara skriven för att gynna buset.. :huvet

Du kan nog räkna kallt med att dom kommer tillbaks. Mitt gamla garage hade besök upprepade gånger fram tills dom insåg att det inte fanns hojar kvar. Så som föregående talare skrev, antingen så sover du i garaget redo för krig eller så flyttar du hojen. Det är fan asså att man ska behöva nojja över sånt här. Tyvärr så har vi ju inga rättigheter i det här landet att försvara våra ägodelar då lagboken som är från stenåldern verkar vara skriven för att gynna buset.. :huvet

GPS tracker, så hittar man alltid buset iaf...och sönderkörd båge.

GPS tracker, så hittar man alltid buset iaf...och sönderkörd båge.

Det tråkiga i det hela är att ingen kan bevisa vem som stal hojen så det "enda" som händer är att hojen återfås. Man har ju hört alltför ofta om personer som tagits PÅ hojen men ändå släppts i brist på bevis eller nån teknikalitet. Sen får nästa hojägare besök av samma klåpare dagen efter. Enligt min mening så bör det vara samma påföljd för bruk av stulet fordon som om personen faktiskt stal den själv. Förutsatt att det inte kommer registrerings och serienummersfiffel då. Oj va långrandig jag blev :glömdet

Jag gillar hur du tänker! :tummenupp Kan fixa appen, men behöver en server. Helst en med ett dns-namn.

På dom bara!!!!! Ingen som har "firmabil" som kan putta lite lätt på dom så dom ramlar....?!

Är den dubbelpipiga en superenduro? 21" och 18" bak?

Back