Jagad av snuten, tack vare flickvännen...

Hörde en liknande historia om en självuppringande mobil... fast då var det en onykter "pojkvän" som satt i taxi, med en annan tjej, och snackade skit om flickvännen (som hela tiden hörde allt)
så när taxi:n landade så stod hon där och väntade på honom...

Hoztic skrev:
2466528 Min flickvän är en smart och otroligt omtänksam kvinna, så hon la ihop pi, e och radien på en 17"-fälg och listade ut att Johan har kört av vägen, hojen ligger å spinner, han kan inte prata pga hjälmen och allt han kan göra är att trycka på en enda knapp på mobilen. Dvs, han ligger å dör, nånstans inom 10 mils radie från Stockholm :näsblod

Nåväl, några försök senare reddes alla missförstånd ut, och jag insåg att jag har fått tag på världens underbaraste, omtänksammaste och vänligt nojigaste flickvän! :kär
Tack för omtanken Polka! :kiss
Mmmmm. Söt historia, håll hårt i henne, smarta och omtänksamma flickvänner kan vi inte få för många av. :tummenupp

Blommor är det minsta hon förtjänar. :pannkyss

Tänk om de börjat spåra signalen från din telefon och upptäckt att du förflyttade dig i X km/h :D

WilleZL skrev:
2468046 Tänk om de börjat spåra signalen från din telefon och upptäckt att du förflyttade dig i X km/h :D

Ingen fara! GSM -protokollet är är specat för max 200 km/h, om jag inte minns fel. Det borde inte hålla i rätten. :rolleyes:

psxcare skrev:
2466633 Se till att ha TELIA och aktivera FRIENDFINDER i era mobiler

Mmmm, visst. Och så glömmer man stänga av den.

"Varför är du och besöker min snygga, sexiga och långbenta kompis hela tiden?"

-"Va, ehh, näähh...men.."

WilleZL skrev:
2468046 Tänk om de börjat spåra signalen från din telefon och upptäckt att du förflyttade dig i X km/h :D
Hehe, ja, det var nog tur att jag fastnade i köerna :hihi

Hon är iaf en värdig vinnare av Omtänksammaste tjejen-priset :fakta
Friend finder känns lite b, snarare så att vi skulle ha gps-hundpejlar på oss så vi kan se var den andra är exakt, hur fort de går å lägga in en signal för om hojen ligger ner eller inte. Men å andra sidan skulle man nog bli mest hispig av en sån...

med risk för att bli ankagad för att vara en extremt känslokall person, men var det inte tur att du inte blev haffad? För jag misstänker att du inte körde helt lagligt:rolleyes: Men visst, får väl hålla med om att tjejen var föredömligt kvicktänkt, kred åt henne!:tummenupp

Edit: stavfel

Last edited:
Ha.

Påminner mig om något som hände förra veckan.

Var i tingsrätten på en muntlig förberedelse, och mobilen börjar ringa. Min sambo. Hon är fullt medveten om att jag är i rätten och är inte heller en så'n som ringer i onödan. Nåja, jag svarar inte. Så hon ringer igen. Och igen. Och igen. När femte samtalet har missats och sjätte kommer, misstänker jag att något måste vara fel, ber om ursäkt och svarar.

Sprak, knaster, sprak.

Lägger på. Mobilen ringer igen. Svarar.

Sprak, knaster, sprak.

Stänger av mobilen och gör klart förberedelsemötet. När allt är färdigt och jag är på väg hem sätter jag på telefonen igen. Tolv missade samtal, fem meddelanden på mobilsvaren. Ringer 133. Samma sak på samtliga mobilsvar:

Sprak, knaster, sprak.

Så jag åker hem, tanken att något har hänt och hon, av någon anledning, inte kan prata, bara ringa, gnager i bakhuvudet. Kommer hem, ser flickan sitta och titta på tv. Ber artigt henne förklara vad ända in i glödheta hon har ringt mig femtielva gånger för.

Förklaringen? Hon hade badat med mobilen i badrummet. Fukt hade kommit in i luren på något sätt, varpå den hade fått totalt frispel och ringt upp senaste numret (mig) tills det att batteriet lagt av.

Åkte in och köpte henne en ny mobil dagen efter.

med risk för att bli ankagad för att vara en extremt känslokall person, men var det inte tur att du inte blev haffad? För jag misstänker att du inte körde helt lagligt:rolleyes: Men visst, får väl hålla med om att tjejen var föredömligt kvicktänkt, kred åt henne!:tummenupp

Edit: stavfel

Skaplig trådlyft. =)

Hmm...:va
Tyckte jag kände igen storyn.... Javisst, var det inte Stig-Helmers morsa som åxå hade nerver av ohärdat glas, som ringde kustbevakningen när dom var ute i skärgården.

Åh han som inte kan simma!! :skrämd

:D :D :D :D

Ha ha vilken rolig , värmande historia...
Har din flickvän läst det du skrivit?
Hon borde skriva sin sida av storyn till oss här som glatt oss och våndats när vi läst historian innan man visste att det inte blev nått tråkigt efteråt...

Hmmm...Min flickvän hade ringt försäkringsbolaget direkt , försökt kvittera ut livförsäkringen o tagit taxi till IKEA , H&M o Hemtex....:rolleyes:

oj oj oj får lite rysningar när jag läser.

Ett tfnsamtal man aldrig vill få är "HEJ jag har kraschat".o my gud. om jag blev nojjig var bara förnamnet. Jag drog direkt slutsatsen att tiotusen ben var brutna, han var i chock därför lät han så "normal" på rösten osv samtidigt som jag innerst inne tänkte att om han kunde ringa så var han i alla fall i livet...det visade sig vara iprincip en tappning av hojen men jag skakade i hela kroppen och sprang i panik bort till grannen för jag ville ha skjuts bort dit där det hade hänt eller rättare sagt "ut och leta". Naturligtvis ville jag ringa ambulands, brandkår o hela hjos poliskår:rolleyes: Hade jag fått min vilja igenom så hade hela vägen spärrats av..men till slut insåg jag att han faktiskt var oskadad.

Min första fråga när jag till slut fattade att allt var okej med honom var "hur gick det med hojen"...

Hehe, ja, det var nog tur att jag fastnade i köerna :hihi

Hon är iaf en värdig vinnare av Omtänksammaste tjejen-priset :fakta
Friend finder känns lite b, snarare så att vi skulle ha gps-hundpejlar på oss så vi kan se var den andra är exakt, hur fort de går å lägga in en signal för om hojen ligger ner eller inte....

:va men hojar brukar ligga ner i kurvor

Sedan kan ni ha en som visar oss vart ni är när ni inte kör hoj också :D

:pannkyss skoja bara...lite frihet måste ni ju få ha

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti